حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف ولی الله دهلوی (عالم سرشناس و متعصب اهل سنت) به عصمت امیرالمؤمنین علیه السلام


یکی از مسائل اختلافی شیعه و مخالفین شیعه، مساله ی عصمت ائمه علیهم السلام می باشد اما با این حال ولی الله دهلوی - عالم متعصب اهل سنت - در کلام خویش صراحتا به عصمت امیرالمؤمنین علیهم السلام اعتراف می کند:


واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها تطابق الحق بل هی الحق بعینها بل الحق امر ینعکس من تلک الأفاعیل کالضوء من الشمس والیه أشار رسول الله صلى الله علیه وسلم حیث دعا الله تعالى لعلی اللهم ادر الحق معه حیث دار ولم یقل ادره حیث دار الحق.


الدهلوی، الإمام أحمد المعروف بشاه ولی الله ابن عبد الرحیم (المتوفی 1176هـ)، التفهیمات الإلهیة، ج2، ص22، الناشر: المجلس العلمی، 1355 هـ .


زمانی که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است.من نمی گویم اعمال انسان در این حالت مطابق حق است بلکه می گویم عین حق است.بلکه حق امر است که از آن افعال منعکس می گردد.مانند ساطع شدن نور از خورشید و رسول خدا (ص) آن گاه که به درگاه خداوند برای علی دعا کرد و فرمود «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به این مطلب اشاره کرد و پیامبر (ص) نفرمود «هرجا که حق بود علی را در آن جا قرار ده».


این کلام دهلوی صراحت در اقرار وی به عصمت امیرالمؤمنین علیه السلام دارد چرا که وی پس از توضیح، جزما کلام رسول الله (ص) در حق امیرالمؤمنین (ع) را نقل کرده و آن را بر تعریف و توضیح خود از عصمت تطبیق می دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter