حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف عبد الکریم آل غضیة (محقق وهابی) به مظلومیت اهل بیت و ظلم های شدید به آنان در طول تاریخ

یکی از حقائق انکار ناپذیر تاریخ - که برخی از مخالفین شیعه گاهی برای انکار آن تلاش می کنند - آن است که اهل بیت علیهم السلام همواره در شرایطی سخت و تحت شدید ترین ظلم ها از سوی حکام ظلم و جور بنی امیه و بنی العباس قرار داشته اند.

محقق وهابی ، عبد الکریم آل غضیة ، می نویسد :

لکن یجب أن یعلم أن آل البیت مرت بهم ظروف قاسیة ومطاردات شدیدة، دعت کثیرا من هؤلاء - لیسلم من القتل ، أو الفتنة، أو السجن - إلى أن یرحل عن بلاده، وموطنه إلى بلاد العجم شرقا وغربا، فیتزوج منهم، ویخلف ،ویتکاثرون ، ویبقون هناک فیذوبون فیهم .....

آل غضیة، عبد الکریم بن إبراهیم، معجم ما یخص آل البیت النبوی،ص 15، الناشر : دار إبن الجوزی، الطبعة : الأولى، 1420 هـ .

اما باید این را بدانیم که شرایط سخت و ناگواری بر اهل بیت گذشته و شدیدا تحت تعقیب بوده اند تا جایی که بسیاری از آنان به منظور در امان ماندن از قتل یا فتنه یا زندانی شدن از سرزمین خود به سمت سرزمین های شرق و غرب مهاجرت کرده اند و با آنان ازدواج کرده اند و نسل خود را منتشر ساخته اند و آن جا مانده اند و در نتیجه جزئی از آنان شده اند .....

نمونه ی عینی کلام این محقق وهابی، البته به غیر از ائمه ی اهل بیت علهم السلام ، فرزندان و نوادگان ایشان می باشد که بسیاری از آنان به مناطق مختلفی از ایران سفر کردند و هم اکنون نیز مدفن آن ها زیارتگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

البته نکته ی مهمی که این محقق وهابی نخواسته بدان اشاره کند ، هویت آن حکام ظلم و جوری است که این چنین به اهل بیت علیهم السلام ظلم می کردند ! بر اهل علم و انصاف پوشیده نیست که این حکام ظالم افرادی جز حاکمان ظالم بنی امیه و بنی العباس نمی توانند باشند که متاسفانه در بسیاری از مواقع مخالفین شیعه از آنان و به خصوص از بنی امیه دفاع کرده و سعی در پوشاندن ظلم های آنان دارند.

نظرات  (۳)

۰۱ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۵۰ سید عبدالرضا
باسلام.

پیشنهاد شخصی برای آقای فرشید شرفی داشتم؛ خواستم با ایشان از نزدیک آشنا بشم. 

آیا امکانش هست؟ 

موفق باشید.
پاسخ:
وعلیکم السلام والرحمة.شما میتونید پیشنهادتون رو همینجا بفرستید (عمومی یا خصوصی) یا اگر امکانش نیست بفرمایید کجا تشریف دارید و ملاقات کجا و به چه منظوری صورت بگیره ؟

ممنون - موفق باشید.

ببخشید فقط شیعیان میتونن سید باشن؟
اخه اهل سنتی هم دیدم که میگن ما از سادات و فرزندان حضرت فاطمه هستیم؟؟!! وقتی میگیم تناقض داره هم محب بانو فاطمه و هم محب عمر...میگن نه.ما گروهی داریم بنام نبیون که در سوریه مدافع حرم هستن و...
ضمن اینکه در کلیپی دیدم که گفته شد امامان شیعه...امامان ماهم هستن.شما خودتون اینو قبول دارید؟امامان شما در قبال سنی محب چه سیاستی داشتند؟
پاسخ:
خیر.ثبوت سیادت به بررسی دقیق شجره نامه هست و کار علمای انساب هستش.ائمه ی معصومین امامان همه ی مردم هستند و ائمه ی اهل بیتدر قبال محب ولو کافر هم رفتار مسالمت آمیز داشتن و در تاریخ مواردش ذکر شده.
ببخشید به جز الارشاد شیخ مفید چه کتابی برای زندگی امامان تشیع هست؟خصوصا درباب مناظراتی که میگید با دانشمندان غیر مسلمان شده و هنوز هم علمی هست و ثابت هم شده؟؟
پاسخ:
کتاب هایی مجزا تحت عنوان «مناظره ی معصومین» به چاپ رسیده که میتونید اون ها رو تهیه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter