حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن الصلاح (از علمای بزرگ اهل سنت) و جواز توسل و استغاثه به پیامبر (ص)




یکی از وجوه تمایز وهابیت ضاله و مسلمانان ، نفی جواز توسل و استغاثه به انبیاء و اوصیاء و اولیاء پس از وفاتشان می باشد و ابن تیمیة – لعنة الله علیه – اولین کسی است که به شکل گسترده و جدی حرمت آن را اظهار کرد و پس از او نیز عده ای متعصب و معاند کلامش را پی گرفتند.

ابن الصلاح یکی از علمای بزرگ مخالفین شیعه می باشد که بر جواز توسل و استغاثه به پیامبر (ص) تصریح کرده است.

فَإِنَّهَا لَیست محصورة على مَا وجد مِنْهَا فِی عصره صلى الله عَلَیْهِ وَسلم بل لم تزل تتجدد بعده صلى الله عَلَیْهِ وَسلم على تعاقب العصور وَذَلِکَ أَن کرامات الْأَوْلِیَاء من أمته وإجابات المتوسلین بِهِ فِی حوائجهم ومغوثاتهم عقیب توسلهم بِهِ فِی شدائدهم براهین لَهُ صلى الله عَلَیْهِ وَسلم قواطع ومعجزات لَهُ سواطع وَلَا یعدها عد وَلَا یحصرها حد .....

فتاوی ابن الصلاح،ج1،ص210 ط دار المعرفة

معجزات و کرامات رسول خدا (ص) محصور در زمان حیات ایشان نیست بلکه بعد از ایشان هم در گذر دوران ادامه می یابد و کرامات اولیاء از امت پیامبر (ص) و پاسخ دادن به حاجات متوسلین و استغاثه کنندگان در سختی هایشان به ایشان براهین و دلایل قاطع و معجزات روشن برای ایشان هستند که حد و حصری ندارند .....

از آن جا که ابن الصلاح مشهورتر از آن است که نیازی به معرفی داشته باشد، صرفا به قول ذهبی در مدح وی و اینکه او بر عقیده ی سلف بوده اشاره می کنیم :

ابْنُ الصَّلاَحِ أَبُو عَمْرٍو عُثْمَانُ بنُ عَبْدِ الرَّحْمَانِ الکُرْدِیُّ : الإِمَامُ، الحَافِظُ، العَلاَّمَةُ، شَیْخُ الإِسْلاَمِ، تَقِیُّ الدِّیْنِ، أَبُو عَمْرٍو عُثْمَانُ ابْنُ المُفْتِی صَلاَحِ الدِّیْنِ عَبْدِ الرَّحْمَانِ بنِ عُثْمَانَ بنِ مُوْسَى الکُرْدِیُّ، الشَّهْرُزُوْرِیُّ، المَوْصِلِیُّ، الشَّافِعِیُّ، صَاحِبُ (عُلُوْمِ الحَدِیْثِ) .

سیر أعلام النبلاء،ج23،ص140 ط موسسة الرسالة

قُلْتُ: کَانَ ذَا جَلاَلَةٍ عَجِیْبَةٍ، وَوقَارٍ وَهَیْبَةٍ، وَفَصَاحَةٍ، وَعلمٍ نَافِعٍ، وَکَانَ مَتینَ الدّیَانَةِ، سَلفِیَّ الجُمْلَةِ، صَحِیْحَ النِّحْلَةِ، کَافّاً عَنِ الخوضِ فِی مَزلاَّتِ الأَقدَامِ، مُؤْمِناً بِاللهِ، وَبِمَا جَاءَ عَنِ اللهِ مِنْ أَسمَائِهِ وَنُعوتهِ، حَسَنَ البِزَّةِ، وَافِرَ الحُرْمَةِ، مُعَظَّماً عِنْدَ السُّلْطَانِ .....

سیر أعلام النبلاء،ج23،ص142 ط موسسة الرسالة

قلت: وکان حَسَن الاعتقاد عَلَى مذهب السِّلَف .....

تاریخ الإسلام،ج14،ص455 ط دار الغرب الإسلامی

آیا وهابیون ابن الصلاح را مبتدع و مشرک خواهند خواند ؟!

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

* به دلیل سوء استفاده ی عده ای از مطالب موجود در وبلاگ، از این پس نقل مطالب صرفا با ذکر منبع (به صورت درج لینک) مجاز بوده و در غیر این صورت شرعا حرام می باشد.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

ابراهیم پس چرا وقتی حضرت یوسف از غیر خدا کمک خواست و اونو واسطه کرد؟خدا بهش اونجوری گفت و مدت زندانیشو بیشتر کرد؟ 
پاسخ:
حضرت یوسف ، نبی بودند و در جایگاهی بالاتر از اون شخص و اولی این بود که به خداوند و یا فردی بالاتر از خودشان متوسل شوند نه به شخصی پایین تر از خود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter