حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نقش گناه در کاهش باران و کم شدن شیر گوسفندان و گاوها و افزایش سقط جنین بر اساس متن زرتشتی و معتبر «شایست ناشایست»


یکی از مواردی که همواره از سوی معاندان و دشمنان اسلام مورد تمسخر قرار می گیرد، مساله ی وقوع بلایای طبیعی به دلیل گناهان و انسان های گناهکار می باشد.


با توجه به این که گروهی از این معاندان، باستان گرایان و مدعیان زرتشتی گری می باشند مطلبی مشابه را از متن معتبر و مشهور زرتشتی «شایست ناشایست» تقدیم می کنیم:


یکی این که در شهر چون داور دروغ زن گمارند و او را به سروری دارند، از گناه و مهر دروج که آن داور کند، در آن شهر ابر باران کم شود و شیرینی و چربی و درمان بخشی و نیز مقدار شیر گاوان و گوسفندان بکاهد، و کودک در شکم مادر بیشتر تباه شود.


شایست ناشایست،ص127، ترجمه و آوانویسی : دکتر کتایون مزداپور، انتشارات : مؤسسه ى مطالعات و تحقیقات فرهنگی،چاپ : اول، 1369 ش.

نکته: این مطلب برگرفته از فصل دهم کتاب «شایست ناشایست» می باشد که بر اساس نظر محققین این فصل برگرفته از اوستای اصلی می باشد.

نظرات  (۲)

سلام و درود

پستهاتون خیلی مفید و کاربردی هستن

خوشحال میشم به وبلاگ ما هم سر بزنید

با امید موفقیت برای شما

http://learnhtml5.blog.ir/

سلام علیکم ورحمه الله،استاد اگه زحمتی نیست براتون سیر مطلاعاتی که باید در موضوع ایران باستان وزرتشتی گری برای شروع داشت رو بفرمایید،خیلی ممنون

پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله

ابتدا مطالعه ی کتاب های آشنایی با مبانی و چارچوب های فکری و اعتقادی آیین زرتشتی و سپس مطالعه ی کتاب هایی که به نقد آیین زرتشتی پرداخته اند (مانند کتاب راه راستی اثر استاد فاطمی) و هم زمان با آن مطالعه و نکته برداری از متون زرتشتی و تاریخ ایران باستان.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter