حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ذهبی (عالم سرشناس اهل سنت): معتصم عباسی (خلیفه ی خونریز عباسی و از عوامل شهادت امام جواد) امیرالمومنین و از خلفای بزرگ است!/نفطویه (عالم و محدث اهل سنت): معتصم عباسی صاحب مناقب و فضائل است!


بارها مشاهده کرده ایم که مخالفین شیعه در برابر پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام،خود را محب و پیرو واقعی اهل بیت علیهم السلام معرفی می کنند!


این ادعای گزاف و خلاف واقع آنان در حالی صورت می گیرد که سخن و عمل بسیاری از علمای مخالفین شیعه خلاف این ادعا را ثابت می کند.


شمس الدین ذهبی (عالم مشهور اهل سنت) در شرح حال معتصم عباسی چنین می نویسد:


محمد المعتصم بالله، أمیر المؤمنین، أبو إسحاق بن هارون الرشید ابن المهدیّ، الهاشمیّ العبّاسیّ ... قلت: کان من أَهْیب الخلفاء وأعظمهم، لولا ما شان سُؤْددَه بامتحان العلماء بخلْق القرآن، نسأل الله السّلامة.


قال نفطویه: للمعتصم مناقب ...


الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (المتوفى 748 هـ)، تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج5، ص692، المحقق: الدکتور بشار عوّاد معروف، الناشر: دار الغرب الإسلامی، الطبعة: الأولى، 2003 م.


محمد المعتصم بالله، أمیر المؤمنین، أبو إسحاق بن هارون الرشید ابن المهدیّ، الهاشمیّ العبّاسیّ ... من (ذهبی) می گویم: معتصم عباسی از با هیبت ترین خلفاء و بزرگ ترین آن ها بود اگر بزرگواری و جایگاه والای خود را آزمودن علماء در مساله ی خلق قرآن لکه دار نمی کرد.از خداوند طلب سلامت ماندن و در امان ماندن داریم.


نفطویه گفته است: معتصم دارای مناقب است ...


این ادعای ذهبی در حالی است که جنایات و خونریزی های معتصم عباسی و ظلم های وی در حق اهل بیت علیهم السلام و شیعیانشان و نقش وی در شهادت امام جواد علیه السلام در تاریخ ثبت شده است اما ذهبی مشکل اصلی را مربوط به مساله ی خلق قرآن و مشکلاتی که از جانب معتصم عباسی برای برخی از علمای اهل سنت درست شده می داند و بدون هیچ اشاره ای به جنایات و دشمنی های وی با خاندان عصمت و طهارت معتصم را «امیرالمومنین» می خواند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter