البانی : استمناء روزه را باطل نمی کند !!! (فتوای شرم آور البانی با استناد به حدیث عائشة!)
البانی : استمناء روزه را باطل نمی کند !!! (فتوای شرم آور البانی با استناد به حدیث عائشة!)
وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند.
البانی – عالم طراز اول سلفیون معاصر – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست ! جالب آن که در راستای دفاع از فتوایش به حدیث عائشة نیز استناد می کند !
قوله: الاستمناء إخراج المنی سواء أکان سببه تقبیل الرجل لزوجته أو ضمها إلیه أو کان بالید فهذا یبطل الصوم ویوجب القضاء.
قلت: لا دلیل على الإبطال بذلک وإلحاقه بالجماع غیر ظاهر .....
تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص418 ط دار الرایة
این قول او که : " استمناء ،خروج منی است چه سببش این باشد که مرد همسرش را ببوسد یا او را در آغوش بگیرد و چه با دست باشد این عمل روزه را باطل می کند و قضاوی روزه واجب است.
من (البانی) می گویم : دلیلی بر ابطال روزه با این عمل (استمناء) وجود ندارد و الحاق آن به جماع غیر ظاهر است .....
وی در ادامه می نویسد :
وإلیه مال الشوکانی وهو مذهب ابن حزم .....
تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص418 ط دار الرایة
شوکانی به این نظر گرایش داشته و این مذهب ابن حزم است .....
جالب آن که البانی برای دفاع از این فتوای شرم آور به عائشة نیز متوسل می شود !
أضف إلى ذلک مخالفتهم لبعض الآثار الثابتة عن السلف فی أن المباشرة بغیر جماع لا تفطر ولو أنزل وقد ذکرت بعضها فی "سلسلة الأحادیث الصحیحة" تحت الأحادیث 219 - 221 ومنها قول عائشة رضی الله عنها لمن سألها: ما یحل للرجل من امرأته صائما؟ قالت : کل شیء إلا الجماع.
تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص419 ط دار الرایة
مخالفت آن ها با بعضی از آثار ثابت شده از سلف را هم به آن اضافه می کنم که مباشرت بدون جماع موجب افطار کردن روزه نمی شود حتی اگر انزال شود و بعضی از آن ها را در " سلسلة الاحادیث الصحیحة " ذیل احادیث 219 – 221 ذکر کرده ام و از جمله ی آن قول عائشة است در پاسخ به کسی که از وی سوال کرد : برای مرد چه چیز از زنش در حالی که روزه می باشد حلال است ؟ عائشة گفت : همه چیزی به غیر از جماع.
جالب تر آن که " حسن ابو الاشبال " عالم وهابی ، البانی را به دلیل صدور این فتوا ماجور هم می داند !
أما شیخنا الألبانی رحمه الله رحمة واسعة فقد خالف الأمة فی مثل هذا، فقال: الاستمناء لا یفطر، ولا یفطر إلا الجماع. وهو رحمه الله مأجور فی هذا الاجتهاد أجراً واحداً لا اثنین، ولا یجوز متابعة الشیخ على هذه الفتوى.
http://shamela.ws/browse.php/book-37026#page-238
اما شیخ ما البانی در مثل این مورد با امت مخالفت کرده است . گفته : استمناء باعث افظار شدن روزه نمی شود و فقط جماع باعث افطار شدن روزه می شود و او در این اجتهاد به اندازه ی یک اجر و نه دو اجر ماجور است و پیروی از او در این فتوا جایز نیست.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین