حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض و خطاهای عجیب و غریب سید کمال حیدری در استدلال به یکی از سخنان شیخ کلینی رحمه الله

قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال حیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

یکی از ویژگی های ناپسند «سید کمال حیدری» آن است که وی متاسفانه بر علماء دروغ می بندد و مطالبی را به آنان نسبت می دهد که اصلا معتقد به آن نیستند و ادله بر خلاف آن موجود است !

قبلا ثابت کردیم که سید کمال حیدری در استدلال به یکی از سخنان شیخ کلینی رحمه الله مرتکب تدلیسی زشت شده است که می توانید مطلب مربوط را در لینک زیر مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/705

در مطلب بالا دیدیم که سید کمال حیدری با استناد به کلامی از شیخ کلینی و در تدلیسی زشت و آشکار مدعی شد که شیخ کلینی رحمه الله امیر المؤمنین علیه السلام را از انبیاء حتی یونس نبی و یعقوب نبی پایین تر می دانسته است!

ما در بررسی دروس قدیمی سید کمال حیدری و برخی کلیپ هایی که از آن موجود است به کلامی از وی رسیدیم که برای خود ما نیز باورش سخت بود !

سید کمال حیدری در یکی از دروس قدیمی خود با استناد و استدلال به همان کلام شیخ کلینی (و البته نقل آن به صورت اشتباه و پر از خطا) به عنوان مؤید بر کلام خودش، می گوید این کلام و مانند آن همان عقیده ی ماست که ائمه ی اهل بیت و از جمله امیر المؤمنین علیه السلام افضل از انبیاء هستند ! (بگذریم از این که وی در سال های اخیر در مساله ی افضلیت ائمه بر انبیاء در سال های اخیر تشکیک های جدی را مطرح ساخته است)

یعنی سید کمال حیدری زمانی به کلامی از شیخ کلینی (با اشتباهات فاحش در نقل) استناد کرده تا آن را مؤیدى بر عقیده ی افضلیت ائمه ی اهل بیت بر انبیاء قرار دهد و زمانی دیگر (چند ماه قبل) به همان کلام استناد کرده و آن را دلیلی بر افضلیت انبیاء بر ائمه (و نه ائمه بر انبیاء) قرار داده است !!! به راستی تناقضی از این عجیب تر و شرم آور تر هم وجود دارد ؟!

ابتدا متن پیاده شده از کلیپ مربوط را برایتان قرار می دهیم و سپس از طریق لینکی که در پایان متن قرار دارد می توانید هر دو کلیپ را در کنار یکدیگر ببینید.

هناک خطبة ینقلها ثقة الإسلام الکلینی.بعد أن ینقل الخطبة یعلق علیها.یقول هذه الخطبة لو إجتمع جمیع الأنبیاء - خطبة لأمیر المؤمنین سلام الله علیه - بشرط أن لا یکون فیهم أنبیاء أولى العزم لما استطاعوا أن یخطبوا مثل هذه الخطبة.یستثنی من؟ أنبیاء أولى العزم.ملاصدرا عندما یأتی إلى شرح هذه الخطبة فی أصول الکافی ... لو کان فیهم أنبیاء أولى العزم لما استطاعوا أن یخطبوا مثل هذه الخطبة.إلتفتوا جیدا ! نحن اعتقادنا فی أئمة أهل البیت ما عندنا شک فی هذا المعنى وهذا المعنى ثابت عندنا بالتواتر القطعی.من شاء فلیؤمن ومن شاء فلیکفر.لا یهمنا شیء.واقعا لا یهمنا.نحن علینا بیان هذه الحقائق.من أراد أن یقبل منا هذه الحقیقة فلیقبل ومن لا یرید أن یقبل هو وربه.

خطبه ای وجود دارد که ثقة الاسلام کلینی آن را نقل کرده است.وی بعد از این که خطبه - خطبه ی امیر المؤمنین علیه السلام - را نقل می کند بر آن تعلیق می زند.می گوید اگر تمام انبیاء جمع شوند به شرطی که انبیاء اولی العزم در بین آن ها نباشند نمی توانند مانند این خطبه را بیاورند.شیخ کلینی چه کسی را استثنا می کند ؟ پیامبران اولی العزم را.ملا صدرا وقتی در شرح اصول کافی این خطبه را شرح می دهد می گوید حتی اگر انبیاء اولی العزم هم در بین آن ها باشند نمی توانند مانند این خطبه را بیاورند.خوب دقت کنید! اعتقاد ما در مورد اهل بیت به گونه ای است که شکی در این معنا (یعنی برتری ائمه ی اهل بیت بر انبیاء) نداریم و این مفهوم در نزد ما با تواتر قطعی ثابت است.هرکس می خواهد قبول کند و هرکس هم می خواهد قبول نکند.اصلا برایمان مهم نیست.وظیفه ی ما بیان این حقائق است.هرکس خواست این حقیقت را از ما قبول کند و هرکس هم نخواست بین خودش و خدای خودش.

نکته ی مهم آن است که سید کمال حیدری هم در نقل کلام شیخ کلینی و هم در نقل کلام ملاصدار مرتکب خطای فاحشی شده است!

کلام شیخ کلینی چنین است :

وَ هَذِهِ الْخُطْبَةُ مِنْ مَشْهُورَاتِ خُطَبِهِ ع حَتَّى لَقَدِ ابْتَذَلَهَا الْعَامَّةُ وَ هِیَ کَافِیَةٌ لِمَنْ طَلَبَ عِلْمَ التَّوْحِیدِ إِذَا تَدَبَّرَهَا وَ فَهِمَ مَا فِیهَا فَلَوِ اجْتَمَعَ أَلْسِنَةُ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَیْسَ فِیهَا لِسَانُ نَبِیٍّ عَلَى أَنْ یُبَیِّنُوا التَّوْحِیدَ بِمِثْلِ مَا أَتَى بِهِ بِأَبِی وَ أُمِّی مَا قَدَرُوا عَلَیْه‏.

الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)، الکافی،ج1، ص 136، تحقیق: علی اکبر الغفاری، ناشر: دار الکتب الإسلامیة‏، تهران‏-ایران، الطبعة الرابعة،1407هـ .

ترجمه ی استاد مصطفوی :

(ثقة الاسلام کلینى ره فرماید) این خطبه از خطبه‏هاى مشهور آن حضرتست و از زیادى شهرت عامه مردم آن را کوچک شمرده‏اند در صورتى که همین خطبه براى کسى که علم توحید جوید کافى‏ است اگر در آن بیندیشد و آن را بفهمد، زیرا اگر تمام جن و انس جز پیغمبران هم زبان شوند که توحید را مانند آنچه آن حضرت- پدر و مادرم فدایش- فرموده بیان کنند نتوانند.

ترجمه ی استاد کمره ای (با اندکی تصرف) :

(شرح کلینى مؤلف کتاب از این خطبه) این یکى از خطبه‏هاى مشهور آن حضرت است تا آنجا که نزد عامه رواج یافته، همین خطبه براى هر که علم توحید را جوید کافى است بشرط آنکه در آن بیندیشد و آنچه در آن است بفهمد، اگر جن و انس- منهاى پیغمبران- همزبان گردند نتوانند توحید را چنانچه آن حضرت- پدر و مادرم قربانش- بیان کرده بیان کنند.

کلام ملاصدار نیز چنین است :

و لیس فیها لسان نبى، اى من اعاظم الأنبیاء کنوح و ابراهیم و ادریس و شیث و داود و موسى و عیسى و محمد صلوات الله علیهم اجمعین.

صدر الدین الشیرازی، محمد بن إبراهیم (المتوفى 1050 هـ)، شرح أصول الکافی‏،ج4، ص 47، محقق / مصحح: خواجوى، محمد، الناشر: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى‏، الطبعة : الأولى، 1383 ش.

«لیس فیها لسان نبی» (در بین آن ها پیامبری وجود نداشته باشد) یعنی بزرگان انبیاء مانند نوح و ادریس و شیث و داود و موسی و عیسی و محمد صلوات الله علیهم اجمعین.

مساله ی اساسی آن است که سید کمال حیدری در موضع اول در نقل کلام شیخ کلینی و ملاصدرا مرتکب خطاهای فاحشی می شود که معنای سخن آن ها را کاملا تغییر می دهد و با استناد به کلام شیخ کلینی و ملاصدرا در مقام تایید افضلیت ائمه ی اهل بیت بر انبیاء می باشد و در موضع دوم با استناد به کلام شیخ کلینی و تدلیس و فهم غلط، در مقام اثبات افضلیت انبیاء بر امیر المؤمنین از دید شیخ کلینی رحمه الله می باشد!

به راستی منشا این تناقضات و خلاف گویی های پرتکرار چیست ؟!

مشاهده ی کلیپ (بسیار مهم) : [کلیک کنید]

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۶
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انحرافات سید کمال حیدری

تناقضات سید کمال حیدری

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ بستن کمال حیدری بر شیخ کلینی

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری درس خارج فقه

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی برنامه اینترنتی بن بست

فرشید شرفی برنامه بن بست

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

نقد کمال الحیدری

نقد کمال حیدری

نقد کمال حیدری برنامه بن بست

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری بن بست

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

کمال حیدری ولایت فقیه

نظرات  (۳)

ببخشید یه سوال:

شماها کی می میرید؟
چرا عمرتون اینقدر طولانیه و از جمعیتتون کم نمیشه؟
سلام
ببخشید بنده خودم در پاسخ به شبهات فعالیت دارم. میخواستم ببینم اجازه هست که اسکن های وبلاگتون را دانلود کنیم؟ (و با ذکر منبع انتشار بدهیم؟)
ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام.

نشر مطالب کاملا آزاد است.

موفق باشید.
برخورد و انتشار میلی با نظرات فقط بی احترامی به مخاطب رو نشون میده.
پاسخ:
بارها گفته ایم که تمامی نظرات منتشر میشوند مگر آن که دربردارنده ی اهانت به گروه یا شخصی باشند.بعضی نظرات هم ممکن هست به دلیل نیاز به پاسخ مفصل با تاخیر منتشر بشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter