احمد اسماعیل بصری (مدعی دروغین): امام حسین علیه السلام دچار نوعی شرک و منیت و ظلمت نفسانی بود!
احمد اسماعیل بصری (مدعی دروغین): امام حسین علیه السلام دچار نوعی شرک و منیت و ظلمت نفسانی بود!
احمد بصری (مدعی دروغین) در سخنانی وقیحانه که ناصبی بودن وی را نشان می دهد، امام حسین علیه السلام را دچار نوعی شرک و منیت و ظلمت می داند! (العیاذ بالله)
سؤال 27: ما معنى قول الحسین علیه السلام فی دعاء عرفة: (إلهی أخرجنی من ذل نفسی وطهرنی من شکی وشرکی)؟
الجواب: الشرک أنواع، منها:
.
.
.
الشرک النفسی: وهو أخفى أنواع الشرک وهو (الأنا) التی لابد للمخلوق منها، وهی تشبه بالظلمة والعدم، التی بدونها لا یبقى إلا الله سبحانه وتعالى، وبالتالی فکل عبد من عباد الله هو مشرک بهذا المعنى. والإمام الحسین علیه السلام أراد هذا المعنى من الشرک وما یصحبه من الشک، وکان الإمام الحسین علیه السلام یطلب الفتح المبین، وإزالة شائبة العدم والظلمة عن صفحة وجوده، التی بدونها لا یبقى إلا الله الواحد القهار سبحانه. وبالتالی فإن الحسین علیه السلام کأنه یقول: (إلهی لا أحد یستحق الوجود إلا أنت، ووجودی ذنب عظیم لا سبیل لغفرانه إلا بفنائی وببقائک أنت سبحانک).
السید أحمد الحسن، المتشابهات، ج2، ص19و20، إصدارات أنصار الإمام المهدی.
ترجمه ی فارسی از کتب فارسی احمد بصری:
پرسش ۲۷: معنی سخن امام حسین علیه السلام: «خداوندا مرا از خواری نفسم بیرون آور و از شک و شرکم پاک فرما»
معنای این سخن امام حسین علیه السلام در دعای عرفه چیست: «إلهی أخرجنی من ذل نفسی و طهرنی من شکی و شرکی» (خداوندا! مرا از خواری نفسم بیرون آور و از شک و شرکم پاک فرما)؟
پاسخ:
شرک انواعی دارد از جمله:
.
.
.
شرک نفسانی: که مخفی ترین نوع شرک است و همان «منیت» می باشد، که مخلوق را از آن گریزی نیست.این «منیت» او را با ظلمت و عدمی که بدون وجود آن، فقط خدای سبحان و متعال می ماند و لاغیر درهم می آمیزد و از همین رو به این معنا، هر بنده ای از بندگان خدا مشرک می باشد.امام حسین علیه السلام این معنای شرک و نیز آن چه از شک به همراه دارد را قصد کرده است.امام حسین علیه السلام فتح المبین را درخواست می نماید و از بین رفتن شائبه ی عدم و ظلمت از صفحه وجودش را؛ عدمی که بدون آن چیزی جز خدای واحد قهار باقی نمی ماند؛ از همین رو آن حضرت علیه السلام می فرماید: «بار پروردگارا! هیچ کس استحقاق وجود را ندارد جز تو، و وجود من گناهی عظیم است که راهی برای بخشودنش نیست الا با فنای من و با بقای وجود پاک تو».
سید احمد الحسن، متشابهات (ترجمه ی فارسی)، ج2، صص 30-32، انتشارات هیئت علمی انصار امام مهدی علیه السلام.