بخاری (صاحب صحیح) : استمناء روزه را باطل نمی کند !!! (فتوای شرم آور)
بخاری (صاحب صحیح) : استمناء روزه را باطل نمی کند !!! (فتوای شرم آور)
وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند.
بخاری – صاحب صحیح – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست !
وإذا قلنا بإباحة المباشرة والتقبیل فلا فرق حینئذ بین أن یمنی أو لا إذ أن المباشرة مظنة الإنزال وجاء الشرع بإباحتها دون تفریق.
ولذا أورد البخاری أثر جابر بن زید للدلالة على أن الإمناء بسبب الشهوة لا ینقض الصوم ،ولا فرق فی الحکم بین النظر والمباشرة فی کونهما سببا فی الإمناء إذ کلاهما مثار للشهوة المؤدیة إلى الإنزال ،والله أعلم.
وإلى ما ذهب البخاری ذهب إلیه إبن حزم.
فقه الإمام البخاری فی جامعه الصحیح – الصیام،ص71
و هنگامی که مباشرت و بوسیدن را مباح بدانیم در این حالت فرقی نمی کند که انزال منی صورت بگیرد یا نه چرا که مباشرت مظنه ی انزال منی است و شرع بدون فرق گذاشتن آن را مباح دانسته است.
و به همین دلیل بخاری اثر جابر بن زید را برای این دلالت که انزال منی در اثر شهوت روزه را باطل نمی کند نقل کرده است و در این حکم فرقی بین نگاه و مباشرت با توجه به این که هر دو سبب انزال منی هستند نمی باشد که هر دو موجب شهوت منجر به انزال منی هستند والله اعلم.