حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ گویی عبد العزیز دهلوی (عالم سرشناس اهل سنت) در مورد اعتقاد شیعیان به ظلم های عمر بن الخطاب نسبت به حضرت زهراء (س)

شیعیان در طول تاریخ همواره به ظلم های شدید غاصبان خلافت نسبت به حضرت زهراء سلام اله علیها اعتقاد راسخ داشته اند و با مراجعه به روایات و اقوال علماء نیز می توان به این حقیقت دست یافت.


اما عبد العزیز دهلوی در کتاب خویش، «تحفه ی اثنا عشریه» در دروغی آشکار چنین می نویسد:


طعن دوم آن که عمر رضی الله عنه خانه ی حضرت سیدة النساء را بسوخت و بر پهلوی مبارک آن معصومه به شمشیر خود صدمه رسانید که موجب اسقاط حمل گردید و این قصه سراسر واهی و بهتان و افترا است.هیچ اصلی ندارد و لهذا اکثر امامیه قائل این قصه نیستند و گویند که قصد سوختن آن خانه ی مبارک کرده بود لیکن به عمل نیاورد.


دهلوی، عبد العزیز (المتوفى 1239 هـ)، تحفه ى اثنا عشریة، ص590، الناشر: مکتبة الحقیقة، 1415 هـ .


این ادعای عبد العزیز دهلوی در شرایطی صورت می گیرد که شیعیان همواره مسائلی چون سقط جنین و هجوم و آتش زدن و مضروب ساختن حضرت زهراء (س) را از مسلمات تاریخی دانسته اند.


واشتهر فی الشیعة أنه حصر فاطمة فی الباب حتی أسقطت محسنا.


العاملی النباطی، الشیخ زین الدین أبی محمد علی بن یونس (المتوفی 877هـ) الصراط المستقیم إلی مستحقی التقدیم، ج3، ص12، تحقیق: محمد الباقر البهبودی، الناشر: المکتبة المرتضویة لإحیاء الآثار الجعفریة، الطبعة الأولی، 1384هـ .


در میان شیعیان مشهور است که او فاطمه (سلام الله علیها) را در پشت درب فشار داد تا آنکه محسن را سقط کرد.


شهادتها (صلوات‏ الله‏ علیها) کانت من ضرب عمر الباب علی بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بکر و ضرب قنفذ غلام عمر السوط علیها بإذنه و سقط بالضرب غلام کان اسمه محسن.‏


المجلسی، محمد تقی (المتوفى1070هـ)، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، ج5، ص342، محقق / مصحح: موسوى کرمانى، حسین و اشتهاردى على پناه‏، الناشر: مؤسسه فرهنگى اسلامى کوشانبور‏، 1406 هـ‏ .


شهادت فاطمه (سلام الله علیها) به سبب آن بود که خلیفه دوم ( با ضربت خود) درب منزل را به شکم آن بانو زد این در آن هنگام بود که می خواستند علی (علیه السلام) را برای بیعت با ابوبکر ببرند و قنفذ غلام عمر بن الخطاب هم به دستور او، تازیانه بر فاطمه زد و در اثر این ضربت پسری که نامش محسن بود سقط شد.


منها، إضرامه (عمر) النار فی بیت علیّ لیحرقه و فیه فاطمة و جماعة من بنی هاشم‏.


الکاشانی، المولى محمد محسن الفیض (المتوفی 1091هـ)، علم الیقین فی أصول الدین، ج2، ص829، تحقیق/تصحیح: محسن بیدارفر، الناشر: انتشارات بیدار، الطبعة: الأولى، 1418 هـ .


از جمله ی مطاعن عمر بن الخطاب، روشن کردن آتش در خانه ی علی (و فاطمه) به وسیله ی خلیفه ی دوم برای آن که آن را بسوزاند در حالی که فاطمه و عده ای از بنی هاشم در آن بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter