حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی !

قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال الحیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

همانطور که قبلا هم گفته ایم ، یکی از ویژگی های «سید کمال الحیدری» آن است که در نقل اقوال علماء و یا خواندن برخی از روایات به گونه ای تدلیس می کند تا آن ها را همسو با افکار خویش جلوه دهد !

«سید کمال الحیدری» در جلسه ی سوم از درس خارج فقه خویش تحت عنوان «فقه المرأة» (در تاریخ 19 محرم 1439 هـ) در دقیقه ی 16 روایتی از کتاب کافی را اینگونه نقل می کند :

الروایة الثانیة من هذا الباب أعزائی الروایة الأخرى قال رسول الله واحد یقول مطلقاً نقیدها ولکن المهم انه العنوان عنوان شنو؟ عنوان امرأة من أطاع امرأته أکبه الله على وجهه فی النار، ولهذا أنا أرید أمیز أقول بأنّ بعض هذه الروایات أصلاً صادرة أم غیر صادرة؟ أنا لا معتقد انه رسول الله هذا موقفه من المرأة لا .....

روایت دوم از این باب عزیزانم ، روایتی دیگر : پیامبر فرمودند که ... ممکن است کسی بگوید این روایات اگر مطلق است آن را مقید می کنیم و قید می زنیم اما مهم این است که عنوان چیست ؟ عنوان زن است. [روایت می گوید] هرکس از زنش اطاعت کند خداوند وی را بر صورت بر آتش می افکند و به همین دلیل من می خواهم تمیز و تفکیک قائل شوم و بگویم که بعضی از این روایت اصلا [از معصوم] صادر شده است یا نه ؟ من اعتقاد ندارم که رسول الله (ص) دیدگاهش نسبت به زن این باشد .....

مشاهده ی جلسه ی سوم درس «فقه المرأة» به صورت کامل و تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2017/10/61232

مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی سوم درس «فقه المرأة» به صورت کامل :

http://alhaydari.com/ar/2017/10/61234

اگر کسی به این طریقه ی نقل «سید کمال الحیدری» از کتاب شریف کافی اعتماد کند ، این ذهنیت در او شکل می گیرد که روایت مورد بحث به صورت مطلق اطاعت از زن را نهی کرده و می گوید هر آن کس که از زنش اطاعت کند ، خداوند وی را در آتش جهنم خواهد افکند !

اکنون با یکدیگر روایت را به صورت کامل از کتاب شریف کافی بخوانیم تا متوجه شویم که «سید کمال الحیدری» چه تدلیس زشتی در نقل این روایت مرتکب شده است !

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى‏ وَجْهِهِ فِی النَّارِ. قِیلَ: وَ مَا تِلْکَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: تَطْلُبُ مِنْهُ الذَّهَابَ إِلَى الْحَمَّامَاتِ، وَ الْعُرُسَاتِ، وَ الْعِیدَاتِ، وَ النِّیَاحَاتِ؛ وَ الثِّیَابَ الرِّقَاق‏.

الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)،الکافی،ج11، ص 186، ح 10208 (3)، ناشر: دار الحدیث‏، قم-ایران، الطبعة الاولى،1429هـ .

امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى‏ افکند.گفته شد که آن اطاعت چه [نوع] اطاعتی است ؟ پیامبر (ص) فرمودند : مقصود آن است که او را در رفتن به حمّام ها و عروسى‏ها و عزاها و پوشیدن لباس هاى نازک آزاد بگذارد.

نکته : مقصود از رفتن به حمام ها و عروسی ها و عزاها در این روایت ، مطلق این عمل نیست بلکه رفتن به حمام های رایج در آن زمان که زنان در معرض دید نامحرم قرار می گرفتند و همچنین عروسی های نامناسب و مجالس عزای به سبک جاهلیت می باشد و الا مشروعیت اصل این اعمال در روایات معتبره ثابت شده است.

