حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آلوسی سلفی و صدور جواز لعن یزید

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۴۹ ب.ظ



آلوسی سلفی و جواز لعن یزید :


آلوسی سلفی،پس از نقل سخن شیخ الاسلام بلقینی اینگونه می نویسد :


وعلى هذا القول لا توقف فی لعن یزید لکثرة أوصافه الخبیثة وارتکابه الکبائر فی جمیع أیام تکلیفه ویکفی ما فعله أیام استیلائه بأهل المدینة ومکة فقد روى الطبرانی بسند حسن " اللهم من ظلم أهل المدینة وأخافهم فأخفه وعلیه لعنة الله والملائکة والناس أجمعین لا یقبل منه صرف ولا عدل " والطامة الکبرى ما فعله بأهل البیت ورضاه بقتل الحسین على جده وعلیه الصلاة والسلام واستبشاره بذلک وإهانته لأهل بیته مما تواتر معناه وإن کانت تفاصیله آحادا، وفی الحدیث " ستة لعنتهم وفی روایة: لعنهم الله وکل نبی مجاب الدعوة المحرف لکتاب الله- وفی روایة-: الزائد فی کتاب الله والمکذب بقدر الله والمتسلط بالجبروت لیعز من أذل الله ویذل من أعز الله والمستحل من عترتی والتارک لسنتی ".

روح المعانی ( تفسیر الآلوسی )،ج25،ص198 ط موسسة الرسالة


و بنا بر این قول توقفی در لعن یزید نیست به دلیل فراوانی صفات خبیثش و ارتکاب گناهان کبیره در تمام روزهای مسولیتش و آنچه در ایام خلافتش با اهل مدینه و مکه انجام داد کفایت می کند و طبرانی با سند حسن نقل کرده است که پیامبر فرمود " خدایا هر کس به اهل مدینه ظلم کرد و آنان را ترسانید او را بترسان و لعنت خدا و ملائکه و مردم بر او باد و توبه ی او قبول نمی شود " و دلیل بزرگ تر آن چه با اهل بیت انجام داد و رضایتش به کشته شدن حسین بر او و جدش سلام و صلوات و شاد شدن یزید به آن و اهانتش به اهل بیت حسین که تواتر معنوی است حتی اگر تفصیلاتش اخبار آحاد باشند و در حدیث است که : شش گروه است که خدا آنان را لعنت کرده است و در روایتی هست که : خدا و همه ی انبیای مستجاب الدعوه آنان را لعنت کرده اند : کسی که کتاب خدا را تحریف می کند و - در روایتی - کسی که در کتاب خدا چیزی اضافه می کند و تکذیب کننده ی قدر { قضا و قدر } خداوند و حاکمی که می خواهد آن که را خداوند ذلیل ساخته عزیز کند و آن که را خداوند عزیز گردانیده ذلیل کند و حلال کننده ی خون عترت من و ترک کننده ی سنتم.







برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید



نکات و سوالات :


1. آلوسی سلفی تصریح بر جواز لعن یزید دارد همانطور که شیخ الاسلام بلقینی تصریح داشته است.


2. یزید بنا بر قول آلوسی سلفی صفات خبیث متعددی داشته و مرتکب گناهان کبیره می شده است.

3. بنا بر حدیثی معتبر از " العمجم الکبیر " طبرانی { که آلوسی سند آن را حسن می داند } هر کسی که اهل مدینه را بترساند ملعون در لسان پیامبر و خداوند و ملائکه و مردم است.حدیث از این قرار است :

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، وَالْحُسَیْنُ بْنُ إِسْحَاقَ التُّسْتَرِیُّ، قَالَا: ثنا مُعَاوِیَةُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الزُّبَیْرِیُّ، حَدَّثَتْنَا عَائِشَةُ بِنْتُ الْمُنْذِرِ، قَالَتْ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عُرْوَةَ، عَنْ مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ یَسَارٍ، عَنِ السَّائِبِ بْنِ خَلَّادٍ، عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ: اللهُمَّ مَنْ ظَلَمَ أَهْلَ الْمَدِینَةِ وَأَخَافَهُمْ، فَأَخِفْهُمْ , وَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ، لَا یَقْبَلُ اللهُ مِنْهُ صَرْفًا وَلَا عَدْلًا.

المعجم الکبیر للطبرانی،ج7،ص144،ح6636 ط مکتبة ابن تیمیة

یزید نیز در واقعه ی حره گناه و جنایتی نماند که نسبت به اهل مدینه ( که بسیاری از آنان صحابه و خانواده هایشان بودند ) انجام ندهد و در نتیجه ملعون در لسن پیامبر و خداوند و ملائکه و مردم است.

4. یزید به کشتن امام حسین علیه السلام راضی بود و از شنیدن آن خوشحال شد.حال سوال ما این است که مخالفین شیعه که امام حسین را صحابی می دانند و سید جوانان بهشتی می دانند،نظرشان در مورد کسی که به قتل یکی از صحابه راضی باشد و از شنیدن آن خوشحال هم بشود چیست؟ اگر آن صحابی امام حسین علیه السلام باشد چه؟

5. یزید به تصریح آلوسی سلفی به اهل بیت امام حسین علیه السلام اهانت کرده است و اخباری هم که در این زمینه وارد شده است متواتر معنوی است.
به راستی حکم اهانت به صحابه و اهل بیت آنان خصوصا اگر آن صحابی از اهل بیت پیامبر نیز باشد چیست؟

6. بنا بر حدیثی دیگر که آلوسی سلفی به آن اشاره می کند و به آن استناد می کند،هر کس که خون اهل بیت و عترت پیامبر (ص) را حلال بشمارد،خداوند و همه ی پیامبران او را لعنت می کنند.با این حساب،تمامی قاتلان اهل بیت از جمله قاتلان امام حسین علیه السلام ملعون در لسان انبیاء و خداوند هستند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۴
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

بنظر من آلوسی چون امامت را قبول نداشته و در این مورد تبلیغ هم میکرده منافق بوده است. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter