حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ربیع بن هادی المدخلی (عالم مشهور سَلَفی - وهابی): عدنان عرعور (مبلغ مشهور وهابی) فتنه گر، فریبکار، دروغگو و تحریف گر است!


یکی از مسائلی که در بین علمای مخالفین شیعه همواره رواج داشته، لعن و تکفیر و طعن وارد ساختن به یکدیگر بوده است که تا به امروز نیز ادامه دارد.


ربیع بن هادی المدخلی از علمای سرشناس وهابی - سَلَفی و از مسولان سابق دانشگاه اسلامی مدینه  می باشد که در برخی آثارش مواضع تند و شدیدی علیه مبلغ مشهور وهابی «عدنان عرعور» اتخاذ کرده است.


وی در جلد یازدهم از مجموعه آثار و رسائل و فتاوای خویش دو بخش مفصل را به نقد و رد شدید «عدنان عرعور» اختصاص داده که به بخش هایی مختصر و بسیار کوتاه از تعابیر ربیع المدخلی در حق عدنان عرعور اشاره می کنیم:


وبهذا انهارت القواعد الباطلة التی اخترعها عدنان عرعور، لحمایة البدع وأهلها، ولمقاومة أهل السنة وکم أفواههم بها، وانهار کذلک ما بنی علیها.


المدخلی، ربیع بن هادی عمیر، مجموع کتب ورسائل وفتاوى فضیلة الشیخ العلامة ربیع بن هادی عمیر المدخلی، ص115، الناشر: دار الإمام أحمد.


بر این اساس قواعد باطلی که عدنان عرعور آن را به منظور حمایت از بدعت ها و اهل بدعت و مقاومت در برابر اهل سنت پایه ریزی کرده و دهان اهل سنت را با آن ها بسته فرو ریخت و همچنین آن چه که بر آن بنا شده نیز فرو ریخت.


ولقد قال عدنان أبو الفتن والشغب على السلفیة والسلفیین بعد ذکر رسائله المزیفة .....


المدخلی، ربیع بن هادی عمیر، مجموع کتب ورسائل وفتاوى فضیلة الشیخ العلامة ربیع بن هادی عمیر المدخلی، ص115، الناشر: دار الإمام أحمد.


عدنان عرعور که «ابوالفتن و الشغب» (صاحب فتنه و آشوب، فتنه گر و آشوب گر) نسبت به سلفی ها و مکتب سلفی گری می باشد بعد از نقل نامه های تقلبیش گفته است .....


أقول: وما أکذبه، فما دیدنه إلا إثارة الفتن فی الشرق والغرب، ثم یتباکى تباکی التماسیح.


{إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ} [النحل: 105]


ولقد تبین للقارئ الکریم الکثیر من أکاذیب هذا الرجل، وتبینت له خیانته وبتره وتلاعبه فی النصوص، وتلاعبه فی التواریخ وما یجری من فتن وأحداث.


المدخلی، ربیع بن هادی عمیر، مجموع کتب ورسائل وفتاوى فضیلة الشیخ العلامة ربیع بن هادی عمیر المدخلی، ص116، الناشر: دار الإمام أحمد.


من می گویم: و عدنان عرعور چه قدر دروغگوست! روش و عادت او چیزی نیست جز این که در شرق و غرب فتنه گری کند و سپس اشک تمساح بریزد.


تنها کسانى دروغ‌پردازى مى‌کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند. [النحل: 105]


و برای خواننده ی بزرگوار بسیاری از دروغ های این شخص مشخص شد و خیانت و بریدن و قیچی کردن و تحریف متون و تحریف تاریخ و وقایع و حوادث از سوی عرعور روشن گشت.


وأکاذیب عدنان کثیرة وتمویهاته وتلبیساته کثیرة جدا، وأنا لا أتصور الآن أن یقول کلاما خالیا من تلبیس أو کذب هذا حسب دراستی له وقد أکون مخطئا فی بعض الأشیاء ما أدری - الله أعلم - لکن تصوری عما عرفته من کلامه الذی تتبعته، فإن کان قد قال حقا خالصا مجردا فی أماکن ما رأیتها فهو یرجع إلى قصور البشر، أما فیما رأیته فما أرى إلا تلبیسا وکذبا وتحریفا، و ...، و... إلى آخره، وقواعده الفاسدة هذه ما هی إلا مضادة لمنهج الله الحق الآمر بالمعروف والناهی عن المنکر.


المدخلی، ربیع بن هادی عمیر، مجموع کتب ورسائل وفتاوى فضیلة الشیخ العلامة ربیع بن هادی عمیر المدخلی، ص219، الناشر: دار الإمام أحمد.


دروغ های عرعور و فریب ها و تلبیس های وی زیاد است و من تصور نمی کنم که وی سخنی بدون تلبیس یا دروغ بگوید و این را بر اساس بررسی هایم نسبت به او می گویم و ممکن است در برخی موارد خطا کنم - الله اعلم - اما تصور من بر اساس بررسی سخنان وی می باشد و اگر عرعور در مواردی کلام کاملا حقی گفته باشد و من آن را ندیده باشم این به دلیل قصور و ناتوانی بشر است اما آن چه من از کلام وی دیدم جز تلبیس و دروغ و تحریف و و و ... نبوده است و این قواعد فاسد عرعور چیزی جز مخالفت با راه و روش حق خداوند که امر کننده ی به معروف و نهی کننده ی از منکر است نمی باشد.


إنی أسأل الله أن یبارک فی عمری وأن یوفقنی للاستمرار فی نشر الحق والسنة والذب عنهما وعن أهلهما وقمع أهل الباطل ومنهم عدنان.


وأنصح الشباب السلفی فی العالم الذین یخدعون بعدنان وأمثاله من الحزبیین والمبتدعین أن یکونوا على غایة الحذر من تلبیس هؤلاء وفتنتهم وشرورهم ولا سیما عدنان الذی یلبس اللباس السلفی زورا، ویحارب أهله ودعاته حربا لا یعرف مثلها من أشد أهل البدع، أحذرهم من هذا الرجل أشد التحذیر وأنفرهم والله حبا لهم وأرید أن یسیروا فی طریق السلف، وهم والله فی غنیة عنه لأنه لا یأتیهم إلا بالقواعد الباطلة والهراء والکلام الفاسد، فأحذرهم منه ومن ألاعیبه وأکاذیبه وتلبیساته، وأن یعتبروا أن الإسلام لا یؤخذ من أمثال هؤلاء.


المدخلی، ربیع بن هادی عمیر، مجموع کتب ورسائل وفتاوى فضیلة الشیخ العلامة ربیع بن هادی عمیر المدخلی، ص228، الناشر: دار الإمام أحمد.


من از خداوند می خواهم تا عُمرم را مبارک گرداند و مرا در ادامه ی نشر حق و سنت و دفاع از آن ها و اهلش و خوار ساختن اهل باطل که عدنان عرعور نیز از آن هاست موفق بدارد.


من به جوانان سلفی در دنیا که فریب عدنان عرعور و مانند او از افراد حزب گرا و اهل بدعت را خورده اند سفارش می کنم که به شدت از تلبیس و فریب این گروه و به خصوص عدنان عرعور که به دروغ در پوشش سلفی گری در آمده و با سلفی ها و دعوت گران سلفی به شکلی که مانند آن از شدیدترین اهل بدعت دیده نشده می جنگد و از فتنه هایشان و شرشان بر حذر باشند.من جوانان سلفی را به شدت از این شخص (عدنان عرعور) بر حذر می دارم و به خدا سوگند این به دلیل محبت من نسبت به آنان است و می خواهم که آنان در راه سَلَف گام بردارند و به خدا سوگند این جوانان نیازی به عرعور ندارند و عدنان عرعور فقط قواعد باطل و سخنان پوچ و فاسد را به آنان عرضه می کند.پس من این جوانان را از عرعور و بازی ها و دروغ ها و تلبیساتش بر حذر می دارم و می خوهم که پند بگیرند که اسلام از امثال این افراد گرفته نمی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter