ابن ملجم (لعنة الله علیه)، صحابی جلیل القدر پیامبر در نزد مخالفین شیعه !
ابن ملجم (لعنة الله علیه)، صحابی جلیل القدر پیامبر در نزد مخالفین شیعه !
مخالفین شیعه همواره ادعای حب صحابه را داشته و از این رو قاعده ای باطل با عنوان " عدالت تمامی صحابه " را ثابت و مسلم پنداشته اند و از این طریق بیش از صد و چهارده هزار نفر را داخل در صحابه کرده اند.جالب آن که برخی از علمای مخالفین (همچون بخاری) هر آن کس که پیامبر را دیده باشد، صحابی در نظر گرفته اند ! بر مبای وجود چنین قواعدی، بسیاری از افراد ناخالص و چه بسا منافقین و نواصب هم در صحابه داخل شده اند و کار به جایی رسیده که حتی فردی چون " عبد الرحمن بن ملجم مرادی " لعنة الله علیه ،قاتل امیر المومنین (ع)، از نظر مخالفین شیعه صحابی بوده و شرایط صحابی پیامبر را داشته است !
ذهبی در کتاب " تجرید اسماء الصحابة " که برای ذکر اسامی صحابه می باشد، نام " عبد الرحمن بن ملجم مرادی " (لعنة الله علیه) را در لیست صحابه آورده است !
3782 – عبد الرحمن بن ملجم المرادی قاتل امیر المؤمنین علی.ذکر ابن یونس انه قرأ علی معاذ بن جبل.
تجرید اسماء الصحابة،ج1،ص356 ط دار المعرفة
ابن حجر عسقلانی نیز او را در لیست صحابه آورده است !
[ 6412 ] عبد الرحمن بن ملجم المرادی ،أدرک الجاهلیة .....
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج8،ص158 ط مرکز الهجر للبحوث
جالب آن که ابن حجر در ادامه بر این امر تصریح می کند که ابن ملجم (لعنة الله علیه) شرایط صحابی بودن را داراست اما می گوید درست نیست که نام او را در صحابه بیاوریم !
ذکره الذّهبیّ فی التجرید لکونه على الشرط، ولیس بأهل أن یذکر مع هؤلاء .....
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج8،ص158 ط مرکز الهجر للبحوث
ذهبی او را در تجرید ذکر کرده چون شروط صحابی را داراست ولی اهلیت این را ندارد که با صحابه ذکر شود .....
ابن حجر در جایی دیگر از " الاصابة " نیز به این مطلب اشاره می کند :
وإنما ذکرته لأن الذهبی ذکر عبد الرحمن بن ملجم، لأن له إدراکا، وینبغی أن ینزه عنهما کتاب الصحابة .....
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج9،ص351 ط مرکز الهجر للبحوث
و من نام این شخص { منظور ابن حجر " کنانة بن بشر " می باشد که جزو قاتلان عثمان بوده است } را در صحابه ذکر کردم چون ذهبی عبد الرحمن بن ملجم را در صحابه ذکر کرده چون پیامبر را درک کرده است و شایسته است که کتاب صحابه از نام آنان پاک شود .....
ابن الملقن شافعی نیز بر صحابی بودن ابن ملجم (طبق مبانی مخالفین شیعه) تصریح می کند :
قَتَلُهُ عبد الرحمن بن ملجم الفاتک، وإن ذکر فی الصحابة.
التوضیح لشرح الجامع الصحیح،ج20،ص304 ط دار النوادر، دمشق – سوریا
علی بن ابی طالب را عبد الرحمان بن ملجم نا جوانمرد به شهادت رساند هرچند که نامش در صحابه ذکر شده است.
ملاحظه می کنید که طبق مبانی مخالفین شیعه، فرد خبیث و لعینی همچون ابن ملجم نیز در صحابه داخل می شود ! آیا مخالفین شیعه حاضرند ابن ملجم (لعنة الله علیه) را نیز عادل می خوانند و بر او ترضی می کنند ؟!
یک سوال داشتم. اینکه تفسیر قمی نزد علما حجت نیست درست است ولی بنده درمورد ایشون مطالعه کردم .. ایشون از مشایخ مرحوم کلینی بوده و همچنین برخی از روایاتی که در این تفسیر ذکر شده در کتاب کافی هم هست و نجاشی درمورد قمی می نویسد : علی بن ابراهیم، ابوالحسن قمی در نقل حدیث ثقه، دارای ثبت، مورد اعتماد و صحیح المذهب است و روایات فراوانی شنیده و کتابهایی از جمله کتاب تفسیر و ... نگاشته است رجال نجاشی ص260 و علمای زیادی ایشون رو توثیق کردند مثل شیخ طوسی و دیگران.. با این وجود چطور کتاب تفسیر قمی بنز دعلماد ارزش ندارد؟؟؟؟