خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی !
خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی !
قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال الحیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :
http://al-shia.blog.ir/post/663
همانطور که قبلا هم گفته ایم ، یکی از ویژگی های «سید کمال الحیدری» آن است که در نقل اقوال علماء و یا خواندن برخی از روایات به گونه ای تدلیس می کند تا آن ها را همسو با افکار خویش جلوه دهد !
«سید کمال الحیدری» در جلسه ی سوم از درس خارج فقه خویش تحت عنوان «فقه المرأة» (در تاریخ 19 محرم 1439 هـ) در دقیقه ی 16 روایتی از کتاب کافی را اینگونه نقل می کند :
الروایة الثانیة من هذا الباب أعزائی الروایة الأخرى قال رسول الله واحد یقول مطلقاً نقیدها ولکن المهم انه العنوان عنوان شنو؟ عنوان امرأة من أطاع امرأته أکبه الله على وجهه فی النار، ولهذا أنا أرید أمیز أقول بأنّ بعض هذه الروایات أصلاً صادرة أم غیر صادرة؟ أنا لا معتقد انه رسول الله هذا موقفه من المرأة لا .....
روایت دوم از این باب عزیزانم ، روایتی دیگر : پیامبر فرمودند که ... ممکن است کسی بگوید این روایات اگر مطلق است آن را مقید می کنیم و قید می زنیم اما مهم این است که عنوان چیست ؟ عنوان زن است. [روایت می گوید] هرکس از زنش اطاعت کند خداوند وی را بر صورت بر آتش می افکند و به همین دلیل من می خواهم تمیز و تفکیک قائل شوم و بگویم که بعضی از این روایت اصلا [از معصوم] صادر شده است یا نه ؟ من اعتقاد ندارم که رسول الله (ص) دیدگاهش نسبت به زن این باشد .....
مشاهده ی جلسه ی سوم درس «فقه المرأة» به صورت کامل و تصویری :
http://alhaydari.com/ar/2017/10/61232
مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی سوم درس «فقه المرأة» به صورت کامل :
http://alhaydari.com/ar/2017/10/61234
اگر کسی به این طریقه ی نقل «سید کمال الحیدری» از کتاب شریف کافی اعتماد کند ، این ذهنیت در او شکل می گیرد که روایت مورد بحث به صورت مطلق اطاعت از زن را نهی کرده و می گوید هر آن کس که از زنش اطاعت کند ، خداوند وی را در آتش جهنم خواهد افکند !
اکنون با یکدیگر روایت را به صورت کامل از کتاب شریف کافی بخوانیم تا متوجه شویم که «سید کمال الحیدری» چه تدلیس زشتی در نقل این روایت مرتکب شده است !
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى وَجْهِهِ فِی النَّارِ. قِیلَ: وَ مَا تِلْکَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: تَطْلُبُ مِنْهُ الذَّهَابَ إِلَى الْحَمَّامَاتِ، وَ الْعُرُسَاتِ، وَ الْعِیدَاتِ، وَ النِّیَاحَاتِ؛ وَ الثِّیَابَ الرِّقَاق.
الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)،الکافی،ج11، ص 186، ح 10208 (3)، ناشر: دار الحدیث، قم-ایران، الطبعة الاولى،1429هـ .
امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى افکند.گفته شد که آن اطاعت چه [نوع] اطاعتی است ؟ پیامبر (ص) فرمودند : مقصود آن است که او را در رفتن به حمّام ها و عروسىها و عزاها و پوشیدن لباس هاى نازک آزاد بگذارد.
نکته : مقصود از رفتن به حمام ها و عروسی ها و عزاها در این روایت ، مطلق این عمل نیست بلکه رفتن به حمام های رایج در آن زمان که زنان در معرض دید نامحرم قرار می گرفتند و همچنین عروسی های نامناسب و مجالس عزای به سبک جاهلیت می باشد و الا مشروعیت اصل این اعمال در روایات معتبره ثابت شده است.
اکنون که روایت را به صورت کامل خواندیم دیدیم که بر خلاف تدلیس «سید کمال الحیدری» این روایت مقید است و مطلق نیست و نیاز به قید زدن ما نیز ندارد ! اما «سید کمال الحیدری» با بریدن بخش پایانی روایت ، معنای آن را تغییر داد !
آن چه که «سید کمال الحیدری» خواند :
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى وَجْهِهِ فِی النَّارِ.
امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى افکند.
آن چه که روایت در واقع هست :
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلى وَجْهِهِ فِی النَّارِ. قِیلَ: وَ مَا تِلْکَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: تَطْلُبُ مِنْهُ الذَّهَابَ إِلَى الْحَمَّامَاتِ، وَ الْعُرُسَاتِ، وَ الْعِیدَاتِ، وَ النِّیَاحَاتِ؛ وَ الثِّیَابَ الرِّقَاق.
امام صادق (ع) فرمودند که پیامبر (ص) فرموده اند : کسى که از زن خود اطاعت کند، خداوند او را بر صورت در آتش مى افکند.گفته شد که آن اطاعت چه [نوع] اطاعتی است ؟ پیامبر (ص) فرمودند : مقصود آن است که او را در رفتن به حمّام ها و عروسىها و عزاها و پوشیدن لباس هاى نازک آزاد گذارد.
قضاوت با وجدان های بیدار !