اکنون که روایت را به صورت کامل خواندیم دیدیم که بر خلاف تدلیس «سید کمال الحیدری» این روایت مقید است و مطلق نیست و نیاز به قید زدن ما نیز ندارد ! اما «سید کمال الحیدری» با بریدن بخش پایانی روایت ، معنای آن را تغییر داد !

آن چه که «سید کمال الحیدری» خواند :

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى‏ وَجْهِهِ فِی النَّارِ.


امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى‏ افکند.

آن چه که روایت در واقع هست :

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى‏ وَجْهِهِ فِی النَّارِ. قِیلَ: وَ مَا تِلْکَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: تَطْلُبُ مِنْهُ الذَّهَابَ إِلَى الْحَمَّامَاتِ، وَ الْعُرُسَاتِ، وَ الْعِیدَاتِ، وَ النِّیَاحَاتِ؛ وَ الثِّیَابَ الرِّقَاق‏.


امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى‏ افکند.گفته شد که آن اطاعت چه [نوع] اطاعتی است ؟ پیامبر (ص) فرمودند : مقصود آن است که او را در رفتن به حمّام ها و عروسى‏ها و عزاها و پوشیدن لباس هاى نازک آزاد گذارد.

قضاوت با وجدان های بیدار !

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۳
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروغ بستن سید کمال حیدری بر کتاب کافی

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه الکوثر سید کمال حیدری

شبکه توحید

شبکه فیض کمال حیدری

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه کلمه

شبکه ی وصال وهابی

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب های سید کمال حیدری

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۸)

باسلام. به نظر شما سید کمال حیدری چرا در نقل روایات حفظ امانت نمیکنه؟ ودلیل اینکاراش عمدی هست یا سهوی؟
پاسخ:
وعلیکم السلام.مطالب ما رو دنبال کنید و پیگیر باشید.ان شاء الله در آینده ی نزدیک در این مورد توضیح خواهیم داد و برخی ناگفته ها رو بیان خواهیم کرد.
۰۴ بهمن ۹۶ ، ۱۳:۱۹ للرد ﻋﻠﯽ ﺷﺒﻬﺎﺕ ﻭﺇﺩﻋﺎﺀﺍﺕ ﺍﻟﺴﻴّﺪ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺤﻴﺪﺭﻱ
للرد علی شبهات وإدعاءات السید کمال االحیدری
http:www.alawham.blogfa.com

پاسخ:
احسنتم جزاکم الله خیر الجزاء.
ابن تیمیه کسی بود که علمای عصرش نسبت به او حکم نفاق دادند .. امیدوارم جناب کمال حیدری این راه ابن تیمیه ناصبی را در پیش نگرفته باشه.. ان شاء الله
پاسخ:
ما هم امیدواریم اما ...
سلام علیکم نصفه روایت را رها کردن در دروس خارج امری متعارف است هرچند ایشان با توضیحی که قبلش درباره قید زدن آورده معلوم میشود که قصدش انکار ادامه روایت نیست. علاوه بر آن حدیث مطلق آورده شده و عنوان بابهای افرادی مثل کلینی صدوق و... نشان نظریه آنان است که آنهم مطلق است و قید زدن عنوان و یا قید زدن اطلاق متن روایت مورد بحث دلیل روایی یا قرآنی میخواهد و آنانهم که قید زدند دلیل ارایه نکردند و نظر شخصیشان را گفتند. تنها ایشان نیستند که میگویند این روایت از معصوم صادر نشده بلکه مجلسی رحمه الله علیه نیز در میگوید قول مشهور ضعیف بودن این روایت است (مرآه العقول).  
پاسخ:
وعلیکم السلام.

اولا : نصفه رها کردن روایت به شرطی که معنای روایت را عوض نکند و تغییر ندهد امری عادی است اما اگر معنا را تغییر دهد (مانند این مورد) تدلیس به حساب می آید.

ثانیا : سید کمال الحیدری نمی گوید این روایت مقید است ! دقت کنید که می گوید : «واحد یقول مطلقاً نقیدها» ! یعنی ممکن است کسی بگوید که «این روایت مطلق است اما ما آن را قید می زنیم» !!! متوجه شدید ؟! یعنی سید کمال الحیدری اصلا و ابدا نه تنها اشاره به مقید بودن روایت نمی کند بلکه منکر آن است و می گوید روایت مطلق است و ممکن است کسی ادعا کند که ما آن را از پیش خود قید می زنیم تا دچار مشکل نشویم !!! یعنی تدلیس در تدلیس !!!

ثالثا : عنوان باب هیچ ارتباطی به مطلق بودن ندارد بلکه بحث ما در مورد نحوه ی نقل سید کمال است و ارتباطی به عقیده ی شیخ کلینی یا علامه ی مجلسی ندارد.مهم این است که سید کمال الحیدری در نقل این روایت مرتکب تدلیسی زشت شده است و این امری است واضح.حال این که شیخ کلینی چه عقیده ای دارد یا علامه مجلسی چه عقیده ای دارد اصلا به این بحث ما ارتباطی ندارد چرا که سید کمال الحیدری در حال بحث در مود این روایت است نه عقیده ی علماء.

رابعا : ظاهرا شما اصلا روایت را نخوانده اید که ببینید مقید است ! این هم قید روایت :

قِیلَ: وَ مَا تِلْکَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: تَطْلُبُ مِنْهُ الذَّهَابَ إِلَى الْحَمَّامَاتِ، وَ الْعُرُسَاتِ، وَ الْعِیدَاتِ، وَ النِّیَاحَاتِ؛ وَ الثِّیَابَ الرِّقَاق‏.

این جزو متن روایت است و طاعت را مقید کرده است به این موارد.ظاهرا خوب روایت را نخوانده اید !!! چرا سید کمال الحیدری تدلیس کرد و معنای روایت را به دروغ مطلق جلوه داد حال آن که روایت مقید است ؟!

خامسا : «ضعیف علی المشهور» اصلا ارتباطی به تضعیف متن روایت ندارد و علامه مجلسی اساسا عمل به روایات کافی را - با توضیحات و روش خاص خود - پذیرفته (یجب العمل به).لطفا اطلاعات خود را در مورد اصطلاحات مورد استفاده ی علامه مجلسی در مرآة العقول کمی بالاتر ببرید و بیشتر مطالعه کنید تا مرتکب این اشتباهات نشوید.

سوال اصلی کماکان به قوت خود باقی است : چرا سید کمال الحیدری اینقدر تدلیس می کند ؟!
ممنون از اینکه جواب میدهید.ایشان کل روایت را مطلق میداند نه قسمتی از روایت را . حقیر هم منظورم از اطلاق ، اطلاق هر یک از آن چهار مورد در متن روایت است. مجلسی رحمه الله علیه مسلکش روشنه ابتدا سند رو میگه منم سندشو گفتم در باره متن هم نظر میدهد که ایشان مثل دیگران نظر شخصی داده و بدون دلیل روایی یا قرآنی چهار مورد را به جاهلیت قید زده که نه بااطلاق عنوان باب سازگاری دارد ونه با روش قید زدن روایت.  
پاسخ:
خواهش می کنم.

اولا : خیر به هیچ وجه چنین نیست.اصلا و ابدا مقصود کمال الحیدری اطلاق در آن موارد نیست واساسا آن چهار مورد روایت را مقید می کنند.بدیهیات منطق را هم ظاهرا متوجه نمی شوید !!! با ورود آن چهار مورد ، روایت از اطلاق خارج می شود و مقید به آن موارد خاص می شود.

ثانیا : علامه مجلسی رحمه الله روایات کافی را تماما قبول دارد (البته با منهج و روش خاص خود و نه به صورت تام و تمام کمال و به صورت مطلق) و حکم علامه مجلسی بر سند به منزله ی قبول یا رد نیست بلکه دلایل دیگری دارد که مفصلا در کتب مختلف بحث شده است.

ثالثا : این کمال الحیدری هست که با تدلیس سعی در انحراف اذهان داره و اتفاقا کلام علامه مجلسی کاملا صحیح هست چون مثلا وقتی در روایت میگه مجالس نیاحه ، ما از طرفی می بینیم روایات جواز نیاحه حتی برای زنان داریم و وقتی همه ی روایات رو کنار هم ببینیم ، ثابت می شود که اصل نیاحه جائز است و فقط نیاحه ی جاهلی حرام است و به همین دلیل روایت ناظر به نیاحه ی جاهلی می شود. اما کمال الحیدری چون تسلطی بر روایات ندارد اساسا متوجه این موارد نیست و علم کافی را ندارد و برای اسقاط حجیت روایات دست به تدلیس و دروغ و خیانت می زند.
ایشان میگوید ممکن است «کسی بگویداین روایت مطلق است و ما آن را قید میزنیم » نه اینکه ما یا من سید کمال آن را قید میزنم.   در ادامه هم میگوید من بعض از این روایات باب را تمییز میکنم که آیا از معصوم صادر شده یا نه ، نه اینکه شما برادر عزیز گفتید بعضی از این روایت را تمییز میدهم (بعض روایات مراد سید است نه نه بعض روایت). 
پاسخ:
اولا : شما فرمودید : «ایشان میگوید ممکن است «کسی بگویداین روایت مطلق است و ما آن را قید میزنیم» نه اینکه ما یا من سید کمال آن را قید میزنم.

پاسخ شما : مگر ما گفتیم کمال الحیدری گفته ما آن را می خواهیم قید بزنیم ؟! خیر ! اصلا اینطور نیست ! کمال الحیدری می گوید : «واحد یقول مطلقاً نقیدها» یعنی چه ؟ یعنی ممکن است کسی بگوید این روایت اگر مطلق است آن را مقید می کنیم ! اساسا تدلیس زشت کمال الحیدری همین جاست که وقتی روایت مقید است و هیچ اطلاقی در آن نیست می گوید ممکن است کسی بگوید ما آن را قید می زنیم ! ظاهرا در زبان عربی ضعیف هستید یا این که شاید تعصب زیاد مانع فهم صحیح شده است !

ثانیا : فرمودید : «در ادامه هم میگوید من بعض از این روایات باب را تمییز میکنم که آیا از معصوم صادر شده یا نه ، نه اینکه شما برادر عزیز گفتید بعضی از این روایت را تمییز میدهم»

پاسخ : کمال الحیدری می گوید من می خوهم تفکیک قائل شوم و بین این روایات تمییز و تفکیک قائل شوم.ما چیزی را اشتباه نگفتیم بلکه ظاهرا شما در فهم متون عربی ضعیف هستید یا کمال احترام.

اگر نانچه پاسخ های بعدی شما هم این گونه باشد و صرفا از روی تعصب برای آبروی نداشته ی کمال الحیدری باشد منتشر نخواهد شد اما اگر علمی باشد قطعا منتشر می کنیم.
۱۹ مهر ۹۸ ، ۰۲:۴۴ ربیعی زاده

سلام علیکم

ببخشید برادر عزیز سید کمال حیدری از ١٨٥ روایت را نقل کردند ولی شما روایت صفحه ١٨٦ را آورده شده ایدز آیا کار شما دروغ و تدلیس نیست? 

پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله

ظاهرا دقت نفرموده اید! آقای کمال حیدری روایت سوم باب را می خوانند که در نقل آن تدلیس می کنند که توضیحات لازم را داده ایم.روایت سوم هم همان مورد است که در صفحه ی 186 آمده است و ایشان در نقل روایت تدلیس می کنند تا منظور و مقصود خود را ثابت کنند.

موفق باشید.
۲۰ مهر ۹۸ ، ۰۶:۵۷ ربیعی زاده

ببخشید دقت  نکرده بودم

پاسخ:
خواهش میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter