عبد الرحمن بن محمد زهری (از راویان ثقه ی مخالفین شیعه) و حاجت گرفتن با زیارت قبر !
عبد الرحمن بن محمد زهری (از راویان ثقه ی مخالفین شیعه) حاجت گرفتن با زیارت قبر !
یکی از مسائلی که وهابیون بر شیعه اشکال می کنند، مساله ی زیارت قبور و دعا در نزد قبور است و اگر شیعیان بگویند دعا کردن در نزد قبور معصومین و اهل بیت علیهم السلام و بزرگان مستجاب است، آن را غلو و دروغ می خوانند در حالی که بسیاری از علمای اهل سنت در طول تاریخ چنین عقیده ای داشته اند و دست به این کار زده اند.یکی از این افراد، عبد الرحمن بن محمد زهری از راویان ثقة در نزد مخالفین شیعه می باشد :
أَخْبَرَنِی أَبُو إسحاق إِبْرَاهِیم بْن عُمَر البرمکی، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو الفضل عبید الله بْن عَبْد الرَّحْمَنِ بْن مُحَمَّد الزهری، قَالَ: سمعت أَبِی یقول: قبر معروف الکرخی مجرب لقضاء الحوائج، ویقال: إنه من قرأ عنده مائة مرة قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وسأل الله تعالى ما یرید قضى الله له حاجته.
تاریخ بغداد،ج1،ص445 ط دار الغرب الاسلامی
عبد الرحمن بن محمد زهری می گوید قبر معروف کرخی برای گرفتن حاجات مجرب است و گفته می شود اگر کسی صد مرتبه در نزد قبرش سوره ی توحید بخواند و از خداوند بخواهد، حاجتش را برآورده می کند.
خطیب بغدادی در مورد " عبد الرحمن بن محمد زهری " می گوید :
عبد الرحمن بن مُحَمَّد بن عبید اللَّه بن سعد بْنُ إِبْرَاهِیمَ بن سعد بْنُ إِبْرَاهِیمَ بن عبد الرحمن بن عوف أبو مُحَمَّد الزهری ..... وکان ثقة.
تاریخ بغداد،ج11،ص587 ط دار الغرب الاسلامی
همین مطلب را ابو طاهر سلفی (از بزرگان اهل سنت) با واسطه ی کمتر و از پسر عبد الله بن محمد زهری نقل کرده است.(سند هر دو نقل،معتبر است)
آیا مخالفین شیعه راوی ثقه ی خود را هم اهل بدعت می خوانند یا فقط اهل بدعت خواندن شیعه را آموخته اند ؟! چگونه خطیب بغدادی که خود این روایت را هم نقل کرده است این فرد را توثیق می کند؟ چگونه هیچکدام از روات خودشان به این عمل اعتراض نکرده اند ؟! آیا عبد الرحمن بن محمد که قبر معروف کرخی را برای رفع حاجات مجرب می داند اهل بدعت و قبرپرست است ؟
البته قبلا از قول ابو عبد الله محاملی (از علمای اهل سنت) نیز نقل کردیم که او می گوید قبر معروف کرخی حاجت می دهد !
http://al-shia.blog.ir/post/131
این عبارت پیامبر در منابع اهل سنت با سند صحیح وجود داره؟؟
( لا تعرضن علی اخواتکم و لا بناتکم )