آلوسی سلفی یزید بن معاویة را لعن می کند!
آلوسی سلفی،یزید بن معاویة را لعن می کند :
یزید بن معاویة،یکی از پست ترین و کثیف ترین افرادی است که امت اسلام در طول 1400 سال اخیر به خود دیده است اما برخی از وهابیون و همچنین نواصب قصد تطهیر این چهره ی پلید و شرور را دارند و سعی می کنند تا از لعن او جلوگیری کنند.
اکنون مشاهده کنید که آلوسی سلفی چگونه یزید را لعن می کند :
وأشراط الساعة وما أخبر به الرسول صلّى الله علیه وسلّم من فساد الدین على أیدی أغیلمة من سفهاء قریش، وقد کان أبو هریرة رضی الله تعالى عنه یقول: لو شئت أن أسمیهم بأسمائهم لفعلت، أو المراد الأحادیث التی فیها تعیین أسماء أمراء الجور وأحوالهم وذمهم، وقد کان رضی الله تعالى عنه یکنی عن بعض ذلک ولا یصرح خوفا على نفسه منهم بقوله: أعوذ بالله سبحانه من رأس الستین وإمارة الصبیان، یشیر إلى خلافة یزید الطرید لعنه الله تعالى على رغم أنف أولیائه لأنها کانت سنة ستین من الهجرة ...
روح المعانی ( تفسیر الآلوسی )،ج3،ص358 ط دار الکتب العلمیة
و نشانه های قیامت و آن چه رسول الله (ص) از فساد دین به دست جوانای از سفیهان قریش خبر داد و ابوهریرة می گفت : اگر بخواهم که آن ها را نام ببرم می توانم این کار را بکنم و منظور احادیثی است که در آن ها اسامی فرماندهان و حاکمان ظالم و احوال آنان و سرزنششان ذکر شده است و ابوهریرة به کنایه به برخی از آن ها اشاره می کرد و از ترس جان خویش صریح سخن نمی گفت و از جمله ی آن ها این سخن اوست که پناه می برم به خدا از سال شصت و فرمانروایی نوجوانان و این اشاره دارد به خلافت یزید طرید ( طرد شده ) لعنت خدا بر او باد علی رغم میل دوست دارانش چرا که فرمانروایی او در سال شصت هجری بود ...
برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید
1. ابوهریرة و همچنین آلوسی به تبع قول ابوهریرة،یزید را از سفهاء می دانند.
2. ابوهریرة و به تبع او آلوسی یزید را از حاکمان و فرمانروایان ظالم می دانند.
3. ابوهریرة از ترس جان خودش کنایی صحبت می کرده و اسامی حاکمان ظالم را نمی برده است و این یعنی تقیه.پس اهل سنت و وهابیون ناچار هستند تا بگویند که آن حاکمان کافر بوده اند و با اسلام ستیز داشته اند ( زیرا اهل سنت می گویند فقط تقیه از کفار مجاز است ) و این یعنی یزید نیز یکی از این کفار بوده است!
4. آلوسی سلفی،یزید را فردی طرد شده و ملعون می داند و صریحا او را لعن می کند.
حال سوال ما این است که با این اوصاف،محبین یزید و نواصب و بسیاری از وهابیون با چه جراتی یزید را می ستایند و از لعن او جلوگیری می کنند و حتی به او لقب امیرالمومنین می دهند؟!