شهاب الدین آلوسی : بسیاری از علمای اهل سنت ، خون و مال و ناموس شیعه را حلال دانسته اند !
شهاب الدین آلوسی : بسیاری از علمای اهل سنت ، خون و مال و ناموس شیعه را حلال دانسته اند !
در شرایطی که مخالفین شیعه در ادعاهایی دروغین، مذهب شیعه را مذهبی تکفیری می خوانند، با مراجعه به اقوال علمای مخالفین در می یابیم که این مخالفین شیعه هستند که نه تنها حکم به کفر شیعیان داده اند، بلکه خون و مال و ناموس شیعه را نیز حلال دانسته اند !
عبد الله البخاری از محققین سلفی معاصر می نویسد :
تحدث الألوسی فی هذه المسألة فذکر أن العلماء اختلفوا فی إکفارهم فذهبت جمهرة من العلماء إلى إکفارهم، وقالت طائفة آخری بعدم التکفیر .....
البخاری،عبد الله،جهود أبی الثناء الألوسی فی الرد على الرافضة، ص643، دار النشر: دار إبن عفان – القاهرة/الجیزة ،الطبعة: الأولى، 1420 – 1999.
آلوسی در این موضوع (کفر شیعیان) صحبت کرده است و گفته است که علماء در تکفیر شیعیان اختلاف کرده اند و جمهور علماء آنان را تکفیر کرده اند و گروهی دیگر قائل به عدم تکفیر آنان هستند .....
قال الألوسی رحمه الله: واختلف العلماء فی إکفار "الاثنی عشریة" فکفر هم معظم علماء ماوراء النهر" و حکموا بإباحة دمائهم وأموالهم نسائهم " ثم ذکر موجبات التکفیر التی کفروا بسببها وهی :
- سب الصحابة رضی الله عنهم، لا سیما الشیخین رضی الله عنهما.
- وإنکار صحة خلافة الصدیق رضی الله عنه.
- وقذف عائشة رضى الله عنها بما برأها الله تعالى منه.
- وجحدهم سلامة القرآن العظیم من الزیادة والنقصان.
البخاری،عبد الله،جهود أبی الثناء الألوسی فی الرد على الرافضة،ص643، دار النشر: دار إبن عفان – القاهرة/الجیزة ،الطبعة: الأولى، 1420 – 1999.
آلوسی گفته است : علماء در مورد تکفیر شیعیان دوازده امامی اختلاف کرده اند و اکثر علمای ماوراء النهر آن ها را تکفیر کرده اند و خون آن ها و اموالشان و زنانشان را حلال کرده اند و سپس آلوسی علل تکفیر را که به سبب آن شیعیان تکفیر شده اند را ذکر کرده است و ادله از این قرار ست :
- دشنام دادن به صحابه به خصوص ابوبکر و عمر.
- انکار صحت خلافت ابوبکر.
- زناکار دانستن عائشة.
- اعتقاد به عدم مصونیت قرآن از تحریف به زیاده و نقصان.
ثم قال رحمه الله : و ممن حکم بکفر «الشیعة» وإلحاق دیار هم بدار الحرب جماعة من المتأخرین، کالعلامة ابن کمال"، وشیخ الإسلام أبی السعود" وغیرهما .....
البخاری،عبد الله،جهود أبی الثناء الألوسی فی الرد على الرافضة، 644و645، دار النشر: دار إبن عفان – القاهرة/الجیزة ،الطبعة: الأولى، 1420 – 1999.
سپس آلوسی گفته است : و از جمله ی کسانی که حکم به کفر شیعه کرده و بلاد شیعه را «دار الحرب» دانسته اند گروهی از متاخرین هستند مانند علامه ابن کمال و شیخ الاسلام ابو السعود و غیر از این دو نفر .....
اکنون کدام آیین و مذهب، مذهب قتل و غارت و خشونت و ارهابی گری و تجاوز به زنان است ؟!