حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر هخامنشیان

یکی از مواردی که باستان گرایان افراطی به واسطه ی آن به اسلام طعن وارد می کنند، برده داری می باشد و با خیال پردازی و تلاش برای وارونه جلوه دادن حقائق، ایران باستان را عاری از وجود برده داری معرفی می کنند!

این در حالی است که با مراجعه به تاریخ ایران باستان در می یابیم که برده داری در آن دوران امری جاری و ساری بوده است.

داندامایف - مورخ و ایران شناس روسی معاصر - می نویسد :

هخامنشیان ساکنان استان ها یا شهرها و حتی یک قبیله ی کامل را، هنگامی که علیه حکام پارسی شورش می کردند، به بردگی می گرفتند.قسمت عمده ی این بردگان را برای کار به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی می فرستادند [و] بقیه را در زمینی وادار به سکونت می کردند.گروه آخری را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که بابت آن ها بایستی به شاه مالیات می پرداختند.در یکی از نامه ها ساتراپ مصر به نام آرشامی خطاب به پیشکار املاکش آشکارا شیوه ی به دست آوردن برده را روشن می کند.در این نامه گفته می شود که هنگام سرکوبی شورشی در مصر، پیشکار سابقش شماره ی بی شماری «گاردا» شامل صنعتکار و اموال دیگر به دست آورد و تمام این غنائم را به اموال خصوصی آرشامی اضافه کرد.هم اکنون هنگام شورش جدید در مصر سفلی، پیشکار باید درباره ی تهیه ی گاردا و اموال دیگر برای اربابش دلسوزی کند و حتی این غنائم را از جای دیگر به دست آورد.بنابراین پیشکار اموال آرشامی بایستی تعدادی گاردای صنعتکار را تهیه می کرد [و] روی تن آن ها داغ مهر آرشامی را می زد و این گارداها را به مایملک او می افزود.همانگونه که مباشر پیشین کرده بود.از مضمون این نامه چنین برمی آید که گاردا همان برده بوده چون روی بدن او داغ مهر صاحبش را می زدند.


این گونه در پی جهان گشایی هخامنشیان در پارس جهش تندی از نظام بردگی - پدرسالاری اولیه، به بهره کشی از کار سودمند بردگان بیگانه در زمینه ی ساختمان،کشاورزی و صنعت انجام گرفت.

جمعی از مورخان و ایران شناسان(م.آ.داندامایوف)،تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز،ترجمه : کیخسرو کشاورزی، ص 89.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انجمن جوانان زرتشتی

انجمن زرتشتیان تهران

انجمن زرتشتیان کرمان

انجمن زرتشتیان یزد

انجمن زردشتیان تهران

انجمن زردشتیان کرمان

انجمن زردشتیان یزد

انجمن زنان زرتشتی

ایران باستان داندامایف

ایران باستان کیخسرو کشاورزی

برده داری در آیین زرتشت

برده داری در احادیث

برده داری در ایران

برده داری در ایران باستان

برده داری در دوره هخامنشیان

برده داری در زمان هخامنشیان

برده داری در قرآن

برده داری در متون زرتشتی

برده داری در کتب زرتشتی

حقانیت شیعه و رد شبهات

خردگان برده داری در ایران باستان

دانلود کتب ایران باستان

سایت امرداد

سایت امرداد برده داری در ایران باستان

سایت برساد

سایت برساد برده داری در ایران باستان

سایت خردگان

سایت خردگان برده داری در ایران باستان

سایت همازور

سایت همازور برده داری در ایران باستان

سایت پارسیان دژ

سایت پارسیان دژ برده داری در ایران باستان

شبهات ایران باستان

شبهات ایران ستیزان

شبهات برده داری در اسلام

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

موبد اردشیر خورشیدیان

موبد شهزادی

موبد مهران غیبی

نقد ایران باستان

نقد باستان ستایان

نقد باستان گرایان

نقد باستان گرایی

نقد کورش پرستان

نقد کوروش پرستان

هخامنشیان و برده داری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات ایران باستان

پاسخ به شبهات ایران ستیزان

پاسخ به شبهات برده داری

نظرات  (۲)

سلام می‌بخشید این متن یعنی چه

أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِیزِ الأُبَلِّیُّ ، قَالَ : حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ مُحَمَّدٍ الأنس ، عَنْ أَبِی الْبَخْتَرِیِّ ، قَالَ : سَمِعْتُجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ، یَقُولُ : " اللَّهُمَّ إِنَّا وَرِثْنَا هَذِهِ النُّبُوَّةَ عَنْ أَبِینَا إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ الرَّحْمَنِ ، وَوَرِثْنَا هَذَا الْبَیْتَ عَنْ أَبِینَا إِسْمَاعِیلَ ابْنِ خَلِیلِ الرَّحْمَنِ ، وَوَرِثْنَا هَذَا الْعِلْمَ عَنْ جَدِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ، فَاجْعَلْ لَعْنَتِی وَلَعْنَةَ آبَائِی وَأَجْدَادِی عَلَى أَبِی حَنِیفَةَ
پاسخ:
وعلیکم السلام.

خداوندا، ما این نبوت را از پدرمان ابراهیم و این خانه را از پدرمان اسماعیل و این علم را از جدمان محمد صلی الله علیه و آله وسلم به ارث برده ایم.پس لعنت من و پدرانم و اجدادم را بر ابوحنیفه قرار ده.
یکی از دلایلی که باستانگرایان این مباحث رو قبول نمی کنند  اینه که کتب درسی مدارس قسمت باستان رو به بدترین و غیرواقعی ترین وضع ممکن نوشته.بهشت برینی که با ورود اعراب مسلمان خراب شد.همین الان در قسمت پیشینه باستانی ایران در کتاب تاریخ معاصر ایران نوشته شده ذوالقرنین همون کوروش هست و ارجاع داده به تفسیر المیزان جلد۱۳ ص۶۶۵ و تفسیر نمونه ج ۱۲.....یعنی در واقع دانش آموز با این تفکر بزرگ میشه.
شورای نظارت بر تدوین کتب درسی هم اصلا به درخواست اصلاح اهمیت نمیده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter