حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برخورد بد برخی از همسران پیامبر با یکدیگر !

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

برخورد بد برخی از همسران پیامبر با یکدیگر !

مخالفین شیعه جایگاه خاصی برای «تمامی» همسران پیامبر قائل هستند و تمام آنان را عادل و صاحب فضیلت می دانند و در بسیاری از موارد کوچک ترین اختلاف و درگیری بین آنان را غیر ممکن می دانند !

این در حالی است که حتی علمای مخالفین نیز چندان اعتقادی به این تقدس بخشی های غلو آمیز نداشته و در پاره ای از موارد به حقیقت اعتراف کرده اند.

یحیی بن ابی بکر العامری، مورخ و محدث اهل سنت یمن، می نویسد :

وکانت سیرته صلى الله علیه وسلم مع أزواجه یلطف بهن ویلاطفهن ویحتمل منهن على وجه الغیرة ما یعظم خطره فی حق غیرهن ، فربما تصاخبن وتشاتمن بمحضره ومنظره وربما اغتابت احداهن الاخری فینهاها .....

العامری الحرضی، یحیى بن أبى بکر بن محمد بن یحیى (متوفای 893 هـ)، بهجة المحافل وبغیة الأماثل فی تلخیص المعجزات والسیر والشمائل،ج2،ص253، دار النشر: دار صادر – بیروت.

سیره و روش پیامبر با همسرانش این بود که با همسرانش با محبت و نرمی و ملایمت رفتار می کرد و آن چه را که خطرش در غیر همسرانش بزرگ بود در حق آن ها و در مقابل آن ها از آن چشم پوشی می کرد. چه بسا همسران پیامبر بر سر یکدیگر فریاد می کشیدند و در حضور پیامبر و در مقابل دیدگانش به یکدیگر دشنام می دادند چه بسا یکی از آن ها غیبت دیگری را می کرد و پیامبر او را منع می کرد .....

اشاره به چند نکته ی مهم :

الف) اگر پیامبر برخی از همسرانش را به دلیل بدرفتاری طلاق نداده است، این از اخلاق والا و سیره ی ایشان بوده است همانطور که این عالم اهل سنت نیز بدان تصریح کرده است.

ب) برخی از همسران پیامبر به یکدیگر فحاشی کرده اند ! بنا بر این اولین سب کنندگان همسران پیامبر خود صحابه و خود همسران پیامبر بوده اند !

ج) برخی از همسران پیامبر غیبت یکدیگر را می کرده اند !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter