حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

امیرالمومنین علیه السلام: من از هر آن چه تا قیامت رخ دهد با خبرم و اعلم مردم به آیات قرآن کریم هستم! (روایت کتب اهل سنت)


در روایتی صحیح در مصادر اهل سنت چنین آمده است:


حَدَّثنَا أَبُو الْوَلِیدِ قَالَ: حَدَّثَنَا مَهْدِیُّ بْنُ أَبِی الْمَهْدِیِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُعَاذٍ الصَّنْعَانِیُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ، عَنْ وَهْبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنِ أَبِی الطُّفَیْلِ، قَالَ: شَهِدْتُ عَلِیًّا رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، وَهُوَ یَخْطُبُ، وَهُوَ یَقُولُ: «سَلُونِی، فَوَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِی عَنْ شَیْءٍ یَکُونُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُکُمْ بِهِ، وَسَلُونِی عَنْ کِتَابِ اللَّهِ، فَوَاللَّهِ مَا مِنْهُ آیَةٌ إِلَّا وَأَنَا أَعْلَمُ أَنَّهَا بِلَیْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ، أَمْ بِسَهْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِجَبَلٍ» ...


الأزرقی، أبو الولید محمد بن عبد الله بن أحمد (المتوفى 250 هـ)، أخبار مکة وما جاء فیها من الأثار، ج1، ص92، ح40، المحقق: عبد الملک بن عبد الله بن دهیش، الناشر: مکتبة الأسدی، الطبعة: الأولى، 1424 هـ - 2003 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح]


النمری القرطبی المالکی، ابوعمر یوسف بن عبد الله بن عبد البر (المتوفى 463هـ)، جامع بیان العلم وفضله، ج1، ص464، ح726، تحقیق: أبی الأشبال الزهیری، الناشر: دار ابن الجوزی - المملکة العربیة السعودیة،  الطبعة: الأولى، 1414 هـ - 1994 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح]


الخطیب البغدادی، أحمد بن علی أبو بکر (المتوفى463هـ)، تالی تلخیص المتشابه، ج1،ص 62و63، ح12، تحقیق: مشهور بن حسن آل سلمان , أحمد الشقیرات، دار النشر: دار الصمیعی – الریاض، الطبعة: الأولى 1417. [تعلیق المحقق: الأثر صحیح ثابت من هذه الوجوه]


ابوالطفیل ‌می‌گوید: علی رضی الله عنه را دیدم در حالی که سخنرانی می‌کرد و می‌گفت: از من بپرسید.به خداوند سوگند از من در مورد چیزی تا روز قیامت نمی پرسید مگر آن که در مورد آن برای شما صحبت می کنم.از من در مورد کتاب خداوند بپرسید.به خداوند سوگند آیه در قرآن وجود ندارد مگر آن که من اعلم به این هستم که آن آیه در روز نازل شده یا در شب، در زمین صاف و هموار نازل شده یا در کوه ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter