حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اشاره ی بن عثیمین (عالم مشهور وهابی) به اختلافات و دشمنی های شدید حنبلی ها و شافعی ها و کتک کاری های آنان!

یکی از ادعاهای واهی مخالفین آن است که همواره سعی می کنند تا روابط بین مذاهب مختلف خود را حسنه و نیکو جلوه دهند.این در حالی است که با مراجعه به کتب تاریخ و همچنین اعترافات علمای مخالفین در می یابیم که اختلافات و درگیری های شدیدی بین پیروان مذاهب فقهی مخالفین شیعه وجود داشته است که باطل کننده ی ادعای مضحک آنان مبنی بر وجود روابط حسنه می باشد.

بن عثیمین (عام مشهور وهابی) می نویسد :

أما بعد استقرار المذاهب، فإن المعروف أنه ظهر التعصب، وصار کل طائفة تتعصب لمذهبها، حتى إنه قد ذکروا أنهم صاروا یتضاربون فی الشوارع، فالحنابلة یضربون الشافعیة، والشافعیة یضربون الحنابلة، لکن نسأل الله أن یدیم النعمة علینا، الآن الحمد لله هذا مفقود.

بن عثیمین، محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، شرح مختصر التحریر ،ص 557، الناشر : مؤسسة الشیخ محمد بن صالح العثیمین الخیریة ، الطبعة : الأولى ، 1434 هـ .

اما پس از استقرار مذاهب (مذاهب اربعه) ، معروف آن است که تعصب آشکار گشت و هر گروهی نسبت به مذهب خودش تعصب به خرج می داد تا جایی که گفته اند آن ها یکدیگر را در خیابان ها می زدند و حنبلی مذهب ها شافعی مذهب ها را می زدند و شافعی مذهب ها هم حنبلی مذهب ها را می زدند اما ما از خداوند می خواهیم که این نعمت (نبود این تعصبات و درگیری ها) را برای ما نگه دارد و خدا را شکر الان این چیزها وجود ندارد.

نظرات  (۶)

سلام.نظر شما درباره اینکه گفته شده سادگی زندگی شیخین مثل پیامبر ص بوده چیه؟
جنایات و انحرافات رو نمیگم.اما در جمعی بودیم که گفته شد شیخین سبک زندگی مثل خوراک و پوشاک و....عین پیامبر بوده.و همین از عواملی بوده که عوام اونها رو به عنوان جانشین پذیرفتند.
خواستم نظر شما رو بدونم.ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام.

خیر چنین نیست و مواردی در تاریخ نقل شده در مورد ابوبکر و عمر که خلاف این رو ثابت میکنه.
۰۵ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۵۲ بژی کردستان
خیلی رند هستید برادر عزیز
اول از کلی اختلافات که بین تون هست صحبت کردید و مقاله نوشتید بعد یکباره اینو نوشتید که بگید اختلافات اهل سنت بدتره؟
پاسخ:
مذهب تناقض و درگیری مذهب شما هست.ما اگر صحبتی باشه علمی نقد میکنیم نه این که مثل علمای شما جوی خون راه بیندازیم ! خودتون ببینید که گروه های ترویستی مثل داعش و النصرة و جیش الاسلام و جیش الفتح و و و و ... هم مذهبان شما هستند یا هم مذهبان ما ؟!
یه مثال ساده در مکتب اهل بیت شخصیت های شخیصی مثل امام جعفر صادق علیه السلام برای شعر و مدح امامان قبل از خود هدیه می دادند و در مورد امامان بعد از خودشون مثل حضرت ولی عصر ادای احترام می کنند.
اما مکتب سقیفه:یکی به اون یکی میگه سگ و الاغ.اون یکی میگه نعثل...یارو خودش به خودش میگه بزکوهی..یکی سر از زباله دانی در میاره.همه برای هم آرزوی مرگ دارند.فلان عالم میگه فلانی کافره یا بعد از مرگ باباش به دنیا اومده....حالا اختلاف در کدوم بیشتره؟
۰۷ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۲۷ فریباخانم
اختلافات بین فِرَق اهل سنت اگر محدود به همین نزاع های خیابانی بود باز ایراد نداشت اما گاهی منجر به فجایع بزرگ تاریخی شده.در تاریخ مغول از اقبال آشتیانی اومده که در سال۶۳۳ه اختلافات حنفی ها و شافعی های اصفهان بالا گرفت و شافعی با وعده قتل عام حنفی ها شهر رو به مغولان تسلیم کردند.هرچند مغولها در بدو ورود از هردو فرقه قتل عام کردند و متاسفانه جز ویران شدن شهر شخصیت هایی مثل کمال اسماعیل هم کشته شدند.
الان هم همینه.



نظرات دوستان جالب و شایان توجه بود.همین موارد هم نکته ای داشت و اونم اینکه حتی مغول ها از سست بودن ریشه مکتب خلفا استفاده کردند،و فتوحات خود را پیش بردند.اما چرا بین اهل سنت که اون موقع  اکثریت بودند کسی مثل خواجه نصیرالدین توسی پیدانشد نجات شون بده؟
والا این کشور تا بوده در این قرن ها قربانی این اختلافات شده و بخاطر تعصب و جمود فکرهایی که پیش اومده بود کشتن و خون ریختن رو سرلوحه کار قرار داد.
اما خواجه نصیرالدین طوسی کسی در علمش شک نداره و اینکه مغولان وحشی رو به خدمت گرفت اما بیشترین خدمات اون برای حفظ تشیع بود نه الزاما برای کشور و مردم ایران.مثل فتح بغداد که به سلطه خلفای عباسی پایان داد.
پاسخ:
علمای شیعه (که اگر نگیم اکثرا ، بسیاری از اون ها ایرانی بوده اند) خدمات قابل توجهی به ایران کرده اند.به عنوان نمونه نگاهی بیندازید به برخی از خدمات انجام شده در دوره ی صفویه و بسیاری از معماری های فاخر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter