ازدواج با محارم در بهشت طبق عقیده ی مخالفین شیعه !!!
ازدواج با محارم در بهشت طبق عقیده ی مخالفین شیعه !!!
یکی از عقاید عجیب مخالفین شیعه ، حلال بودن ازدواج با محارم و جمع بین محارم زوجه (که بعضا مخالفین بر شیعه به دلیل آن طعن زده اند) و ازدواج با بیش از 4 همسر در بهشت می باشد !
قرطبی (متوفی 671 هـــ)
قَالَ م ر: بَلْ صَرَّحَ الْقُرْطُبِیُّ بِأَنَّهُ یَجُوزُ نِکَاحُ سَائِرِ الْمَحَارِمِ فِی الْجَنَّةِ إلَّا الْأُمَّ وَالْبِنْتَ؛ لِأَنَّ الْعِلَّةَ هُنَا التَّبَاغُضُ وَقَطِیعَةُ الرَّحِمِ وَهِیَ مُنْتَفِیَةٌ هُنَاکَ .....
تحفة الحبیب على شرح الخطیب (حاشیة البجیرمی على الخطیب)،ج4،ص78 ط العلمیة
م ر گفته است : بلکه قرطبی تصریح کرده است که ازدواج با سایر محارم به جز مادر و دختر در بهشت جایز است چرا که علت تحریم (در این دنیا) تباغض (کینه به دل گرفتن) و قطع رحم می باشد و این در بهشت منتفی است .....
وَقَالَ الْقُرْطُبِیُّ: یَجُوزُ نِکَاحُ الْمَحَارِمِ فِی الْجَنَّةِ مَا عَدَا الْأُصُولَ وَالْفُرُوعَ لِانْتِفَاءِ عِلَّةِ التَّحْرِیمِ وَهِیَ الْحِقْدُ وَالْبُغْضُ .....
تحفة الحبیب على شرح الخطیب (حاشیة البجیرمی على الخطیب)،ج4،ص178 ط العلمیة
و قرطبی گفته است : ازدواج با محارم به جز اصول و فروع در بهشت به دلیل برطرف شدن علت تحریم که کینه و بغض می باشد جایز است .....
(قَوْلُهُ وَحَرُمَ جَمْعُ امْرَأَتَیْنِ إلَخْ) أَیْ فِی الدُّنْیَا لَا فِی الْآخِرَةِ لِأَنَّ الْحُکْمَ یَدُورُ مَعَ الْعِلَّةِ وُجُودًا وَعَدَمًا لِأَنَّ الْعِلَّةَ التَّبَاغُضُ وَقَطِیعَةُ الرَّحِمِ وَهَذَا الْمَعْنَى مُنْتَفٍ فِی الْجَنَّةِ فَذَکَرَ الْقُرْطُبِیُّ أَنَّهُ لَا مَانِعَ مِنْهُ إلَّا فِی الْأُمِّ وَالْبِنْتِ .....
التجرید لنفع العبید (حاشیة البجیرمی على شرح المنهج)،ج3،ص365 ط مطبعة مصطفی البابی الحلبی
این قول وی که جمع دو زن حرام است ، یعنی در دنیا نه در آخرت چرا که وجود یا عدم وجود این حکم بر مدار علت می چرخد و دلیل کینه به دل گرفتن و قطع رحم می باشد و این معنی در بهشت منتفی است. قرطبی گفته است که این عمل (ازدواج با محارم) به جز در مورد مادر و دختر جایز است.
ابن تیمیة (728 هـــ)
لا یحرم فی الجنة زیادة العدد ، ولا یحرم فیها الجمع بین المحارم وغیرها لأنها لیست دار تکلیف ..... [ابن تیمیة]
القاموس فیما یحتاج الیه العروس،ص226و227 ط دار المحمدی
ابن تیمیة : در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 نفر حرام نیست و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن نیز حرام نیست چرا که آن جا دار تکلیف نیست.
قوله: (ولا یحرم فی الجنة زیادة العدد والجمع بین المحارم وغیره) قاله أبو العباس .....
حاشیة الخلوتی على منتهى الإرادات،ج4،ص344 ط وزارة الاوقاف والشوون الاسلامیة – قطر
این قول وی که : در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 زن و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست را ابن تیمیة گفته است .....
الثَّالِثَةُ: قَالَ الشَّیْخُ تَقِیُّ الدِّینِ - رَحِمَهُ اللَّهُ -: لَا یَحْرُمُ فِی الْجَنَّةِ زِیَادَةُ الْعَدَدِ، وَلَا الْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ، وَغَیْرِهِ وَاَللَّهُ أَعْلَمُ.
الإنصاف فی معرفة الراجح من الخلاف،ج8،ص151 ط دار الکتب العلمیة
سوم : شیخ تقی الدین گفته است که در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 زن و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست والله اعلم.
قَالَهُ الشَّیْخُ تَقِیُّ الدِّینِ : (وَلَا یَحْرُمُ فِی الْجَنَّةِ زِیَادَةُ الْعَدَدِ وَلَا الْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ وَغَیْرِهِ) لِأَنَّهَا لَیْسَتْ دَارَ تَکْلِیفٍ. (وَیَتَّجِهُ) وَکَذَلِکَ لَا یَحْرُمُ فِیهَا تَنَاوُلُ مَا نُهِیَ عَنْهُ فِی الدُّنْیَا، کَشُرْبِ خَمْرٍ وَعَدَمِ فِعْلِ مَا أَمَرَ بِهِ (وَلُبْسِ حَرِیرٍ) وَاسْتِعْمَالُ ذَهَبٍ وَفِضَّةٍ (وَتَرْکُ صَلَاةٍ) وَصَوْمٌ وَعَدَمُ اغْتِسَالٍ مِنْ جَنَابَةٍ وَمَا أَشْبَهَ ذَلِکَ مِنْ التَّکَالِیفِ الشَّرْعِیَّةِ الَّتِی یَجِبُ اجْتِنَابُهَا فِی الدُّنْیَا أَوْ فِعْلُهَا فِیهَا، وَهُوَ مُتَّجِهٌ.
مطالب أولی النهى فی شرح غایة المنتهى،ج5،ص118 ط منشورات المکتب الاسلامی
شیخ تقی الدین گفته است : (در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 زن و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست) چرا که آن جا دار تکلیف نیست. و همچنین در بهشت خوردن آن چه که در دنیا خوردنش نهی شده است مانند نوشیدن خمر و انجام ندادن عملی که به آن امر شده و پوشیدن حریر و استفاده از طلا و نقره و ترک نماز و روزه و غسل نکردن از جنابت و مانند آن از تکالیف شرعیه که دوری از آن در دنیا یا انجام دادنش واجب است حرام نیست و این قول مختار و برگزیده است.
قال الشیخ ولا یحرم فی الجنة زیادة العدد والجمع بین المحارم وغیره.
الإقناع فی فقه الإمام أحمد بن حنبل،ج3،ص189 ط دار المعرفة
شیخ گفته است که در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 همسر و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست.
(قَالَ الشَّیْخُ وَلَا یَحْرُمُ فِی الْجَنَّة زِیَادَةُ الْعَدَدِ وَ) لَا (الْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ وَغَیْرُهُ) لِأَنَّهَا لَیْسَتْ دَارَ تَکْلِیفٍ.
کشاف القناع عن متن الإقناع،ج5،ص90 ط عالم الکتب
شیخ گفته است که در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 همسر و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست چرا که آن جا دار تکلیف نیست.
شمس الدین مقدسی (متوفی 763 هـــ)
وَلَا یَحْرُمُ فِی الْجَنَّةِ زِیَادَةُ الْعَدَدِ وَالْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ وَغَیْرُهُ ذَکَرَهُ شَیْخُنَا.
الفروع للمقدسی ص 1273 ط بیت الافکار الدولیة
در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 همسر و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست و شیخ ما آن را ذکر کرده است.
أبو إسحاق بن مفلح (متوفی 884 هـــ)
فَائِدَةٌ: لَا یَحْرُمُ فِی الْجَنَّةِ زِیَادَةٌ عَلَى الْعَدَدِ، وَالْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ وَغَیْرُهُ ذَکَرَهُ الشَّیْخُ تَقِیُّ الدِّینِ.
المبدع فی شرح المقنع،ج6،ص147 ط دار الکتب العلمیة
فایده : در بهشت به همسری گرفتن بیش از 4 همسر و جمع بین محارم (محارم زوجه) و غیر از آن حرام نیست. شیخ تقی الدین آن را ذکر کرده است.
تقی الدین ابن النجار (متوفی 972 هـــ) و منصور بن یونس البهوتی (متوفی 1051 هـــ)
(وَ) لَا یَحْرُمُ فِیهَا (الْجَمْعُ بَیْنَ الْمَحَارِمِ) کَالْمَرْأَةِ وَعَمَّتِهَا أَوْ خَالَتِهَا وَنَحْوِهِ (وَغَیْرُهُ) لِأَنَّهَا لَیْسَتْ دَارَ تَکْلِیفٍ.
شرح منتهى الإرادات (دقائق أولی النهى)،ج2،ص664 ط عالم الکتب (ج5،ص179 ط موسسة الرسالة)
و در بهشت جمع بین محارم (محارم زوجه) مانند زن و عمه اش یا خاله اش و مانند آن و غیر از آن حرام نیست چرا که آن جا دار تکلیف نیست.
ابو بکر دمیاطی (متوفی 1310 هـــ)
فإنه یجوز للإنسان النکاح فی الجنة، ولو لمحارمه، ما عدا الأصول والفروع، فلا ینکح أمه ولا بنته فیها.
إعانة الطالبین على حل ألفاظ فتح المعین،ج3،ص253 ط دار احیاء الکتب العربیة
برای انسان ازدواج در بهشت جایز است ولو این که با محارمش ازدواج کند به جز اصول و فروح. پس نباید با مادرش و دخترش در آن جا ازدواج کند.
ازدواج با محارم امری است که نفوس انسانی از آن بیزار است و از مصادیق فحشاء به حساب می آید و حتی وهابیون که بویی از عقل نبرده اند نیز به این مطلب اشاره کرده اند :
(وَیَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَالْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ) ینهی عن الفحشاء: الفحشاء هی کل ما یُستفحش من الذنوب؛ کعقوق الوالدین، وقطیعة الأرحام، والزنا، ونکاح المحارم، وغیر ذلک مما یُستفحش شرعاً وعرفاً.
شرح ریاض الصالحین،ج3،ص631 ط دار الوطن
اکنون آیا عاقلانه است که بگوییم در بهشت فحشاء راه دارد ؟!
جهل وبسایت اسلام وب
جالب آن که وبسایت اسلام وب در پاسخ به سوالی در این مورد ادعا می کند که شکی در حرمت ازدواج با محارم در بهشت نیست :
فإن کان قصد السائل بالمحارم: الأمهات والبنات والأخوات والعمات، فمن کان من هؤلاء من المتقین فلا شک أنه فی الجنة مع ذویه الصالحین کما قال تعالى: إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَعِیمٍ {الطور:17} إلى قوله تعالى: وَالَّذِینَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُم بِإِیمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَیْءٍ کُلُّ امْرِئٍ بِمَا کَسَبَ رَهِینٌ{الطور:21}. کما أنه لا شک فی حرمة نکاحهن.
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=124961
ظاهرا این شیوخ سلفی از کتب فقهی خود بی خبر بوده اند و شاید هم خود را به بی خبری زده اند که علمایشان ازدواج با محارم در بهشت را حلال کرده اند !
اسکن کتب با توضیحات فارسی
http://s7.picofile.com/file/8254740934/0001.png
http://s7.picofile.com/file/8254741334/0005.png
http://s7.picofile.com/file/8254743676/0002.jpg
http://s7.picofile.com/file/8254743726/0003.png
http://s7.picofile.com/file/8254743868/0004.png
http://s7.picofile.com/file/8254743950/0006.png
http://s7.picofile.com/file/8254744068/0007.png
http://s7.picofile.com/file/8254744126/0008.png
http://s7.picofile.com/file/8254744200/0009.png
http://s6.picofile.com/file/8254744318/00010.png
http://s6.picofile.com/file/8254744334/00011.png
متشکرم
طاعاتتون قبول