حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض عجیب و خنده دار احمد بصری (مدعی دروغین) در مورد انجیل برنابا


احمد بصری (مدعی دروغین) که ادعای امامت و عصمت و برخورداری از علوم الهی را دارد، در رفتاری متناقض در یک جا ادعا می‌کند که انجیل برنابای متداول جعلی است و نمی‌توان بدان استناد کرد و در جایی دیگر خودش به آن استناد می‌کند!


إنجیل برنابا:
عن إنجیل برنابا الذی یحتج بعض المسلمین بنصوصه، سمعته یقول:
[وفقکم الله، إنجیل برنابا المتداول هو إنجیل مکذوب مائة بالمائة، ولا یمکن أن یحتج به مسلم على المسیحیین؛ لأنه باختصار لا یوجد له أی طریق أو سند تاریخی معتبر، فأین هی نسخة هذا الإنجیل القدیمة التی طبع على أساسها، وما هو تاریخها، وأین وجدت، وهل تم تحلیلها، ومن حللها، وماذا قال عنها؟ من یرید أن یحتج بهذا الکتاب علیه أن یجیب هذه الأسئلة، وبعد أن یجیبها سیجد نفسه مفلسا من الدلیل على أن هذا الکتاب یمثل شیئا یمکن الاحتجاج به على المسیحیین].
ولمن یقارن بین إنجیل برنابا وإنجیل یهوذا، قال:
[ما یسمى إنجیل برنابا، مجرد لعبة یخدع بها المتأسلمون أنفسهم، وإلا فهو لا قیمة تاریخیة له، ولا یمکن أن یحتج به عاقل على المسیحیین، فکیف یحتج بکتاب لا أصل له؟
أما إنجیل یهوذا، فهو إنجیل قدیم، ووجد له أصل تاریخی ووثیقة تاریخیة، وموثق بالفحص العلمی الدقیق].


أحمد الحسن، مع العبد الصالح، ج2، ص29و30 (إعداد: أبو حسن)


ترجمه از نسخه‌ی فارسی کتاب (منتشر شده در وبسایت رسمی جریان احمد بصری):


انجیل برنابا
برخی مسلمین با استناد به متون انجیل برنابا احتجاج می کنند. ایشان درباره ی این انجیل فرمود:
«خداوند شما را توفیق دهد! انجیل برنابای متداول، صد در صد انجیلی جعلی است و فرد مسلمان نمی تواند با آن بر مسیحیان احتجاج کند زیرا به اختصار برای این انجیل هیچ طریق یا سند تاریخی معتبری وجود ندارد. نسخه ی انجیل قدیمی که این انجیل از روی آن چاپ شده کجا است؟ تاریخ آن چه موقع است؟ کجا یافت شده و آیا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است؟ چه کسی آن را بررسی کرده و در این خصوص چه گفته است؟ کسی که می خواهد به وسیله ی این کتاب احتجاج کند باید به این پرسش ها پاسخ گوید و البته بعد از آن در می یابد که دستش از هر دلیل و مدرکی که بتواند به پشتوانه ی آن با این کتاب بر مسیحیان احتجاج کند خالی است».
ایشان درباره ی کسی که انجیل برنابا را با انجیل یهودا مقایسه می کند فرمود:
«آنچه که انجیل برنابا نامیده می شود، صرفا بازیچه ای است که مسلمان نماها خودشان را با آن فریب می دهند، و گرنه این انجیل نه ارزش تاریخی دارد و نه هیچ فرد عاقلی می تواند با آن بر مسیحیان احتجاج نماید. چگونه ممکن است بتوان با کتابی که اصالتی ندارد محاجه نمود؟!
اما انجیل یهودا، انجیلی کهن است و اصل و ریشه ی تاریخی برای آن یافت شده و با تحقیقات دقیق علمی مورد بررسی قرار گرفته است.»


در محضر عبد صالح، ج2، ص39و40.


اما قضیه وقتی جالب می‌شود که احمد بصری (مدعی دروغین و کذاب) - که انجیل برنابا را بازیچه ای می‌داند که مسلمان نماها خودشان را با آن فریب می‌دهند - خودش به انجیل برنابا استناد و استدلال کرده است!


أما فی إنجیل برنابا فهناک تصریح من عیسى أنه جاء لیبشر بمحمد ورجل آخر رمز له بالمختار، أو واحد من المختارین والذی سیظهر دین محمد، کما قال أنه جاء لیمهد الطریق لمحمد، ولشریعته التی ستکون فی زمن نزول عیسى شریعة أهل الأرض جمیعا.


أحمد الحسن، العجل، ج1، ص64.


ترجمه از نسخه‌ی فارسی کتاب (منتشر شده در وبسایت رسمی جریان احمد بصری):


اما در انجیل برنابا، از جانب حضرت عیسی تصریح شده است که وی آمده تا به محمد بشارت دهد، و مردی دیگر که رمزگونه از وی با لفظ «برگزیده» یا «یکی از برگزیدگان» و «کسی که دین محمد را آشکار خواهد ساخت» یاد شده است. همان طور که خود آن حضرت می فرماید که او برای زمینه سازی راه محمد و شریعت او که در زمان فرود آمدن عیسی شریعت تمامی اهل زمین خواهد بود، آمده است.


گوساله، ج1، ص105و106.


با توجه به این مطالب، اتباع احمد بصری (مدعی دروغین) بایستی پاسخ دهند که این شخص چه امام معصومی است که خودش دچار تناقض می‌شود؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter