حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

کرامات تابعین از زبان شمس الدین قرطبی (عالم سرشناس مخالفین شیعه) : از پرواز در هوا تا تبدیل کردن زمین به طلا !

همواره مشاهده می کنیم که مخالفین شیعه بسیاری از کرامات اهل بیت علیهم السلام را غلو تلقی کرده و آن را قبول نمی کنند.


مخالفین شیعه در حالی منکر بسیاری از کرامات اهل بیت علیهم السلام می شوند که بسیاری از علمای آنان،موارد عجیبی را جزو کرامات بزرگان خود ذکر کرده اند و کسی نیز به آنان اعتراض نکرده است.


شمس الدین قرطبی - عالم مشهور مخالفین شیعه - در مورد کرامات تابعین می نویسد :

وَأما التابعون؛
فقد ظَهرت لَهُم من الکرامات والخیرات مَا لَا یُمکن اسْتِیفَاء ذکره فِی هَذَا الْکتاب.
فقد کَانَ کثیر مِنْهُم یمشی على المَاء ویطیر فِی الْهَوَاء وَینظر إِلَى الْحَصَى فَیصیر جَوَاهِر وَینظر الآخر إِلَى الأَرْض بَین یَدَیْهِ فَیصیر ذَهَبا وتطوى لَهُ الأَرْض وَیتَوَضَّأ فیسیل المَاء من بَین یَدَیْهِ قضبان ذهب وَیَدْعُو الله تَعَالَى فیبرئ المرضى والمجانین والزمناء إِلَى مَا لَا یُحْصى کَثْرَة.


شمس الدین القرطبی، أبو عبد الله محمد بن أحمد بن أبی بکر (المتوفى 671 هـ)، الإعلام بما فی دین النصارى من الفساد والأوهام وإظهار محاسن الإسلام،ص 384، المحقق: د. أحمد حجازی السقا، الناشر: دار التراث العربی - القاهرة.


اما در مورد تابعین کرامات و امور خیری آشکار شده که نمی توان آن ها را در این کتاب برشمرد.
بسیاری از آنان بر روی آب راه می رفتند و در هوا پرواز می کردند و به سنگ ریزه نگاه می کردند و آن سنگ ریزه تبدیل به جواهر می شد و افراد دیگری از آنان به زمینی که در مقابلش بود نگاه می کرد و آن زمین تبدیل به طلا می شد و طی الارض می کردند و یا وضو می گرفتند و آب از بین دو دستانشان به صورت شاخه ای از طلا می ریخت و به درگاه خداوند دعا می کردند و بیماران و افراد مجنون و بیماری های مزمن برطرف می شد و بسیاری از کرامات دیگر که قابل شمردن نیست.

به راستی مخالفین شیعه که چنین کراماتی را برای تابعین نقل می کنند، با چه جراتی بسیاری از کرامات اهل بیت علیهم السلام را منکر شده و آن را غلو می خوانند ؟!

نظرات  (۱)

جالب بود.اما کاش نمونه ای از شخصیت هایی که اینا براشون نقل شده هم مثال می زدید.من فکر می کردم فقط برای بایزید بسطامی و ابوسعید ابوالخیر و... این ها رو میگن،یه مدت کتابهاشون خیلی زیاد شده بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter