حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف عارف احمد عبد الغنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) به ولادت امام زمان (عج)/اهل سنت و شیعه در مورد اختفاء امام مهدی اتفاق نظر دارند!


یکی از عقائد مسلم و متفق علیه بین مسلمانان «مهدویت» می باشد که بر اساس آن فردی از نسل پیامبر در آخر الزمان ظهور کرده و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.البته در جزئیات عقیده ی مهدویت تفاوت های قابل توجهی بین عامه و خاصه وجود دارد اما با این وجود می توان با استناد به کتب مخالفین بسیاری از این اختلافات را نیز حل و فصل کرد.یکی از این اختلافات،فرزند دار شدن امام حسن عسکری (ع) و اثبات عدم عقیم بودن و فاقد فرزند بودن ایشان می باشد چرا که بسیاری از مخالفین ادعا می کنند امام حسن عسکری علیه السلام عقیم بودند و صاحب فرزند نشدند! این در حالی است که جمع کثیری از علمای اهل تسنن تصریح به پسر دار شدن ایشان کرده اند!


عارف احمد عبد الغنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) می نویسد:


الحسن بن علی (الهادی، العسکری) بن محمد (الجواد) بن علی (الرضا) بن موسى (الکاظم) بن جعفر (الصادق) بن محمد (الباقر) بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب الحسینی.


یکنى: أبا محمد.


من أم ولد اسمها: نرجس.


کان من الزهد والعلم على أمر عظیم، وهو والد الإمام المهدی (1) ثانی عشر الأئمة عند الإمامیة، وهو القائم المنتظر عندهم.


(1) حول هذا الشریف محمد بن الحسن العسکری، قام النسابة أنس بن یعقوب الکتبی من المدینة المنورة بدراسة حول هذه الشخصیة أن والده توفی فی یوم الجمعة لثمان لیال خلون من ربیع الأول سنة 260 هـ ، وکان عمر الإمام المهدی هذا خمس سنوات ودخل السرداب فی دار أبیه فلم یعد من هذا السرداب وکانت أمه تنتظره، وقد اختلف العلماء فی ذلک ولکن السنة والشیعة متفقة على اختفائه ...


عبد الغنی، عارف أحمد، الجوهر الشفاف فی أنساب السادة الأشراف (نسل الحسین)، ج1، ص160و161، الناشر: دار کنان.


حسن بن علی (هادی، عسکری) فرزند محمد (جواد) فرزند علی (رضا) فرزند موسی (کاظم) فرزند جعفر (صادق) فرزند محمد (باقر) فرزند حسین فرزند علی بن ابی طالب.


کنیه ی او ابو محمد است.


از مادری به نام نرجس متولد شده است.


زهد و علم بالایی داشته و او پدر امام مهدی (1)، امام دوازدهم در نزد شیعه ی امامیه و قائم منتظر در نزد آن ها، می باشد.


(1) در مورد این شریف «محمد بن الحسن العسکری»، انس بن یعقوب کتبی نسب شناس اهل مدینه ی منوره به بررسی پرداخته است و پدر او در روز جمعه در حالی که هشت شب از ربیع الاول سال 260 هجری گذشته بود از دنیا رفت و عمر امام مهدی پنج سال بود و وارد سرداب خانه ی پدرش شد و در حالی که مادرش منتظر او بود بازنگشت.علماء در این مورد اختلاف کرده اند اما شیعه و اهل سنت در مورد اختفاء امام مهدی اتفاق نظر دارند ...


مطلب مرتبط:


شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان (عج)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter