خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به مظلومیت حضرت زهراء (س)
خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به مظلومیت حضرت زهراء (س)
ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های «سید کمال الحیدری» صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید :
http://al-shia.blog.ir/post/663
یکی از ویژگی های ناپسند در روش «سید کمال الحیدری» آن است که ایشان در بسیاری از موارد مطالبی را به عنوان مبانی یک تفکر یا مکتب یا مذهب ذکر می کنند که در حقیقت چنین نیست و آن مکتب یا تفکر یا مذهب ، معترف به آن شاخصه ها نیست.
ما در اینجا در مقام قضاوت در مورد عمدی بودن یا نبودن چنین روشی در منهج «سید کمال الحیدری» نیستیم اما قدر متیقن آن است که در خوش بینانه ترین حالت بایستی بگوییم وجود چنین تحلیل های خطایی دال بر عدم علم و اطلاع کافی نسبت مبانی مکاتب مختلف می باشد.
«سید کمال الحیدری» در درس «فقه المرأة» ، جلسه ی 68 ، از دقیقه ی 24 و ثانیه ی 52 تا دقیقه ی 26 و ثانیه ی 28 می گوید :
ومن ینکر هذا یقولون بأنه ما کان ینبغی أن یصدر هذا العمل ولکن هم یوجهون ماذا یوجهون یقولون إذا صدر هذا من الخلیفة الأول أو الثانی أو کذا نحن لا ندعی العصمة لأنهم اجتهدوا فأخطئوا وانتم تستندون تقولون بأنّه فی أخریات حیاة الخلیفة الأول کان نادماً على أمور ثلاثة فعلها ومنها قضیة کشف بیت فاطمة.
انظروا کم هؤلاء ناس متدینین عندما أحسوا بالخطأ تابوا إلى الله الآن هذا تعتبره کذا هو یعتبره کذا هذا بحث آخر وانتم تنقلون سننقل لعل هذا الیوم انه أرادوا أن یرضوها أن یرضوا فاطمة سلام الله علیها بعد أن غضبت علیهم أرادوا أن یرضوها أو لا؟ هی ما قبلت سلام الله علیهم إذن هم قاموا بتکلیفهم بتعبیرهم هم، هم لا یعتقدون بعصمة سیدة نساء العالمین هم یعتقدون أنها بنت المصطفى ولابد أن تحترم وحاولوا ولکنه لم یوفقوا یقول الذی علیهم ماذا؟ قاموا به، أنا ما أرید أقول هذا عمل إذن لابد أن نبرر لهم أبداً الله یعلم لیس بصدد هذا بس أرید أتکلم رؤیة الطرف الآخر کیف یفهم القضایا .....
و چه کسی این را انکار می کند ؟ می گویند شایسته نبود که مانند این عمل از خلیفه ی اول یا دوم سر بزند یا می گویند ما ادعای عصمت برای آنان نداریم چرا که آنان اجتهاد کردند و خطا کردند و شما [یعنی شیعیان] استدلال می کنید و می گویید که ابوبکر در اواخر عمرش از سه چیز پشیمان بود و از جمله ی آن سه مورد هجوم به خانه ی فاطمه بود.
[و در ادامه (اهل تسنن) می گویند] ببینید این ها چه قدر متدین بودند که زمانی که احساس خطاکار بودن کردند توبه کردند و الان تو این ها را اینطوری به حساب می آوری و این ها این طوری به حساب می آورند خلفاء را این بحث دیگری است و شما نقل می کنید - و شاید امروز ما در این جلسه این را نقل کنیم – که خلفاء تصمیم گرفتند که فاطمه سلام الله علیها را بعد از آن که بر آنان غضب کرد راضی کنند.این تصمیم را گرفتند یا نه ؟ او قبول نکرد.سلام و درود خداوند بر آن ها.پس آن ها به تعبیر اهل تسنن به تکلیفشان عمل کردند.[سید کمال الحیدری می گوید] آن ها (اهل تسنن) به عصمت سیدة نساء العالمین اعتقاد ندارند.آن ها اعتقاد دارند که او دختر پیامبر است و بایستی احترام شود و خلفاء هم در این راستا تلاش کردند اما موفق نشدند.اهل تسنن می گویند آن چه که بر گردن خلفاء بود چیست ؟ همین تکلیفشان که بدان عمل کردند.من [سید کمال الحیدری] نمی خواهم بگویم که این کاری است که باید برای آن ها توجیه و بهانه بتراشیم.هرگز ، خدا می داند که در مقام چنین چیزی نیستم.فقط می خواهم از دیدگاه طرف دیگر صحبت کنم که چگونه به این قضایا می نگرد.
لینک مشاهده ی جلسه ی 68 فقه المرأة از وبسایت «سید کمال الحیدری» :
http://alhaydari.com/ar/2018/02/64742
لینک مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی فوق از وبسایت «سید کمال الحیدری» :
http://alhaydari.com/ar/2018/02/64743
بایستی بگوییم که تقریبا تمامی آن چه که «سید کمال الحیدری» در مورد نحوه ی نگرش مخالفین شیعه (اهل تسنن) نسبت به مظلومیت های حضرت زهراء (س) گفته خلاف واقعیت است و اتفاقا مخالفین شیعه (مقصود علماء بزرگ و جمهور اهل علمشان است و نه افراد مجهول یا گمنام و غیر مقبول در نزد مخالفین) این موارد را هرگز قبول ندارند و اتفاقا «ابوبکر» و «عمر» را صاحب حق می دانند و معتقدند این حضرت زهراء (س) بودند که مرتکب خطا شدند و حتی برخی جریان های تند سلفی و اهل حدیث از مخالفین شیعه و حتی برخی معتزله (مانند جاحظ) عبارت تند و اهانت آمیزی را علیه حضرت زهراء (س) به کار برده اند !
به هر جهت ما منتظر خواهیم ماند تا شاید «سید کمال الحیدری» و مدافعانش اگر دفاعیه ی علمی ای دارند ارائه کنند تا ببینیم نظر جمهور علمای مخالفین شیعه در مورد اختلاف بین حضرت زهراء (س) و ابوبکر چیست و چرا «سید کمال الحیدری» این چنین به غلط و غیر علمی دیدگاه مخالفین شیعه را نسبت به مظلومیت های حضرت زهراء سلام الله علیها طرح می کند ؟!
شنیدم اختلاف بین شما افتاده...مطالب رو خوندم و ویدیوها رو هم دیدم.چقدر بد...علماتونم دارن چپ می کنند یعنی؟
اونم درباره این موضوع شهادت و فاطمیه که خیلی روش حساس هستید.حالا دیگه باید به فکر خودتون باشید و خودتون رو نجات بدید.دیگه مهم نیست سه هزار پیش قانون مثله کردن در ایران بوده!