طحاوی ( از علما و ائمه ی بزرگ اهل سنت ) : آیه ی تطهیر فقط در شان پنج تن نازل شده است
طحاوی ( از علما و ائمه ی بزرگ اهل سنت ) : آیه ی تطهیر فقط در شان پنج تن نازل شده است :
طحاوی که از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت می باشد،از جمله ی علمایی است که آیه ی تطهیر را مختص پنج تن می داند و معتقد است در شان پنج تن نازل شده است :
فَدَلَّ مَا رَوَیْنَا فِی هَذِهِ الْآثَارِ مِمَّا کَانَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إلَى أُمِّ سَلَمَةَ مِمَّا ذَکَرَ فِیهَا لَمْ یُرِدْ بِهِ أَنَّهَا کَانَتْ مِمَّنْ أُرِیدَ بِهِ مِمَّا فِی الْآیَةِ الْمَتْلُوَّةِ فِی هَذَا الْبَابِ، وَأَنَّ الْمُرَادِینَ بِمَا فِیهَا هُمْ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَعَلِیٌّ، وَفَاطِمَةُ، وَحَسَنٌ، وَحُسَیْنٌ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ دُونَ مَنْ سِوَاهُمْ.
مشکل الآثار للطحاوی،ج2،ص244و245 ط موسسة الرسالة
پس آن چه ما از روایات پیامبر (ص) و خطاب پیامبر به ام سلمة بیان کردیم،دلالت بر این دارد که ام سلمه از کسانی که مورد نظر این آیه هستند نمی باشد و مراد از ای آیه پیامبر (ص) و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام هستند نه غیر از آنان.
شاید صریح تر از این طحاوی نمی توانست نظرش را بیان کند! این عالم بزرگ اهل سنت معتقد است که جز پنج تن این آیه کسی دیگر را شامل نمی شود و جالب تر آن که در چند صفحه بعد قول کسانی که همسران پیامبر را داخل در آیه می دانند نیز رد می کند که می توانید به این آدرس مراجعه کنید : ( مشکل الآثار للطحاوی،ج2،ص247 ط موسسة الرسالة )