بن عثیمین وهابی و اعتراض به قرآن کریم !
بن عثیمین وهابی و اعتراض به قرآن کریم !
وهابیون همواره خود را از پیشگامان فهم قرآن و احترام به کلام خداوند می دانند و این ادعای آنان در شرایطی صورت می گیرد که به جرات می توان وهابیون را دور ترین افراد از قرآن کریم و تعالیم آن دانست.در راستای تبیین یکی از این نمونه ها، به بیان اعتراض عجیب بن عثیمین وهابی – خذله الله – به یکی از آیات قرآن کریم می پردازیم.
ومن هنا نعرف خطأ وجهل من یکتب على بعض الأعمال: {وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ} بعد موت الرسول صلى الله علیه وسلم وتعذر رؤیته، فالله یرى، ولکن رسوله لا یرى، فلا تجوز کتابته لأنه کذب علیه صلى الله علیه وسلم.
القول المفید علی کتاب التوحید،ج2،ص542 ط دار ابن الجوزی
و از این جا خطا و جهل کسانی که در بعضی از کار ها پس از وفات پیامبر (ص) می نویسند " وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ " (سوره ی توبه،آیه ی 105) و برای رویت پیامبر عذر و بهانه می آورند را در می یابیم.خداوند می بیند اما پیامبرش نمی بیند پس نوشتن این آیه جائز نیست چون دروغ بستن بر پیامبر (ص) است.
مطابق استدلال باطل و خنده دار بن عثیمین وهابی، پس بایستی به طور کلی این بخش از آیه از قرآن کریم حذف شود و چاپ آن نیز جائز نیست و نباید آن را قرائت کرد چرا که دروغ بستن بر خداوند است و خود خداوند در کتابش دروغ گفته (العیاذ بالله) ! آری وهابیون این گونه و به همین راحتی به قرآن کریم طعن وارد می کنند و آیات را این گونه از اعتبار ساقط کرده و آن را مطرود و قدیمی و کهنه می دانند !
بی زحمت این متن را برام ترجمه کنید.ابن تیمیه میگه:
وَإِذَا کَانَ الرَّجُلُ مُتَّبِعًا لِأَبِی حَنِیفَةَ أَوْ مَالِکٍ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد : وَرَأَى فِی بَعْضِ الْمَسَائِلِ أَنَّ مَذْهَبَ غَیْرِهِ أَقْوَى فَاتَّبَعَهُ کَانَ قَدْ أَحْسَنَ فِی ذَلِکَ وَلَمْ یَقْدَحْ ذَلِکَ فِی دِینِهِ . وَلَا عَدَالَتِهِ بِلَا نِزَاعٍ ؛ بَلْ هَذَا أَوْلَى بِالْحَقِّ وَأَحَبُّ إلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِمَّنْ یَتَعَصَّبُ لِوَاحِدِ مُعَیَّنٍ غَیْرِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَمَنْ یَتَعَصَّبُ لِمَالِکِ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد أَوْ أَبِی حَنِیفَةَ وَیَرَى أَنَّ قَوْلَ هَذَا الْمُعَیَّنِ هُوَ الصَّوَابُ الَّذِی یَنْبَغِی اتِّبَاعُهُ دُونَ قَوْلِ الْإِمَامِ الَّذِی خَالَفَهُ .
فَمَنْ فَعَلَ هَذَا کَانَ جَاهِلًا ضَالًّا ؛ بَلْ قَدْ یَکُونُ کَافِرًا ؛ فَإِنَّهُ مَتَى اعْتَقَدَ أَنَّهُ یَجِبُ عَلَى النَّاسِ اتِّبَاعُ وَاحِدٍ بِعَیْنِهِ مِنْ هَؤُلَاءِ الْأَئِمَّةِ دُونَ الْإِمَامِ الْآخَرِ فَإِنَّهُ یَجِبُ أَنْ یُسْتَتَابَ فَإِنْ تَابَ وَإِلَّا قُتِلَ