حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آقای مهدی مسائلی: برخی مباحث فقهی و مسائل اعتقادی مانع وحدت بوده و بعضی از آن ها جزو مسائل فرعی هستند!


آقای مهدی مسائلی در مصاحبه ای تصویری با خبرگزاری ایکنا که در تاریخ 1399/7/14 با کد خبری ۳۹۲۷۳۳۵ در این خبرگزاری منتشر شده، ادعایی عجیب و خلاف را مطرح کرده اند که آن را عینا نقل می کنیم:


گفتمان سیاسی [را] راحت تر می توان انتقال داد. وقتی ما در بحث های وحدت وارد می شویم، مباحث فقهی [و] مباحث اعتقادی که حالا بعضی از آن ها فرع هستند، این ها یک مانع بودند برای وحدت.


لینک مصاحبه ی تصویری از خبرگزاری ایکنا:


https://iqna.ir/fa/news/3927335


مشاهده ی کلیپ اظهارات آقای مهدی مسائلی [کلیک کنید]


ملاحظه می فرمایید که ایشان صریحا مباحث فقهی و مباحث اعتقادی (که برخی از آن ها از دید ایشان فرعی می باشد) را صریحا مانعی برای وحدت می دانند! بارها افراد دلسوز متذر این نکته شدند که جریان های تقریب افراطی و افرادی به مانند آقای مهدی مسائلی وحدت مطلوبشان دقیقا و در عمل همان قلع و قمع تمام و کمال مباحث علمی اختلافی و نقد فرق و مذاهب مخالفین می باشد و این در عمل منجر به فراموشی تدریجی هویت تشیع می شود و اکنون می بینیم که آقای مهدی مسائلی، بر خلاف ادعای نا صحیح عناصر این جریان افراطی که با دفاع از مقصود و منظور خویش از وحدت آن را به معنای تعطیلی عقاید شیعه نمی دانند، معتقد است که مسائل فقهی و اعتقادی مانع وحدت هستند و برخی از مسائل اعتقادی نیز جزو مسائل فرعی هستند!


این در حالیست که بسیاری از علماء و محققان، تصریح کرده اند که وحدت هرگز به معنای تعطیلی مباحث علمی و اختلافی و یا تعطیلی حتی یکی از مستحبات شیعه هم نیست!

دقت داشته باشید که وقتی گفته می شود برخی مسائل فقهی و اعتقادی «مانع» وحدت هستند یعنی بایستی این موانع برداشته شوند تا وحدت مزعوم این گروه افراطی محقق شود و این به معنای تعطیلی کامل مباحث فقهی و اعتقادی مقارن و اختلافی و دعوت به گفت و گو و تبلیغ معقول و صحیح تشیع می باشد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter