حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغگویی حسین سلیم اسد (محقق وهابی) در مورد خبر کتاب الله وسنتی




از آن جایی که بسیاری از وهابیون دشمنی خاصی با اهل بیت علیهم السلام دارند، تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن نام اهل بیت انجام می دهند و یکی از مواضعی که به خوبی چنین تلاش بی ثمری در آن مشاهده می شود، جدال بر سر خبر باطل " کتاب الله وسنتی " می باشد. درماندگی و عجز مخالفین شیعه در این مورد به جایی رسیده که به دروغگویی و تدلیس روی آورده اند و برای این خبر باطل، منابع و مصادر معتبر جعل کرده اند ! یکی از این افراد حسین سلیم اسد – محقق وهابی - می باشد که کتاب های بسیاری را نیز تحقیق کرده است.

وی در مقدمه ی کتاب مسند حمیدی می نویسد :



وقال فی حجة الوداع : " یا أیها الناس إنی قد ترکت فیکم ما إن اعتصمتم به فلن تضلوا أبدا : کتاب الله وسنتی ". (5)

(5) حدیث صحیح أخرجه مسلم فی فضائل الصحابة (2408) باب : من فضائل علی رضی الله عنه. وانظر " مسند الموصلی " برقم (1021 ،1140) .

مسند الحمیدی،ج1،ص11 ط دار السقا

وپیامبر در حجة الوداع فرموده اند : " ای مردم، من در میان شما چیزی را به جای می گذارم که اگر به آن متمسک شوید هرگز گمراه نخواهید شد : کتاب الله (قرآن) و سنتم. (5)

(5) این حدیثی صحیح است که مسلم آن را در فضائل الصحابة، حدیث شماره ی 2408 باب فضائل علی رضی الله عنه آورده و به مسند ابی یعلی الموصلی حدیث شماره ی (1021) و (1140) نگاه کن.

اکنون به همان آدرس هایی که این محقق وهابی داده مراجعه می کنیم تا ببینیم این وهابی چگونه خباثت و خیانت را به اوج رسانده است !

حَدَّثَنِی زُهَیْرُ بْنُ حَرْبٍ، وَشُجَاعُ بْنُ مَخْلَدٍ، جَمِیعًا عَنِ ابْنِ عُلَیَّةَ، قَالَ زُهَیْرٌ: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِیلُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، حَدَّثَنِی أَبُو حَیَّانَ، حَدَّثَنِی یَزِیدُ بْنُ حَیَّانَ، قَالَ: انْطَلَقْتُ أَنَا وَحُصَیْنُ بْنُ سَبْرَةَ، وَعُمَرُ بْنُ مُسْلِمٍ، إِلَى زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ، فَلَمَّا جَلَسْنَا إِلَیْهِ قَالَ لَهُ حُصَیْنٌ: لَقَدْ لَقِیتَ یَا زَیْدُ خَیْرًا کَثِیرًا، رَأَیْتَ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَسَمِعْتَ حَدِیثَهُ، وَغَزَوْتَ مَعَهُ، وَصَلَّیْتَ خَلْفَهُ لَقَدْ لَقِیتَ، یَا زَیْدُ خَیْرًا کَثِیرًا، حَدِّثْنَا یَا زَیْدُ مَا سَمِعْتَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: یَا ابْنَ أَخِی وَاللهِ لَقَدْ کَبِرَتْ سِنِّی، وَقَدُمَ عَهْدِی، وَنَسِیتُ بَعْضَ الَّذِی کُنْتُ أَعِی مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فَمَا حَدَّثْتُکُمْ فَاقْبَلُوا، وَمَا لَا، فَلَا تُکَلِّفُونِیهِ، ثُمَّ قَالَ: قَامَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَوْمًا فِینَا خَطِیبًا، بِمَاءٍ یُدْعَى خُمًّا بَیْنَ مَکَّةَ وَالْمَدِینَةِ فَحَمِدَ اللهَ وَأَثْنَى عَلَیْهِ، وَوَعَظَ وَذَکَّرَ، ثُمَّ قَالَ: " أَمَّا بَعْدُ، أَلَا أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ یُوشِکُ أَنْ یَأْتِیَ رَسُولُ رَبِّی فَأُجِیبَ، وَأَنَا تَارِکٌ فِیکُمْ ثَقَلَیْنِ: أَوَّلُهُمَا کِتَابُ اللهِ فِیهِ الْهُدَى وَالنُّورُ فَخُذُوا بِکِتَابِ اللهِ، وَاسْتَمْسِکُوا بِهِ " فَحَثَّ عَلَى کِتَابِ اللهِ وَرَغَّبَ فِیهِ، ثُمَّ قَالَ: «وَأَهْلُ بَیْتِی أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی، أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی، أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی» فَقَالَ لَهُ حُصَیْنٌ: وَمَنْ أَهْلُ بَیْتِهِ؟ یَا زَیْدُ أَلَیْسَ نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ؟ قَالَ: نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَلَکِنْ أَهْلُ بَیْتِهِ مَنْ حُرِمَ الصَّدَقَةَ بَعْدَهُ، قَالَ: وَمَنْ هُمْ؟ قَالَ: هُمْ آلُ عَلِیٍّ وَآلُ عَقِیلٍ، وَآلُ جَعْفَرٍ، وَآلُ عَبَّاسٍ قَالَ: کُلُّ هَؤُلَاءِ حُرِمَ الصَّدَقَةَ؟ قَالَ: نَعَمْ.

صحیح مسلم،ج4،ص1873،ح2408 ط دار الحدیث

و همچنین در مسند ابی یعلی که اتفاقا خود " حسین سلیم اسد " آن را تحقیق کرده :

حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ الْوَلِیدِ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ طَلْحَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَطِیَّةَ بْنِ سَعْدٍ، عَنْ أَبِی سَعِیدٍ، أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " إِنِّی أَوْشِکُ أَنْ أُدْعَا فَأُجِیبَ، وَإِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ: کِتَابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ بَیْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ، وَعِتْرَتِی أَهْلُ بَیْتِی، وَإِنَّ اللَّطِیفَ الْخَبِیرَ أَخْبَرَنِی أَنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ، فَانْظُرُوا بِمَ تَخْلُفُونِی فِیهِمَا.

مسند أبی یعلى الموصلی،ج2،ص297،ح1021 ط دار المامون

حَدَّثَنَا سُفْیَانُ بْنُ وَکِیعٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُضَیْلٍ، عَنْ عَبْدِ الْمَلِکِ بْنِ أَبِی سُلَیْمَانَ، عَنْ عَطِیَّةَ الْعَوْفِیِّ، عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: " یَا أَیُّهَا النَّاسُ، إِنِّی کُنْتُ قَدْ تَرَکْتُ فِیکُمْ مَا إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِ لَمْ تَضِلُّوا بَعْدِی الثَّقَلَیْنِ أَحَدُهُمَا أَکْبَرُ مِنَ الْآخَرِ: کِتَابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ، وَعِتْرَتِی أَهْلُ بَیْتِی، وَإِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ.

مسند أبی یعلى الموصلی،ج2،ص376،ح1140 ط دار المامون

الا لعنة الله علی الکاذبیـــــن

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

*  به دلیل سوء استفاده ی عده ای از مطالب موجود در وبلاگ، از این پس نقل مطالب صرفا با ذکر منبع (به صورت درج لینک) مجاز بوده و در غیر این صورت شرعا حرام می باشد.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۵)

لعنت خدا بر این کذاب
سلام بی زحمت لینک تاریخ طبری ط دارالکتب العلمیة رو اگر دارید محبت کنید.ممنونم
پاسخ:
وعلیکم السلام.

http://kt-b.com/?p=7527
بی زحمت لینک دانلود کتاب روح المعانی چاپ دارالکتب العلمیه را هم زحمت بکشید .. من نتونستم پیداش کنم ..
پاسخ:
وعلیکم السلام

http://kt-b.com/?p=7356
یکی از وهابیون چننی شبهه ای وارد کرده :

شیخ صدوق این عالم شیعه طبق نظر خودش بعضی از روایات شیعه را قیچی میکرده و در بعضی جاها هم نظر و حرف خود را به روایات اضافه میکرد.
که مجلسی صاحب کتاب روضه المتقین به این امر اعتراف میکند که شیخ صدوق بخشی از دعای زیارت امام ابی الحسن موسی بن الجعفر علیه السلام را حذف کرده چونکه به این قسمت از روایت اعتقاد نداشته .

لفظ دعا در کتاب من لا یحضره الفقیه :

السلام علیک یا ولی الله ، السلام علیک یا حجة الله ، السلام علیک یا نور الله فی ظلمات الأرض ....
من لا یحضره الفقیه ، ج 2 ، ص 600 .

حالا جناب مجلسی در کتاب روضه المتقین اعتراف میکند که شیخ صدوق جمله ( یا من بدا الله فی شانه ) را در روایت حذف کرده. چون شیخ صدوق به بدای حاصل شده در حق اسماعیل بن جعفر اعتقاد ندارد .

و أسقط المصنف قوله (یا منبدأ الله) لأنه لا یعتقد هذا الخبر الذی نقل أنه بدا لله فی إسماعیل و الأخبار فیالبداء عندنا متواترة لا یمکن نفیه حتى یترک هذا الخبر
روضه المتقین، ج 5 ، ص 440 .


لطفا پاسخ بدید


پاسخ:
کلام علامه ی مجلسی بر مبنای ظن و گمان هست و شیخ صدوق از علمای متاخر بوده و طبیعتا نسخه های بیشتری رو در اختیار داشته و این هم از باب اختلاف نسخه ها هستش. اون کسی که اهل قیچی کردن بوده به اعتراف مخالفین بخاری هست !
سایت اسلام تکس یک شبهه ای وارد کرده .. اینکه نویسنده دلائل الامامه شخصی به نام محمد بن جریر طبری الآملی نزد شیعه اعتبار ندارد و هیچ یک از علمای امامیه در شرح حال او سخنی نگفتند.. در این مورد سخن آیت الله خوئی و مامقانی و آقا بزرگ طهرانی و دیگر علما در این مورد روایت نقل کردند که این کتاب " دلائل الامامه " هیچ اعتباری ندارد ..

پاسخ:
ثبوت انتساب این کتاب به مولفش محل خلاف هست و برخی علماء قبول کرده و برخی هم قبول نکرده اند. در مورد مولف آن نیز اختلافاتی وجود دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter