محمد بن عبد الرحمن الخمیس (محقق وهابی) : ابن حجر هیتمی (عالم اهل سنت) قبر پرست مشرک است !
محمد بن عبد الرحمن الخمیس (محقق وهابی) : ابن حجر هیتمی (عالم اهل سنت) قبر پرست مشرک است !
وهابیون در نفی مشروعیت توسل و استغاثه و سایر اعمال جایز و مشروع این چنینی تا جایی پیش رفته اند که حتی علمای خود را نیز مشرک و قبر پرست خوانده اند ! یکی از این افراد " محمد بن عبد الرحمن الخمیس " – محقق وهابی – می باشد که در حملاتی شدید علیه " ابن حجر هیثمی " – عالم متعصب اهل سنت – وی را در شمار معطله (اهل تعطیل) و افراد قبر پرست و مشرک ذکر می کند !
این محقق وهابی ابتدا به جایگاه علمی ابن حجر هیثمی اعتراف کرده و می نویسد :
هو شهاب الدین أبو العباس أحمد بن محمد بن محمد بن علی بن حجر الهیثمی السعدی الأنصاری الشافعی العلامة صاحب التصانیف.
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص161 ط دار إیلاف
کان – غفر الله له – أشعری المذهب،معطلا فی صفات الله تعالى لأکثرها وکان قبوریا غال على طریقة السبکی فی کتابه شفاء السقام، فیجیز شد الرحال لزیارة قبر رسول الله والتوسل به حیا ومیتا، بل الإستغاثة به حیا ومیتا وکتابه (الجوهر المنظم فی زیارة القبر المکرم) شاهد صدق على ما ذکرنا .....
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص162 ط دار إیلاف
وی – که خدا او را بیامرزاد – اشعری مذهب بود و معطل اکثر صفات خداوند بود و قبوری غالی به شیوه ی سبکی در کتاب سفاء السقام بود.شد رحال برای قبر رسول الله (ص9 را جایز می دانست و توسل به پیامبر بلکه استغاثه ی به پیامبر (ص) در حیات و پس از حیاتشان را جایز می دانست و کتابش (الجوهر المنظم فی زیارة القبر المکرم) شاهد صدقی بر آن چیزی است که گفتیم .....
(ملاحظه می کنید که این محقق وهابی حتی اشعری بودن ابن حجر هیثمی را مورد تهاجم قرار داده است و به این دلیل برای وی طلب آمرزش کرده است حال آن که اکثریت اهل سنت اشعری می باشند)
وقد تهجم کثیرا على شیخ الإسلام ابن تیمیة .....
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص162 ط دار إیلاف
و بسیار به شیخ الاسلام [؟!] ابن تیمیة هجوم کرده است .....
(و در ادامه کلام ابن حجر هیثمی در مورد ابن تیمیة و ابن قیم جوزیة را از کتاب الفتاوی الحدیثیة نقل می کند)
وهذی فی شیخ الإسلام ابن تیمیة فقال : (ابن تیمیة عبد خذله الله فأضله وأعماه وأصمه وأذله).
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص163 ط دار إیلاف
و در مورد شیخ الاسلام [؟!] ابن تیمیة هذیان گویی کرده و گفته است : (ابن تیمیة بنده ای است که خدا وی را خوار ساخته پس گمراهش ساخته و کورش گردانیده و لالش گردانیده و وی را ذلیل کرده است)
وقد وقع الهیثمی فی تناقض واضح واضطراب فاضح حیث دان بالشرکیات والقبوریات التی سجلها فی کتابه (الجوهر المنظم) على أنه حذر منها فی کتابیه هذا ، والزواجر وهکذا جمیع أهل البدع والقبوریة والصوفیة.
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص163 ط دار إیلاف
و هیثمی دچار تناقض و اضطراب آشکار و واضحی شده است هنگامی که به وسیله ی شرکیات و قبوریاتی که در کتابش (الجوهر المنظم) ثب کرده خوار شد با این که وی در این دو کتابش و زواجر از آن بر حذر داشته است و تمام اهل بدعت و قبوری ها و صوفی ها این گونه هستند.
وقد قدح فی عقیدة الهیثمی ،ورماه بالقبوریة والغلو فی التصوف، والنفی فی الصفات عدد من العلماء .....
الجامع فی ألفاظ الکفر [الإعلام بقواطع الإسلام]،ص163 ط دار إیلاف
تعدادی از علماء در عقیده ی هیثمی قدح و سرزنش وارد کرده اند و او را متهم به قبوری بودن و تصوف و نفی صفات کرده اند .....
(و در ادامه نام تعدادی از علمای وهابی و سلفی را ذکر می کند)