حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن عبد البر (از علمای بزرگ اهل سنت) : برخی از صحابه علی بن ابی طالب را افضل صحابه دانسته اند



از جمله ی مسائلی مسلم که بر هیچ فرد منصفی پوشیده نیست، افضلیت امیر المومنین (ع) بر تمامی صحابه و البته اولین مسلمان بودن ایشان است که ابن عبد البر کلام مهمی در این باب دارد.

وَروى- عَنْ سلمان، وَأَبِی ذر، والمقداد، وخباب، وجابر، وَأَبِی سَعِید الْخُدْرِیّ، وزید بْن الأرقم- أن علی بْن أَبِی طالب رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ أول من أسلم، وفضله هؤلاء على غیره.

الاستیعاب لابن عبد البر،ج3،ص1090 ط دار الجیل

و از سلمان و ابوذر و مقداد و خباب و جابر و ابو سعید خدری و زید بن ارقم نقل شده که علی بن ابی طالب اولین کسی است که اسلام آورد و این ها علی بن ابی طالب را بر غیر او برتری داده اند.

ملاحظه می کنید که اولین مسلمان بودن علی بن ابی طالب علیه السلام و این که ایشان افضل از صحابه هستند به تصریح ابن عبد البر دست کم از هفت نفر از صحابه نقل شده و این یعنی اولین مسلمان بودن امیر المومنین و این که ایشان از دید برخی از صحابه افضل بوده اند متواتر است.

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱۲)

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۹ ابراهیم بن شیبة الایرانی
همی مطلب در وبسایت ارزشی :

http://arzeshi.com/645510
۰۱ مهر ۹۴ ، ۰۰:۱۴ محب اهل بیت
سلام شما لینک دانلود این کتاب رو دارید؟؟
http://uupload.ir/files/ck4u_1394-02-20_18-24-02.jpg
سلام علیکم
یک سند صحیح و متصل درباره آیه 55 مائده در حق علی از کتب شیعه
با بررسی سند
ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام

روایت با سند صحیح اعلایی از اصول کافی :

 عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ وَ الْفُضَیْلِ بْنِ یَسَارٍ وَ بُکَیْرِ بْنِ أَعْیَنَ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ وَ بُرَیْدِ بْنِ مُعَاوِیَةَ وَ أَبِی الْجَارُودِ جَمِیعاً عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ رَسُولَهُ بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ وَ أَنْزَلَ عَلَیْهِ- إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ فَرَضَ وَلَایَةَ أُولِی الْأَمْرِ فَلَمْ یَدْرُوا مَا هِیَ فَأَمَرَ اللَّهُ مُحَمَّداً ص أَنْ یُفَسِّرَ لَهُمُ الْوَلَایَةَ کَمَا فَسَّرَ لَهُمُ الصَّلَاةَ وَ الزَّکَاةَ وَ الصَّوْمَ وَ الْحَجَّ فَلَمَّا أَتَاهُ ذَلِکَ مِنَ اللَّهِ ضَاقَ بِذَلِکَ صَدْرُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ تَخَوَّفَ أَنْ یَرْتَدُّوا عَنْ دِینِهِمْ وَ أَنْ یُکَذِّبُوهُ فَضَاقَ صَدْرُهُ وَ رَاجَعَ رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ- یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ «3» فَصَدَعَ بِأَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى ذِکْرُهُ فَقَامَ بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ ع یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ فَنَادَى الصَّلَاةَ جَامِعَةً «4» وَ أَمَرَ النَّاسَ أَنْ یُبَلِّغَ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ قَالَ عُمَرُ بْنُ أُذَیْنَةَ قَالُوا جَمِیعاً غَیْرَ أَبِی الْجَارُودِ وَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ کَانَتِ الْفَرِیضَةُ تَنْزِلُ بَعْدَ الْفَرِیضَةِ الْأُخْرَى وَ کَانَتِ الْوَلَایَةُ آخِرَ الْفَرَائِضِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَا أُنْزِلُ عَلَیْکُمْ بَعْدَ هَذِهِ فَرِیضَةً قَدْ أَکْمَلْتُ لَکُمُ الْفَرَائِض‏.

ابراهیم بن هاشم اجماع بر وثاقتش هست و همینطور پسرش علی بن ابراهیم و ابن ابی عمیر هم از اصحاب اجماع هست.
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۳:۴۰ یا علی مدد
سلام بی زحمت لینک دانلود کتاب مسند فاطمه سیوطی رو بهم بدید خیلی نیاز شدید دارم...باتشکر
پاسخ:
وعلیکم السلام

مسند فاطمه سیوطی قبلا روی نت برای دانلود وجود داشت اما الان وجود نداره و حذف شده لینکش.
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۳ یا علی مدد
اگه شما نسخه پی دی اف رو دارید یا دوستان دارند بی زحمت برام بفرستید...باتشکر
پاسخ:
حجم نسخه ی pdf خیلی بالا هست و آپلودش برای بنده مشکل هست.
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۲ محب اهل بیت
منم خیلی به این کتاب نیاز دارم!!
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۵ محب اهل بیت
مگه چند جلده ؟؟؟ هیچ راهی نداره تا بتونیم به این کتاب دسترسی پیدا کنیم؟؟؟؟؟
پاسخ:
یک جلد هست اما حجمش بالاست. بعید میدونم جایی پیدا بشه.
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۲:۳۵ محب اهل بیت
خب برادر شما این زحمت آپلودش رو بکشید ماهم براتون دعا خیر میکنیم .. دستتون درد نکنه...
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیم می گویند معتقد به تحریف قرآن بوده.پس روایت شیعه نسبت به آیه 55 مائده باطله
پاسخ:
هیچ دلیلی مبنی بر اعتقاد علی بن ابراهیم به تحریف قرآن وجود نداره و این تهمت وهابیون هست.

