اوزاعی و برخی دیگر از علمای اهل سنت : اهل مکه نکاح متعه و اهل مدینه غنا و اهل کوفه شرب نبیذ را حلال دانسته و اهل شام معتقد به عصمت خلفاء بوده اند !
اوزاعی و برخی دیگر از علمای اهل سنت : اهل مکه نکاح متعه و اهل مدینه غنا و اهل کوفه شرب نبیذ را حلال دانسته و اهل شام معتقد به عصمت خلفاء بوده اند !
بسیاری از اوقات مخالفین شیعه به دلیل برخی مسائل اعتقادی و فقهی شیعه را به استهزاء می گیرند و یا به شیعیان اهانت کرده و آنان را اهل غلو می خوانند در حالی که بسیاری از علمای خودشان نیز به آن موارد معتقد بوده اند ! در این مطلب به بیان برخی از این اعتقادات از لسان خود علمای اهل سنت می پردازیم :
کَمَا قَالَ الأَوْزَاعِیُّ أَوْ غَیْرُهُ: مَنْ أَخَذَ بِقَوْلِ المَکِّیِّیْنَ فِی المُتْعَةِ، وَالکُوْفِیِّیْنَ فِی النَّبِیذِ، وَالمَدَنِیِّینَ فِی الغِنَاءِ، وَالشَّامِیِّینَ فِی عِصْمَةِ الخُلَفَاءِ، فَقَدْ جَمَعَ الشَّرَّ.
سیر اعلام النبلاء،ج8،ص90 ط موسسة الرسالة
همانطور که اوزاعی و غیر او گفته اند که هرکس قول اهل مکه در نکاح متعه و اهل کوفه در مورد نبیذ و اهل مدینه در مورد غنا و اهل شام در مورد عصمت خلفاء را بگیرد، شر را جمع کرده است.
طبق این قول به خوبی مشخص می شود که اهل مکه قائل به حلیت نکاح متعه و اهل مدینه قائل به حلیت غنا و اهل کوفه قائل به حلیت شرب نبیذ بوده اند و اهل شام هم به عصمت خلفاء (ابوبکر و عمر و عثمان) معتقد بوده اند !
آیا اکنون با وجود چنین اقوالی از سوی علمای مخالفین شیعه، جایی برای سرزنش شیعیان از سوی مخالفین به دلیل اعتقاد به عصمت و یا اعتقاد به حلیت نکاح متعه وجود دارد ؟!
دو مطلب مرتبط :
اهل مکه در زمان ابن جریج به حلیت نکاح متعه معتقد بودند و اهل مدینه به نکاح دبر زنان!
http://al-shia.blog.ir/post/112
عالم سنی (از علمای مدینه) و اشتغال به آوازه خوانی و غنا و لهو و لعب !
http://al-shia.blog.ir/post/80