جواز کشتن مخالفان سیاسی و صحابه ی مخالف حکومتِ وقت از دید عُمَر !
جواز کشتن مخالفان سیاسی و صحابه ی مخالف حکومتِ وقت از دید عُمَر !
یکی از فتاوا و نظراتی که موجب ترویج خشونت و نشر ارهابی گری و تروریسم می باشد، کشتن مخالفان و منتقدان به مجرد مخالفت و انتقاد می باشد و چنین امری در حکومت علوی مرفوض و مردود و باطل و در حکومت کسانی که خلافت و زعامت سیاسی اهل بیت علیهم السلام را غصب کردند جایز و بلکه ممدوح و پسندیده بوده است !
محمد السید الوکیل – عالم اهل سنت – می نویسد :
إن الخلیفة یؤکد أکثر من مرة على قتل المخالفین سواء کانوا واحدا أم أکثر لأنه – رضی الله عنه – کان یعلم أن ثمرة هذا الخلاف مرة ، وأن الذین سیتجرعون مرارتها هم المسلمون ..... فلا بأس إذا بقتل رجل أو رجلین أو ثلاثة – ولو کانوا من کبار الصحابة – فی سبیل البقاء على الإسلام ودولته مرفوعة الرأس ، موفورة الکرامة ، ترفع رایة الحق وتعلی کلمة الله.
جولة تاریخیة فی عصر الخلفاء الراشدین (دراسة وصفیة تحلیلیة لأحداث تلک الفترة)،ص310 ط دار المجتمع
خلیفه ی دوم (عمر بن الخطاب) چندین بار بر کشتن مخالفین تاکید می کند.چه یک نفر باشند و چه بیشتر چرا که او می دانست نتیجه ی این اختلاف تلخ است و کسانی که تلخی آن را خواهند چشید مسلمانان هستند ..... بنا بر این کشتن یک یا دو یا سه نفر به منظور بقای حکومت بر اسلام و این که حکومت اسلام سربلند بماند و کرامتش تمام و کمال حفظ شود و پرچم حق برافراشته شود و کلمة الله در اوج بماند اشکالی ندارد حتی اگر این افراد از بزرگان صحابه باشند.
ببخشید در ترجمه خطبه شقشقیه یه مطلبی اومده که حضرت امیر علیه السلام فرمودند عصر خلافت عمر عصر خشونت و اشتباه و سختگیری و دورویی و اعتراض بود..منظور از دورویی در کلام امام چی هست؟
دوم اینکه اگر این مطالب در کتب اهل سنت اومده دیگه چرا بهش میگن خلیفه راشد؟؟ به دور از تعصب و جبهه گیری آخه تو چی ارشاد و هدایت شده بود؟
این جواز قتل عام مخالفین حاکی از شدت اعتراضات عمومی در اون دوره خفقان زا هست.
ممنون وسپاس