به علاوه کسی قائل به تحریف قرآن باشه ارتباطی به وثاقت در نقل نداره و روایتش هم رد نمیشه.
محمدبن علی (الباقر)

🌿🔶از عبیدالله دابغی نقل شده که گوید در شهر مدینه به حمامی داخل شدم و پیر مردی را دیدم که حمام را سرپرستی می‌کرد به او گفتم که حمام متعلق به کیست، گفت صاحب حمام محمد باقر است، گفتم آیا وی برای حمام کردن به اینجا می‌آید گفت، بله گفتم کیفیت حمام کردن او را می‌توانید برایم توضیح دهید، گفت ابتدا خودش عورت و اطراف آنرا نظافت می‌کند سپس من را صدا می‌زند و بقیه بدنش را می‌شورم، یک روز به او گفتم جایی که تو نمی‌خواستی من آنرا ببینم، دیدم، گفت خیر زیرا کف مواد شوینده مانع است. (الکافی6/496)
پاسخ:
روایت ضعیف اندر ضعیف هست :

عبید الله الدابغی : مجهول

حمزة بن عباس : مجهول

منصور بن العباس : مجهول

نکته ی دیگه این که مدار روایت تماما روی حرفای صاحب حمام میگرده که حتی اسمش هم در روایت نیومده !!! چه طور میشه به حرفای همچین شخصی که اسمش هم نیومده اعتماد کرد علاوه بر ضعف سند ؟
سلام برادر عزیز
خیلی ممنون
لطفا متن روایت را هم ذکر کنید ممنون میشم
پاسخ:
وعلیکم السلام.

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ رِبْعِیٍّ عَنْ عُبَیْدِ اللَّهِ الدَّابِقِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ حَمَّاماً بِالْمَدِینَةِ فَإِذَا شَیْخٌ کَبِیرٌ وَ هُوَ قَیِّمُ الْحَمَّامِ فَقُلْتُ یَا شَیْخُ لِمَنْ هَذَا الْحَمَّامُ فَقَالَ لِأَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع فَقُلْتُ کَانَ یَدْخُلُهُ قَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ کَیْفَ کَانَ یَصْنَعُ قَالَ کَانَ یَدْخُلُ فَیَبْدَأُ فَیَطْلِی عَانَتَهُ وَ مَا یَلِیهَا ثُمَّ یَلُفُّ عَلَى طَرَفِ إِحْلِیلِهِ وَ یَدْعُونِی فَأَطْلِی سَائِرَ بَدَنِهِ فَقُلْتُ لَهُ یَوْماً مِنَ الْأَیَّامِ الَّذِی تَکْرَهُ أَنْ أَرَاهُ قَدْ رَأَیْتُهُ فَقَالَ کَلَّا إِنَّ النُّورَةَ سُتْرَة.
یه سوال می پرسم ابراهیم ...خواهش میکنم بدون تعصب جواب بده...چرا از بین صدوبیست هزار صحابه.علی اینقدر برای شما معم و بزرگه؟ نگو سنت پیغمبر!پیغمبر حرفای دیگه و سنتهای دیگه هم داشته.اما علی برای شما یه چیزیه،از بقیه پیامبرها هم شان شو بالاتر میدونید.چرا؟
پاسخ:
اولا : در بردن نام امیر المومنین علی بن ابی طالب - علیه الصلاة والسلام - ادب داشته باشید که علمای شما هم گفته اند عبارت " کرم الله وجهه " مخصوص امیر المومنین هست و همچنین عبارت " علیه السلام " هم مخصوص اهل البیت هست و خود بخاری (صاحب) صحیح هم برای اهل بیت " علیه السلام " می گفت. (ما نباید مانند ابوبکر و عمر باشیم که هنگام صدا زدن پیامبر به قدری بی احترامی کردند و صدای خودشون رو بالا بردند که خدا برای این بی احترامی آیه نازل کرد تا یاد بده که حداقل این ابتداییات ادب رو هنگام صدا زدن پیامبر رعایت کنید !)

ثانیا : ما هزاران هزار دلیل بر افضلیت امیر المومنین نه فقط بر تمامی صحابه بلکه بر تمامی خلق (به غیر از وجود نازنین و مقدس پیامبر(ص)) داریم. اما شما چی ؟! فضائح و نقائص ابوبکر و عمر و عثمان و عائشة و خطاهای مهلکشون که موجب نابودی امت و فرقه فرقه شدن امت شد در کتب شما متواتر هست.

چرا اهل بیت رو رها کردید و به اهل بیت ظلم کردید و رفتید به سمت ابوبکر و عمر و عثمان و عائشة ؟!

امیر المومنین نفس پیامبر هستند و مقام نفس پیامبر برای ایشون ثابت هست. نفس پیامبر هم از جمیع خلائق افضل هست حتی از انبیاء سابقین ولو اولو العزم. همچنین فاطمة الزهراء - سلام الله علیها - بضعة النبی هستند و بضعة الرسول هم از تمام مخلوقات بالاتر هست و این واضح هست و آلوسی سلفی هم به این مطلب اعتراف کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter