حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بن عثیمین (عالم سرشناس وهابی - سَلَفی): ماجرای خواستگاری علی بن ابی طالب از دختر ابوجهل دروغ است!

یکی از دروغ های بزرگ تاریخی، ماجرای افسانه ای خواستگاری امیر المؤمنین علیه السلام از دختر ابوجهل می باشد که در برخی از کتب اهل سنت نقل شده و البته نقد های علمی جدی ای بر آن وارد است.


نکته ی جالب آن است که بن عثیمین - عالم سرشناس وهابی سَلَفی - در شرح خود بر این روایت به نکته ی جالبی اشاره کرده و این ماجرا را آن طوری که بین عوام شایع شده رد می کند:


وقد کان هذا حینما تحدث الناس أن علی بن أبی طالب رضی الله عنه یرید أن یتزوج إبنة أبی جهل، فخطب النبی عیه الصلاة والسلام، وتکلم کلاما شدیدا، منه هذه الکلمة: «فمن أغضبها أغضبنی».


ولو أننا أردنا أن نقول للرافضة: إن الأمر سینقلب علیکم لقلنا: هو یتکلم فی حق علی بن أبی طالب رضی الله عنه.ولکننا لا نقول هذا، بل نقول: إن علی بن أبی طالب ما خطب إبنة أبی جهل، إنما الرسول (ص) تکلم بناء على ما قیل، فکأنه یقول: یا علی! إن أغضبت فاطمة فقد أغضبتنی.


العثیمین،محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، التعلیق على صحیح البخاری،ج7، ص507، الناشر: مؤسسة الشیخ محمد بن صالح العثیمین الخیریة، الطبعة: الأولى، 1439 هـ .


و این مساله مربوط به زمانی بود که مردم گفتند علی بن ابی طالب می خواهد با دختر ابوجهل ازدواج کند و به همین دلیل پیامبر (ص) خطبه داد و کلامی تُند گفت که این عبارت از آن جمله است: «هرکس او (فاطمه) را خشمگین سازد، مرا خشمگین ساخته است».


و اگر ما بخواهیم به روافض بگوییم که این به ضرر شماست به آن ها می گوییم پیامبر (ص) اینگونه در حق علی بن ابی طالب سخن گفته است اما ما چنین نمی گوییم بلکه می گوییم: علی بن ابی طالب از دختر ابوجهل خواستگاری نکرد و پیامبر (ص) بر اساس آن چه گفته شده بود صحبت کرد.گویی می فرماید: ای علی، اگر فاطمه را خشمگین سازی مرا خشمگین ساخته ای.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter