حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات







محمد بن احمد بنیس ( از فقهاء و علمای مالکی مذهب اهل سنت ) : مراد از آیه ی تطهیر اهل کساء هستند و اکثر مفسرین معتقدند که آیه ی تطهیر در شان اهل کساء نازل شده است :


و هم المراد فی قوله تعالی انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا اکثر المفسرین انها نزلت فی علی و فاطمة و الحسنین رضی الله تعالی عنهم و قیل نزلت فی نسائه رضی الله تعالی عنهن و نسب لابن عباس رضی الله تعالی عنهما و کان عکرمة مولاه ینادی به فی السوق ...


لوامع أنوار الکوکب الدری،ص281 ط مطبعة الجمالیة


و آن ها هستند ( آل البیت – اهل کساء ) که مراد آیه ی " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " هستند و اکثر مفسرین معتقدند که این آیه در شان علی و فاطمه و حسنین رضی الله عنهم اجمعین نازل شده است و گفته شده است { دقت کنید که همواره قول ضعیف تر و درجه ی دو را با لفظ " قیل " می آورند } در شان زنان پیامبر نازل شده است و این قول به این عباس نسبت داده شده است و عکرمه خدمتکار او در بازار به آن ندا می داد ...

نکته ای که در مورد نسبت دادن قول نزول آیه در شان زنان پیامبر به ابن عباس بایستی بیان شود این است که همانطور که خود مولف نیز به آن اشاره کرده است،عکرمه خدمتکار ابن عباس این قول را به او نسبت داده و نکته ی جالب آن است که علی رغم تلاش علمای اهل سنت برای توثیق عکرمه،او از خوارج و دشمنان اهل بیت بوده است و در اقوال معتبر این موضوع در کتب اهل سنت وارد شده و او بر ابن عباس بسیار دروغ می بسته است و برخی علمای اهل سنت به همین دلیل او را کذاب می دانند و نقل حدیث از او را تحریم کرده اند.مالک بن انس،امام مالکی ها،از این جمله است.

در مورد مولف کتاب :

أبو عبد الله محمد بن أحمد بنیس : فقیه متفنن متقن، له شرح على فرائض المختصر، وشرح على الهمزیة.



الفکر السامی فی تاریخ الفقه الإسلامی،ج2،ص351 ط دار الکتب العلمیة



أبو عبد الله محمَّد بن بنیس: الحافظ اللافظ العمدة المحقق الجامع لشتات العلوم والمعارف بالمنطوق والمفهوم.


شجرة النور الزکیة فی طبقات المالکیة،ج1،ص536 ط دار الکتب العلمیة


محمد بن أحمد بن محمد بنیس، أبو عبد الله: فرضی، له علم بالأدب.


الاعلام للزرکلی،ج6،ص15 ط دار العلم للملایین












نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter