علامه و فقیه حنفی مذهب که پسران زیبارو تمایل داشت !!!
علامه و فقیه حنفی مذهب که پسران زیبارو تمایل داشت !!!
مخالفین شیعه همواره سعی دارند تا نکاح متعه که امری است مشروع و قرآنی را وسیله ای قرار دهند برای طعنه زدن به شیعیان و در این راه از هیچ تهمتی نیز دریغ نمی کنند.اما ظاهرا از این مساله غافل هستند که برخی علمایشان و بزرگانشان درگیر چه مسائلی بوده اند ! در این مطلب یکی از این نمونه ها را بررسی می کنیم :
وقال محمد بن عبد الملک الهمذانی: کان ابن برهان یمیل إلى المرد الملاح ویقبلهم ...
المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم،ج14،ص392 ط دار الکتاب العلمیة
و محمد بن عبد الملک همذانی گفته است که ابن برهان به پسران زیبارو (و بدون ریش) تمایل داشت و آنان را می بوسید...
و در جایی دیگر می خوانیم :
وذکر محمد بن عبد الملک قَالَ: کان ابن برهان یمیل إلى المرد الصباح ویقبلهم من غیر ریبة.
قَالَ المصنف: وقوله: «من غیر ریبة» أقبح من التقبیل، لأن النظر إلیهم ممنوع منه إذا کان بشهوة، فهل یکون التقبیل بغیر شهوة.
المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم،ج16،ص89 ط دار الکتب العلمیة
و محمد بن عبد الملک گفته استابن برهان به پسران زیبارو (و بدون ریش) تمایل داشت و آن ها را بدون قصد شهوت می بوسید.(!!!)
ابن الجوزی می گوید : و این قول محمد بن عبد الملک که می گوید " بدون قصد شهوت " از خود عمل بوسیدن قبیح تر و زشت تر است چرا که نگاه کردن به آنان هم اگر از روی شهوت باشد ممنوع است پس آیا با این حال این بوسیدن می تواند بدون شهوت باشد ؟
حال ببینیم در کتب تراجم و رجال در مورد ابن برهان چه گفته اند :
عبد الواحد بن علی بن برهان، أبو القاسم العکبری : سکن بغداد وکان یذکر أنه سمع من أبی عبد الله بن بطة وغیره، إلا أنه لم یرو شیئا، وکان مضطلعا بعلوم کثیرة، منها النحو، واللغة، ومعرفة النسب، والحفظ لأیام العرب، وأخبار المتقدمین، وله أنس شدید بعلم الحدیث.
تاریخ بغداد،ج11،ص18 ط دار الکتب العلمیة
قال ابن ماکولا: ذهب بموته علم العربیة من بغداد، وکان أحد من یعرف الأنساب، ولم أرَ مثله. وکان فقیهًا حنفیًّا، قرأ الفِقه، وأخذ الکلام عن أبی الحسین البَصْریّ، وتقدَّم فیه، وصار صاحب اختیار فی عِلم الکلام.
تاریخ الاسلام،ج10،ص73 ط دار الغرب الاسلامی
کان من العلماء القائمین بعلوم کثیرة، منها النحو واللغة ومعرفة النّسب والحفظ لأیام العرب وأخبار المتقدّمین، وله أنس شدید بعلم الحدیث، ولم یرو شیئا من الحدیث.
إنباه الرواة على أنباه النحاة،ج2،ص213 ط دار الفکر العربی
ابْنُ بَرْهَانَ أَبُو القَاسِمِ عَبْدُ الوَاحِدِ بنُ عَلِیٍّ العُکْبَرِیُّ : العَلاَّمَةُ، شَیْخُ العَرَبِیَّةِ، ذُو الفُنُوْنِ، أَبُو القَاسِمِ عَبْدُ الوَاحِدِ بنُ عَلِیِّ بنِ بَرْهَانَ العُکْبَرِیُّ.
سیر اعلام النبلاء،ج18،ص124 ط موسسة الرسالة
عبد الواحد بن علی، ابن بَرْهان الأسدی العکبریّ، أبو القاسم: عالم بالأدب والنسب. من أهل بغداد. قال ابن ماکولا: ذهب بموته علم العربیة من بغداد. کان أول أمره منجّما، ثم صار نحویا. وکان حنبلیا فتحوّل حنفیا.
الاعلام للزرکلی،ج4،ص176 ط دار العلم للملایین
آری ! این علامه ی ذو الفنون که حنبلی مذهب بود و سپس حنفی شد،به مردان و پسران زیبارو تمایل داشت و آنان را می بوسید !!!
حال چه کسی شایسته ی سرزنش است ؟!