صالح بن فوزان (عالم وهابی) : بهتر است بر " آل محمد " صلوات نفرستید !
صالح بن فوزان (عالم وهابی) : بهتر است بر " آل محمد " صلوات نفرستید !
دشمنی و عداوت و نصب برخی از وهابیون به حدی رسیده است که حتی عوام را از صولات فرستادن بر " آل محمد " نهی می کنند و می گویند بهتر است این کار ترک شود !
صالح بن فوزان وهابی پس از آن که خودش لفظ " آل " را در صلوات بر پیامبر اضافه می کند ظاهرا از کارش پشیمان می شود و می گوید بهتر است این کار ترک شود !
ملاحظة : لکن الله أمر بالصلاة علیه وحده کما فی قوله تعالى : " صلوا علیه وسلموا تسلیما " . فلو ترکت الزیادة لکان أحسن لأنه إنما ورد فی التشهد.صالح الفوزان.
سیف الله على من کذب على أولیاء الله، ص45 ط دار الکتاب والسنة
ملاحظه : اما خداوند تنها به صولت بر پیامبر امر کرده است در آیه ی " صلوا علیه وسلموا تسلیما " . پس اگر این زیاده (آل محمد) ترک شود بهتر است چرا که تنها در تشهد وارد شده است. صالح الفوزان.
ظاهرا این ناصبی خود را در مورد احادیثی که در باب کیفیت صلوات بر پیامبر وارد شده به تجاهل و تغافل زده و دوست نداشته به آن ها اشاره کند چرا که در تمامی آن ها تشویق به صلوات فرستادن بر " آل محمد " موجود است.
حَدَّثَنِی سَعِیدُ بْنُ یَحْیَى بْنِ سَعِیدٍ، حَدَّثَنَا أَبِی، حَدَّثَنَا مِسْعَرٌ، عَنِ الحَکَمِ، عَنِ ابْنِ أَبِی لَیْلَى، عَنْ کَعْبِ بْنِ عُجْرَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، قِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، أَمَّا السَّلاَمُ عَلَیْکَ فَقَدْ عَرَفْنَاهُ، فَکَیْفَ الصَّلاَةُ عَلَیْکَ؟ قَالَ: " قُولُوا: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، کَمَا صَلَّیْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِیمَ، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ اللَّهُمَّ بَارِکْ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، کَمَا بَارَکْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِیمَ، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ.
صحیح البخاری،ج6،ص120و121،ح4797 ط دار طوق النجاة
حَدَّثَنَا قَیْسُ بْنُ حَفْصٍ، وَمُوسَى بْنُ إِسْمَاعِیلَ، قَالاَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الوَاحِدِ بْنُ زِیَادٍ، حَدَّثَنَا أَبُو فَرْوَةَ مُسْلِمُ بْنُ سَالِمٍ الهَمْدَانِیُّ، قَالَ: حَدَّثَنِی عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عِیسَى، سَمِعَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ أَبِی لَیْلَى، قَالَ: لَقِیَنِی کَعْبُ بْنُ عُجْرَةَ، فَقَالَ: أَلاَ أُهْدِی لَکَ هَدِیَّةً سَمِعْتُهَا مِنَ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ؟ فَقُلْتُ: بَلَى، فَأَهْدِهَا لِی، فَقَالَ: سَأَلْنَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَقُلْنَا: یَا رَسُولَ اللَّهِ، کَیْفَ الصَّلاَةُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ البَیْتِ، فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ عَلَّمَنَا کَیْفَ نُسَلِّمُ عَلَیْکُمْ؟ قَالَ: " قُولُوا: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، کَمَا صَلَّیْتَ عَلَى إِبْرَاهِیمَ، وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِیمَ، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ، اللَّهُمَّ بَارِکْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، کَمَا بَارَکْتَ عَلَى إِبْرَاهِیمَ، وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ.
صحیح البخاری،ج4،ص146و147،ح3370 ط دار طوق النجاة
لعن الله النصب والنواصب
رونوشت :
ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان
اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات
کتابخانه عقیده
آقای محمد بن عبد الله الخطیب التبریزی کتابی داره به اسم مشکاه المصابیح
لطفا جایگاه این عالم را از نظر بزرگان اهل سنت برام بیان کنید
یاعلی