حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آلوسی (عالم اهل سنت - سلفی العقیده) : بهتر است امام، فاطمی یا علوی باشد !



شیعیان امامیه - اعلی الله مقامهم - معتقدند که ائمه ی اثنی عشر تماما از قریش و بنی هاشم و از فرزندان امیر المؤمنین و حضرت زهراء - سلام الله علیهما - می باشند به این دلیل که رسول الله - صلی الله علیه وآله وسلم - چنین فرموده اند.


جالب است که با مراجعه به برخی از کتب مخالفین شیعه در می یابیم که آنان نیز اذعان داشته اند که بهتر است امام ، فاطمی و در صورت عدم وجود، علوی باشد !


آلوسی (عالم بزرگ اهل سنت و سلفی العقیده) می نویسد :

والأولى أن یکون فاطمیا إن وجد، متوفر الشروط الأخر، وإلا، فعلوی غیر فاطمی کذلک، وإلا فعباسی کذلک، وإلا، فمن سائر قریش کذلک، وإلا، فصالح المؤمنین من سائر المؤمنین .....


الألوسی، محمود شکری (المتوفى 1342 هـ)، تجرید السنان فی الذب عن أبی حنیفة النعمان،ص 150، محقق : ایاد بن عبد اللطیف بن ابراهیم القیسی، الناشر : دار النوادر، الطبعة : الأولى، 1438 هـ - 2017 م.


اولی آن است که خلیفه در صورتی که یافت شود فاطمی باشد ، و شروط دیگر را هم داشته باشد، د غیر این صورت علوی غیر فاطمی باشد و در غیر این صورت عباسی باشد و در غیر این صورت از سایر قریش باشد و در غیر این صورت از صالحین مومنین و از سایر مومنین باشد .....

سوال مهمی که مطرح می شود آن است که چرا مخالفین شیعه ائمه ی اهل بیت را که به شهادت و اعتراف خودشان شایسته ی خلافت معرفی کرده اند رها کرده و به سراغ سایرین و به خصوص بنی امیه و بنی العباس و نواصب رفته اند ؟!

به عنوان نمونه ذهبی می نویسد :

فَمَوْلاَنَا الإِمَامُ عَلِیٌّ: مِنَ الخُلَفَاءِ الرَّاشِدِینَ، المَشْهُوْدِ لَهُم بِالجَنَّةِ -رَضِیَ اللهُ عَنْهُ- نُحِبُّهُ أَشَدَّ الحُبِّ، وَلاَ نَدَّعِی عِصْمَتَهُ، وَلاَ عِصْمَةَ أَبِی بَکْرٍ الصِّدِّیقِ.


وَابْنَاهُ الحَسَنُ وَالحُسَیْنُ: فَسِبْطَا رَسُوْلِ اللهِ -صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ- وَسَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الجَنَّةِ، لَوْ اسْتُخْلِفَا لَکَانَا أَهْلاً لِذَلِکَ.


وزَیْنُ العَابِدِیْنَ: کَبِیْرُ القَدْرِ، مِنْ سَادَةِ العُلَمَاءِ العَامِلِینَ، یَصْلُحُ لِلإِمَامَةِ، وَلَهُ نُظَرَاءُ، وَغَیْرُهُ أَکْثَرُ فَتْوَىً مِنْهُ، وَأَکْثَرُ رِوَایَةً.


وَکَذَلِکَ ابْنُهُ أَبُو جَعْفَرٍ البَاقِرُ: سَیِّدٌ، إِمَامٌ، فَقِیْهٌ، یَصْلُحُ لِلْخِلاَفَةِ.


وَکَذَا وَلدُهُ جَعْفَرٌ الصَّادِقُ: کَبِیْرُ الشَّأْنِ، مِنْ أَئِمَّةِ العِلْمِ، کَانَ أَوْلَى بِالأَمْرِ مِنْ أَبِی جَعْفَرٍ المَنْصُوْرِ.


وَکَانَ وَلَدُهُ مُوْسَى: کَبِیْرَ القَدْرِ، جَیِّدَ العِلْمِ، أَوْلَى بِالخِلاَفَةِ مِنْ هَارُوْنَ، وَلَهُ نُظَرَاءُ فِی الشَّرَفِ وَالفَضْلِ.


الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى748 هـ)، سیر أعلام النبلاء،ج13، ص 120، تحقیق: شعیب الأرنؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter