حسن ابو الاشبال (عالم سلفی) : البانی معتقد است استمناء روزه را باطل نمی کند و به خاطر این فتوا أجر و ثواب هم دریافت می کند !
حسن ابو الاشبال (عالم سلفی) : البانی معتقد است استمناء روزه را باطل نمی کند و به خاطر این فتوا أجر و ثواب هم دریافت می کند !
وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند.
البانی – عالم طراز اول سلفیون معاصر – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست !
حسن ابو الاشبال (از علمای سرشناس سلفی) نیز به این فتوای البانی اعتراف کرده و معتقد است که البانی به دلیل صدور چنین فتوایی اجر و ثواب نیز دریافت می کند !
ومذهب جماهیر العلماء سلفاً وخلفاً أن من استمنى فی نهار رمضان وجب علیه القضاء، ومنهم من قال: القضاء والکفارة، والکفارة هی إطعام مسکین قدر على الصوم أو لم یقدر.
أما شیخنا الألبانی رحمه الله رحمة واسعة فقد خالف الأمة فی مثل هذا، فقال: الاستمناء لا یفطر، ولا یفطر إلا الجماع.
وهو رحمه الله مأجور فی هذا الاجتهاد أجراً واحداً لا اثنین، ولا یجوز متابعة الشیخ على هذه الفتوى.
http://shamela.ws/browse.php/book-37026/page-238#page-238
http://audio.islamweb.net/audio/index.php?page=FullContent&audioid=213528#279068
و مذهب جمهور علماء از سلف و خلف آن است که هرکس در ماه رمضان استمناء کند روزه ی قضا بر او واجب می شود و بعضی از علماء گفته اند : قضاء و کفاره بر او واجب می شود و کفاره هم همان اطعام مسکین است چه توان روزه داشته باشد و چه نداشته باشد.
اما استاد ما البانی در این مساله با امت مخالفت کرده است و گفته است که استمناء موجب باطل شدن روزه نمی گردد و فقط جماع باعث ابطال روزه می شود.
و او در این اجتهاد ماجور است و یک اجر می برد و نه دو اجر و جایز نیست که در این فتوا کسی از البانی پیروی کند.
مشاهده ی کلیپ :
http://www.aparat.com/v/QOKxk