حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن سید کمال الحیدری بر آیت الله خوئی در موضوع ولایت فقهاء در امور قضائی

ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های «سید کمال الحیدری» صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید:

http://al-shia.blog.ir/post/663

در این مطلب خواهیم دید که چگونه «سید کمال الحیدری» در نقل قول از آیت الله خوئی تدلیس کرده و سعی می کند تا کلام ایشان را چیزی غیر از آن چه که هست نشان دهد !

«سید کمال الحیدری» در برنامه ی «مشروع المرجعیة وآفاق المستقبل» در شبکه ی الکوثر و در دقیقه ی 13، ابتدا کلامی را از «کتاب التنقیح» آیت الله خوئی نقل می کند که البته در این نقل جانب امانت را رعایت می کند:

هذه کلمات سیدنا الأستاذ وأنا درست عند هذا السید الکبیر السید الخوئی الذی هو من أعلام بل یُعد من کبار أعلام مدرسة أهل البیت فی العقود الأخیرة ولعل أکثر المراجع الحالیین هم من تلامذته, (التنقیح فی شرح العروة الوثقى, تقریراً لبحث آیة الله العظمى السید أبو القاسم الخوئی, تقریرات المیرزا علی الغروی التبریزی) الذی أنا أیضاً درست عند السید الخوئی ودرست أیضاً عند المقرر المیرزا علی الغروی التبریزی أیضاً حضرة عنده مدة, (فی التنقیح, ج1, ص424) یرید أن یبین دور بالضبط دور علماء الدین والمراجع الدینیة فی عصر الغیبة الکبرى, یقول: [إن الولایة لم تثبت للفقیه فی عصر الغیبة بدلیل] یعنی لا یوجد أی دلیل أن الفقیه له ولایة فی عصر الغیبة, [وإنما هی مختصة بالنبی والأئمة علیهم السلام] إذن ما هو دورک سیدنا [قال: بل الثابت حسبما تستفاد من الروایات أمران] ما هما؟ [نفوذ قضائه وحجیة فتواه] یعنی الرسالة العملیة, وإذا قضى بین متخاصمین ینفذ, واضح. هذا یقوله فی التنقیح.

این سخنان استاد و سرور ماست و من در نزد این سید بزرگ که از بزرگان بلکه از بزرگان مدرسه ی اهل بیت در دوه های اخیر است و چه بسا اکثر مراجع فعلی از شاگردانش می باشند درس خوانده ام.این کتاب «التنقیح فی شرح العروة الوثقی» و تقریر بحث آیت الله خوئی است که از تقریرات میرزا علی غروی تبریزی می باشد که من هم در نزد سید خوئی و هم در نزد این شخص درس خوانده ام و مدتی پیش او بوده ام. در کتاب تنقیح، جلد اول ، صفحه ی 424 می خواهد که نقش علمای دین و مراجع دینی را در عصر غیبت کبری بیان کند.می گوید : «ولایت در عصر غیبت برای فقهاء با دلیل ثابت نشده است» یعنی هیچ دلیلی وجود ندارد که فقیه در عصر غیبت صاحب ولایت باشد. «بلکه این ولایت مختص پیامبر و ائمه علیهم السلام می باشد» پس سیدنا نقش شما چیست ؟ «آیت الله خوئی می گوید : آن چه که ثابت است و از روایات برداشت می شود دو چیز است» این دو چه چیزی است ؟ «نفوذ قضاء فقیه و حجیت فتوای وی» یعنی رساله ی عملیه و زمانی که بین دو نفر اختلافی پیش می آید ، حکم فقیه نافذ است.کلام ایت الله خوئی واضح است.این را در التنقیح می گوید.

تا اینجا اشکالی پیش نمی آید و «سید کمال الحیدری» در نقل کلام آیت الله خوئی جانب امانت را رعایت کرده است.

وی در ادامه کلامی از آیت الله خوئی را نقل می کند که متاسفانه در نقل آن مرتکب تدلیسی زشت می شود.

عندما نأتی إلى کتاب (مستند العروة الوثقى) ولذا قلت البحث بمقدار ما تخصصی, (مستند العروة الوثقى, کتاب الصوم, ج2, ص88) یقول: [وملخص الکلام أن إعطاء الإمام منصب القضاء للعلماء أو لغیرهم لم یثبت] حتى القضاء لم یثبت, إذن ینحصر دوره فی الفتوى, انتهى یعنی ماذا؟ یعنی یکتب رسالة عملیة. عنده دور آخر؟ أبداً لا یوجد له أی دور آخر.

زمانی که به سراغ کتاب «مستند العروة الوثقی» می رویم و به همین دلیل گفتم که بحث تا مقداری تخصصی است ، کتاب «مستند العروة الوثقی» ، کتاب الصوم ، جلد دوم ، صفحه ی 88 ، آیت الله خوئی می گوید : «و خلاصه ی سخن آن که این مطلب که امام منصب قضاء را به علماء یا دیگران داده باشد ثابت نشده است» (سید کمال الحیدری می گوید) حتی امر قضاوت هم (برای فقیه و عالم) ثابت نشده است! پس نقش او در فتوا منحصر می شود.تمام شد ! یعنی چه ؟ یعنی فقط رساله ی عملیه می نویسد.آیا نقش دیگری هم دارد ؟ هرگز ، هیچ نقش دیگری برای او وجود ندارد.

بر اساس این نقل «سید کمال الحیدری» از کتاب «مستند العروة الوثقی» از آیت الله خوئی هر انسانی که در حد عادی نیز زبان عربی را متوجه می شود چه برنامه را به صورت کامل مشاهده کند و چه متن را به صورت کامل مطالعه کند این برداشت و فهم را خواهد داشت که آیت الله خوئی در کتاب «مستند العروة الوثقی» معتقد است حتی مساله ی «قضاء» هم برای فقیه در دوران غیبت ثابت نیست و نقش فقیه و مرجع در دوران غیبت آن است که فقط رساله ی عملیه بنویسد و فتوای فقهی بدهد !

اکنون ما به سراغ کتاب «مستند العروة الوثقی» می رویم تا ببینیم آیت الله خوئی حقیقتا چه گفته اند و آیا «سید کمال الحیدری» جانب امانت را رعایت کرده است یا خیر ؟!

وملخّص الکلام فی المقام : أنّ إعطاء الإمام (علیه السلام) منصب القضاء للعلماء أو لغیرهم لم یثبت بأىّ دلیل لفظی معتبر لیتمسّک بإطلاقه .


نعم ، بما أنّا نقطع بوجوبه الکفائی ، لتوقّف حفظ النظام المادّی والمعنوی علیه ، ولولاه لاختلّت نظم الاجتماع ، لکثرة التنازع والترافع فی الأموال وشبهها من الزواج والطلاق والمواریث ونحوها ، والقدر المتیقّن ممّن ثبت له الوجوب المزبور هو المجتهد الجامع للشرائط . فلا جرم یُقطع بکـونه منصـوباً من قبل الشارع المقدّس ، أمّا غیره فلا دلیل علیه .


ومن ثمّ اعتبر الفقهاء الاجتهاد فی القاضی المنصوب زائداً على بقیّة الشرائط ، باعتبار أ نّه القدر المتیقّن کما عرفت.

الموسوی الخوئی، السید أبو القاسم (متوفای 1413هـ)، مستند العروة الوثقى (کتاب الصوم)،ج2، ص 88، تألیف : الشیخ مرتضى البروجردی، الناشر : العلمیة - قم، الطبعة : الثانیة ، 1367 ش - 1409 هـ .

خلاصه ی سخن در این موضوع آن که : این که امام (علیه السلام) منصب قضاوت را به علماء یا غیر آنان داده باشد با هیچ دلیل لفظی معتبری ثابت نشده است تا به اطلاق آن سخن و دلیل تمسک شود.


بله ، ما در وجوب کفائی این منصب برای علماء یقین داریم به دلیل متوقف بودن حفظ نظام مادی و معنوی بر این مساله و اگر چنین نباشد نظم اجتماع به دلیل کثرت اختلاف و درگیری در مورد اموال و مسائل از این دست در مورد ازدواج و طلاق و ارث و مانند آن دچار اختلال و مشکل می شود و قدر متیقنی که وجوب آن برای این مرتبه ثابت شده است ، فقیه جامع الشرائط است.پس لاجَرَم این که فقیه (عالم) به چنین مرتبه ای از جانب شارع مقدس نصب می گردد یقینی است اما غیر از این مقام و مرتبه دلیلی برای آن وجود ندارد.


و از این جاست که فقهاء شرط اجتهاد را برای قاضی ای که منصوب می گردد علاوه بر بقیه ی شرائط لحاظ کرده اند ، به اعتبار این که این قدر متیقنی است که لازم به حساب می آید همانطور که دانستی.

کاملا واضح است که اتفاقا آیت الله خوئی منصب قضاء و نفوذ ولایت فقهاء در امور قضائیة را امری ثابت و قطعی می دانند نه این که آن طور که «سید کمال الحیدری» ادعا می کند ، صرفا نوشتن رساله ی عملیه و صدور فتوا را وظیفه ی فقیه در عصر غیبت بدانند !


آیت الله خوئی تنها معتقدند که به صورت لفظی و معتبر در روایات در این مورد چیزی نیامده است (به دو قید «لفظی» و «معتبر» دقت کنید) و این حتی انکار وجود روایت در این زمینه هم نمی تواند باشد چرا که روایاتی وجود دارند که به صورت غیر صریح و غیر مستقیم این موارد را ثابت می کنند ، جدای از روایاتی که از نظر برخی از علماء و فقهاء به صورت مستقیم و صریح دلالت بر این امر دارند.


به راستی انگیزه ی «سید کمال الحیدری» از این نوع تدلیس و خیانت در نقل چیست ؟!

لینک مشاهده ی برنامه ی کامل سید کمال الحیدری :

http://alhaydari.com/ar/2012/08/33148

لینک فایل صوتی برنامه ی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2012/08/33009

لینک مطالعه ی متن کامل برنامه ی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2012/12/45460

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله خوئی

دروغ های سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سایت کمال حیدری

سید کمال حیدری آیت الله خوئی

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کیست

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه فیض کمال حیدری

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

شبکه کلمه کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۳)

این متن هم دوباره کلام سید کمال را تائید نمود که حضرت آیت الله خویی از دلیل رایی اثبات نمی کنه مقام قضا را بلکه از طریق عقلی و عرفی اثبات میفرمایند. پس خیانتی از طرف سید کمال نیست
پاسخ:
اتفاقا همین کلام شما که کلام ما هم هست تاییدی بر دروغگویی و تدلیس کمال حیدری می باشد ! چرا که کمال حیدری ادعا می کند :

عنده دور آخر؟ أبداً لا یوجد له أی دور آخر. : آیا نقش دیگری هم دارد ؟ هرگز ، هیچ نقش دیگری برای او وجود ندارد.

کمال حیدری به دروغ ادعا می کند که آیت الله خوئی رحمه الله فقط رساله را نقش فقیه در عصر غیبت می داند و باز هم ادعای کمال حیدری این است که مطلق هر نقش دیگری را آیت الله خوئی نفی کرده ! در حالی که آیت الله خوئی بنا به ضرورت و عقل و مصالح ولایت فقیه در امور قضائی را ثابت می دانند ! همه می دانند که عقل نیز یکی از مصادر استنباط احکام است !

باعث تاسف است که تعصب بر فرد منحرف و دروغگویی مانند کمال حیدری باعث می شود تا حق و حقیقت را نادیده بگیریم و دروغ دیگران را توجیه کنیم !

۲۶ اسفند ۹۶ ، ۰۰:۰۰ علی زارع زاده
با سلام
بجای مطرح کردن این ابحاث تخصصی و بهانه دادن دست دشمنان اهل بیت و دفع کردن علما به دره ی نیستی بروید و با خود علامه حیدری بنشینید و سوال کنید و جواب بگیرید
هر هفته چهارشنبه جلسه ی پرسش و پاسخ دارد

پاسخ:
ایشان اگر اهل انصاف و پاسخگویی می بودند بر علماء دروغ نمی بستند ! به علاوه بسیاری از این مباحث برای دفتر ایشون ارسال شده و میشه اما دریغ از یک پاسخ !
من هرچی امثال شماها به ایشان حمله می کنید بیشتر به ایشان علاقه مند می شوم زیرا انسان عالم، محقق، شجاع و اهل استدلال است خیلی از مطالب ایشون استفاده می کنم و کامل برایم محسوس است که به علمیت و قدرت علمی و استدلالی ایشان حسادت میشه.
پاسخ:
باز هم نظرات احساسی ! به جای تعصبات بیهوده روی اشخاص لطفا در برابر دروغگویی های سید کمال حیدری پاسخگو باشید !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter