حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

زین الدین عراقی (عالم مشهور اهل سنت): برخی از علماء معتقدند که نماز تراویح در زمان پیامبر (ص) و ابوبکر و بخشی از خلافت عمر وجود نداشته است!


از جمله بدعت های عمر بن الخطاب که بعد ها به سنت (!!!) تبدیل شد و هر ساله مخالفین شیعه نیز به اقامه ی آن توجه خاصی داشته و برای آن استحباب نیز قائل هستند نماز تراویح می باشد. تقدیس و تکریم این بدعت از آن جا بسیار عجیب و غیر عقلانی می باشد که حتی بسیاری از علمای بزرگ مخالفین شیعه نیز به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به بدعت بودن آن اعتراف کرده اند!


زین الدین عراقی - عالم مشهور اهل سنت - می نویسد:


وَذَهَبَ آخَرُونَ إلَى أَنَّ فِعْلَهَا فُرَادَى فِی الْبَیْتِ أَفْضَلُ لِکَوْنِهِ - عَلَیْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ - وَاظَبَ عَلَى ذَلِکَ قَبْلَ هَذِهِ اللَّیَالِی وَبَعْدَهَا وَتُوُفِّیَ وَالْأَمْرُ عَلَى ذَلِکَ ثُمَّ کَانَ الْأَمْرُ عَلَى ذَلِکَ فِی خِلَافَةِ أَبِی بَکْرٍ وَصَدْرًا مِنْ خِلَافَةِ عُمَرَ وَإِنَّمَا وَقَعَ تَغْیِیرُهُ فِی خِلَافَةِ عُمَرَ سَنَةَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ مِنْ الْهِجْرَةِ وَاعْتَرَفَ عُمَرُ - رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ - بِأَنَّهَا مَفْضُولَةٌ کَمَا تَقَدَّمَ مِنْ صَحِیحِ الْبُخَارِیِّ ...


العراقی، أبو الفضل زین الدین عبد الرحیم بن الحسینی (المتوفى806هـ)، طرح التثریب فی شرح التقریب، ج3، ص95، الناشر: الطبعة المصریة القدیمة.


و دیگران بر این عقیده اند که نماز به صورت فرادی در خانه بهتر است چرا که پیامبر (ص) در این شب ها و پس از آن بر آن (نماز فرادی در خانه) واظبت کرد تا از دنیا رفت و در زمان خلافت ابوبکر و ابتدای خلافت عُمَر نیز اوضاع بر همین منوال بود و در سال چهاردهم هجری از خلافت عمر این مساله تغییر کرد و عمر به مفضول بودن این عمل همانطور که از صحیح بخاری نقل شد اعتراف کرده است ...

نظرات  (۱)

۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۰ سید محمدهادی
سلام علیکم
ببخشید شما لینک دانلود پی دی اف کتاب معجم قبایل العرب عمر رضا کحاله را دارید؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

لینک دانلود:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter