حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



ابن العربی مالکی : حسین با شمشیر جدش کشته شد !!!


شاید شما بارها این کلام نواصب و دشمنان اهل بیت که " حسین با شمشیر جدش کشته شد " را شنیده باشید.جالب است بدانید که مضمون این کلام و اصل آن برگرفته از کلام ابن العربی مالکی،از فقها و علمای مالکی مذهب می باشد :

وما خرج إلیه أحد إلا بتأویل، ولا قاتلوه إلا بما سمعوا من جده المهیمن على الرسل، المخبر بفساد الحال، المحذر عن الدخول فی الفتن، وأقواله فی ذلک کثیرة منها: [ما روى مسلم عن زیاد بن علاقة، عن عرفجة بن شریح] قوله صلى الله علیه وسلم: أنها ستکون هنات وهنات فمن أراد أن یفرق أمر هذه الأمة وهی جمیع فاضربوه بالسیف کائنا من کان فما خرج الناس إلا بهذا وأمثاله.

العواصم من القواصم لابن العربی المالکی،ص338 ط مکتة دار التراث


هیچ کس برای جنگ با حسین خارج نشد مگر با تاویل و اجتهاد و با حسین نجنگیدند مگر به خاطر آن چه از جد بزرگوارش ( پیامبر) شنیدند،کسی که خبر دهنده ی از فساد ها و بازدارنده ی از ورود در فتنه ها بود و اقوال او در این زمینه بسیار است.از آن جمله است آنچه مسلم از زیاد بن علاقة از عرفجه بن شریح نقل کرده است که پیامبر فرمود که هر کس اراده کند که امور این جماعت ( امت اسلامی ) را دچار تفرقه کند در حالی که امت متحد و متفق هستند،او را با شمشیر بزنید هر کس که می خواهد باشد و مردم بر حسین خروج نکردند مگر با این قول و امثال آن.

ملاحظه فرمودید که چگونه " ابن العربی مالکی " به یزید بن معاویة وجهه ی مشروع داده و می کوشد تا امام حسین را خطا کار جلوه دهد.

ابن العربی مالکی معتقد است که امام حسین علیه السلام با خروجش بر یزید باعث تفرقه ی امت اسلامی شد و مردم و لشکریان یزید بر اساس اقوال پیامبر و با اجتهاد و تاویلشان در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند و مانع تفرقه ی امت شدند!!! و از این جاست که کلام معروف " حسین با شمشیر جدش کشته شد " بیرون آمد و ابن العربی نیز می گوید که مردم بر اساس آن چه از رسول الله (ص) شنیده بودند او را کشتند!!!

ما از خود نظری نمی دهیم و قضاوت در مورد کلام ابن العربی را به خوانندگان واگذار می کنیم.

نکته :

" ابن العربی" فقیهی مالکی مذهب است و با " ابن عربی " که صوفی بوده و شخصی مشهور می باشد متفاوت است.




نظرات  (۳)

سایت خیلی خیلی زیبایی دارین ...
پاسخ:
خیلی ممنون.

موفق باشید.
منظورتون ابن عربی صاحب فتوحات مکیه است؟
پاسخ:
سلام علیکم

" ابن العربی مالکی " با " ابن عربی " صاحب الفتوحات متفاوت هست و اگر مطلب ما رو با دقت می خوندید متوجه میشدید که ما در انتها نوشته ایم :

نکته :

" ابن العربی" فقیهی مالکی مذهب است و با " ابن عربی " که صوفی بوده و شخصی مشهور می باشد متفاوت است.

انسان باید دیوانه باشد که یزید شرابخور و سگ باز  را که خانه ی خدا را هم به آتش کشید امام بداند و بعد حکم خروج از امام را بدهد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter