حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برای اطلاع از موارد مقدماتی به لینک زیر مراجعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/500

مشاهده و دانلود قسمت دوم

https://youtu.be/PzHYf0AslWQ

متن پیاده شده از قسمت دوم :

موضوع برنامه: بررسی مناظره آیت الله حسینی قزوینی در شبکه المستقله و تحریف آن توسط شبکه‌‌های وهابی (قسمت دوم)


شرفی:

اعوذ بالله من الشیطان اللعین الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما بینندگان عزیز، در خدمت‌‌تان هستیم با برنامه دوم از سری برنامه‌‌‌های نقد و بررسی مناظرات المستقله در شب‌‌‌های حضور حضرت آیت الله قزوینی، مناظره‌ای که با موضوع زندگانی و سیره حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بوده و ان شاءالله خواهیم پرداخت به تحریفاتی که از سوی شبکه‌‌‌های فارسی زبان در این مناظرات صورت گرفت با حضور برادر عزیزم جناب حسینی، سلام علیکم و رحمۀالله


حسینی:

و علیکم السلام و رحمة الله

بنده هم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما بینندگانی که عزیز و ان شاءالله که برنامه‌ای که تقدیم حضورتان می‌شود، راجع به مناظراتی که در المستقله انجام شد روشنگر باشد.


شرفی:

همانطوری که اشاره کردم اینها در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان در پخش مناظره تحریف‌‌‌های صورت گرفت و یک مناظره‌ای جدیدی را ساختند و تدوین کردند و تقطیع‌‌‌های متعدد، به گونه‌ای که اگر کسی اصل مناظره را ندیده باشد، واقعاً نمی‌تواند خیلی ساده هم این تقطیع‌‌‌ها را تشخیص بدهد

ابتداء ما شروع می‌کنیم با آن آماری که مربوط است به تایم مناظرات، یعنی شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مثل شبکه وهابی کلمه، 3 مناظره پخش کردند در 3 شب، که ما قبلاً هم اشاره کردیم که حضور حضرت آیت الله قزوینی در 3 شب از 8 شب بود، یعنی 8 شب مناظره‌ای که در سال 2008 میلادی در شبکه المستقله برگزار شد. اما تایم آن مناظرات با تایم مناظراتی که شبکه وهابی کلمه پخش کرد کاملاً متفاوت هست. به این معنی که اگر ما دقت کنیم به تایم مناظره پخش شده ‌‌‌به ‌عنوان مناظره شب اول با حضور حضرت آیت الله قزوینی، حدود 1 ساعت و 40 دقیقه است. یعنی تایم مناظره شب اول که از شبکه‌‌‌های فارسی پخش شد، با ترجمه و زیرنویس شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان1 ساعت و 40 دقیقه است، که اگر ما دقت کنیم آن خلاصه و تقطیع شده و جمع شده از چندین مناظره در چند شب هست. که مجموع آنها بیشتر از 4 ساعت است. اما اینها آمده‌اند از شب‌‌‌های متعدد کلیپ‌‌‌های را تقطیع کرده‌اند، کنار هم گذاشته‌اند و گفته‌اند این همان مناظره هست. در حالی که آن چیزی که شبکه‌‌‌های فارسی زبان پخش کرده‌اند، 1 ساعت و 40 دقیقه است ولی تقطیع شده از بیش از 4 و خورده‌ای مناظره هست. این از شب اول.

شب دوم مناظره‌ای که پخش شد از شبکه‌‌‌های فارسی زبان، مدت زمانش 1 ساعت و 38 دقیقه است، یعنی 1 ساعت و 38 دقیقه مناظره با حضور حضرت آیت الله قزوینی از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان با عنوان شب دوم مناظرات پخش شد. اما ما مراجعه بکنیم به اصل مناظرات باز هم می‌بینیم مجموعه‌ای از شب‌‌‌ها را بریده‌اند و تقطیع کرده‌اند، کلیپ‌‌‌ها را کنار هم قرار داده‌اند که مجموع آن مناظرات در حقیقت یک چیزی حدود 5 ساعت می‌شود، 4 ساعت و 50 دقیقه، بلکه بیشتر! ولی آنها آمده‌اند از آن 4 ساعت و 50 دقیقه یا حتی بیشتر بریده‌اند قسمت‌‌‌های را کنار هم گذاشته‌اند، رساندند تایم آن را به 1 ساعت و 38 دقیقه! این وضعیت شب دوم مناظرات است.

اما در شب سوم مناظره‌ای که پخش شد از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان، 1 ساعت و 55 دقیقه است. اما اصل مناظره در شب سوم، شب سوم حضور آیت الله قزوینی منظور بنده هست، چیزی حدود 4 ساعت هست. یعنی 3 ساعت و 58 دقیقه آمار دقیقش هست ولی خود آنها هم می‌گویند حدود 4 ساعت ما مناظره داشتیم. که از آن 1 ساعت و 55 دقیقه پخش شد. از 4 ساعت مناظره فقط آنها کمتر از 2 ساعتش را پخش کردند، کمتر از نصف. این هم وضعیت مناظره‌ای هست که ‌‌‌به‌ عنوان مناظره شب سوم پخش شد.

و البته ادله متعددی ما داریم که ان شاءالله در ادامه این برنامه ما به آن خواهیم پرداخت مبنی بر تحریفی که صورت گرفت در پخش مناظرات و تقطیع کلیپ‌‌‌ها و اینکه بسیاری از حتی استدلال‌‌‌های علمی را حذف کردند که ان شاءالله توضیحات بیشتر را خدمت شما عرض خواهم کرد.


حسینی:

همانطوری که فرمودند مناظره‌ای که تحت عنوان مناظرات در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد، یک خلاصه میکس شده‌ای از چند شب بحث و مناظره‌ای بود که در شبکه‌‌‌های وهابی بوده و یک نکته‌ای که لازم است من اینجا عرض بکنم، این است که بسیاری از بخش‌‌‌های که در مناظراتی که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان زیرنویس کردند و پخش کردند، اصلاً مربوط به شب‌‌‌هایی است که آیت الله قزوینی در شبکه المستقله حضور نداشتند. یعنی اینها آمدند در شب‌‌‌های مناظره بعد از آیت الله قزوینی وقتی که پاسخی نسبت به ایشان نداشتند، شب‌‌‌های که آیت الله قزوینی حضور نداشتند، برنامه‌ای را در المستقله خودشان اجرا کرده‌اند، و شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان هم آمدند از شب‌‌‌های که آیت الله قزوینی نبودند، قسمت‌‌‌های که شبهه و یا به قول خودشان جواب بود را آوردند و گنجاندند در مناظراتی که آیت الله قزوینی حضور داشته است. و این دروغگویی و این تدلیس را در مناظرات اعمال کردند. اما این تحریفات از کجا شروع شد؟ آغاز تحریف‌‌‌های اینها از عنوان خود مناظرات بود.


شرفی:

یعنی موضوع مناظره


حسینی:

موضوع مناظره را در شبکه المستقله 8 شب مناظره تحت عنوان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها و سیره زندگی حضرت سلام الله علیها برگزار شد که با همدیگر ببینیم خلاصه‌ای از این 8 شب را که خود مجری هم اعلام می‌کند که موضوع مناظره ما حیات حضرت زهرا سلام الله علیها است، بعد ان شاءالله بر می‌گردیم می‌بینیم که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان چه بلای سر موضوع مناظره آوردند. کلیپ‌‌‌ها را با همدیگر ببینیم


پخش کلیپ:

الهاشمی: فی هذه الجولۀ سوف نتطرق الی ملفین بینهما علاقۀ وثیقۀ، الملف الاول هو ما یتعلق بسیدۀ فاطمۀ الزهرا رضی الله عنها.

 السلام علیکم ورحمۀ الله برکاته اهلاً و سهلاً بکم الی هذه المناظره بین الروایات السنیه و الشیعیه حول سیرۀ سیدۀ فاطمه و ما یقول علمای شیعه بانه ظلمات وقعت علی سیدۀ فاطمه الزهرا سلام الله علیها.

اهلاً بکم من الحلقۀ الثالثۀ من المناظرۀ الخاصۀ بحیاۀ السیدۀ فاطمۀ الزهراء سلام الله علیها

السلام علیکم و رحمۀالله وبرکاته اهلاً بکم من الحلقۀ الخامسۀ من المناظرۀ الخاصۀ بحیاۀ سیدۀ فاطمۀ الزهراء رضی الله عنها

مشاهدین الکرام السلام علیکم و رحمۀ الله و برکاته، و رحبوا بکم اجمل الترحیب و اقدم لکم الحلقۀ السادسۀ من المناظرۀ الخاصۀ بحیاۀ السیدۀ فاطمۀ الزهراء رضی الله عنها

مشاهدین الکرام السلام علیکم جمیعاً و رحمۀ الله تعالی و برکاته، اهلاً و سهلاً و مرحباً بکم الی الحلقۀ الثامنۀ و الختامیۀ ان شاءالله حسب الترتیب الاول من المناظرۀ الخاصۀ بحیاۀ السیدۀ فاطمۀ الزهراء رضی الله عنها


حسینی:

ملاحظه فرمودید موضوع مناظره در شبکه المستقله زندگی حضرت زهراء سلام الله علیها بود، اما با همدیگر ببینیم شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان وقتی که آمدند و این مناظره را جعل کردند، تقطیع، سانسور و تحریف کردند که امشب مفصل می‌خواهیم به آن بپردازیم، چه عنوانی را برای مناظرات گذاشتند؟ با همدیگر ببینیم


پخش کلیپ:

شبکه کلمه: مناظره علمای ‌‌‌اهل ‌سنت و شیعه.

موضوع: وفات یا شهادت فاطمه زهرا


حسینی:

بله زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها تبدیل شد به موضوع وفات یا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها! چرا این کار را کردند؟ 2 تا دلیل عمده وجود دارد،

یکی این بود که اینها دست‌شان را برای تحریف مناظره باز بگذارند. مواردی مطرح شد در شبکه المستقله که هر چند درخصوص شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نبود، ولی موارد مثل غضب حضرت و سائر موضوعات مثل فدک بود، اینها برای اینکه بتوانند مناظره را تحریف بکنند و سانسور بکنند، باید عنوان را عوض می‌کردند تا بتوانند به راحتی تمام آن موضوعات را از مناظره حذف بکنند. بخاطر اینکه وهابی‌‌‌ها در آن شبکه پاسخی نسبت به این موضوعات نداشتند.

نکته دوم این بود که شبکه‌‌‌های وهابی وقتی که ورود به یک بحث می‌کنند، غالباً از موضوع فرار می‌کنند، شبکه المستقله هم از این قاعده مستثنی نبود، موضوع حیات حضرت زهرا سلام الله علیها بود و اینها می‌دانستند که آنجا واقعاً حرفی برای گفتن ندارند، قبلاً تجربه کرده بودند، حالا بحث شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و قضیه هجوم را خیلی تجربه مناظراتی در موردش نداشتند. به خاطر همین آمدند از موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها فرار کردند، موضوع را تخصیص دادند به بحث هجوم و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، در اواخر برنامه های‌شان که دیگر شبکه‌‌‌ها فارسی حق مطلب را برای وهابی‌‌‌ها به جا آوردند و کاملاً آمدند موضوع را تغییر دادند. اما ما گفتیم در مورد تحریفاتی که در مورد این مناظره بود، ما دوست داریم به بیننده‌‌‌های‌مان یک موضوعش را نشان دادیم که بحث تحریف عنوان بود، سائر موارد و استدلال‌‌‌های که داریم را جناب آقای شرفی بفرمایید که ما وقتی که می‌گوییم مناظرات تحریف شده است، جعلی شده است حتی برخی از قسمت‌‌‌های مناظرات، چگونه می‌توانیم اثبات بکنیم؟


شرفی:

بسیار عالی، بعد از اینکه اینها آمدند و موضوع مناظره را تغییر دادند، عنوان مناظره را تحریف کردند و از زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها تبدیل شد به شهادت یا وفات، آمدند و تغییراتی را ایجاد کردند در محتوای مناظره و اگر ما مراجعه بکنیم می‌بینیم ادله زیادی وجود دارد که ما به وسیله آنها خیلی راحت می‌توانیم ثابت بکنیم که این مناظرات تغییر و دستکاری شده است. ‌‌‌به‌ عنوان نمونه تصاویری را بنده در اینجا آماده کردم که بینندگان عزیز هم در صفحه مشاهده می‌کنند، تصاویری از شب‌‌‌های اول و دوم را ما آماده کردیم، حالا شب‌‌‌های سوم به تحریفاتش اشاره خواهیم کرد. شب‌‌‌های اول و دومی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد. چون آن شبها که خب از خود شبکه المستقله کامل پخش شد و خیلی‌‌‌ها هم ممکن است ملاحظه کرده باشد یا اینکه ممکن است آن زمان هم مناظرات را دنبال نمی‌کردند، اما طبق تصویری که بینندگان عزیز هم مشاهده می‌کنند، در قسمت اولی که از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شده است، در همان شب اول در ثانیه 22 اگر بینندگان دقت کنند، زیرنویس که ترجمه سلام علیکم، مجری و رئیس شبکه وهابی المستقله آقای الهاشمی الحامدی هست که رنگ کت و رنگ کراوات ایشان و پیراهن ایشان را. این در ثانیه 22. اما در 8َ:43ً، ما می‌بینیم اصلاً لباس آقای الهاشمی تغییر می‌کند. آنجا در ثانیه 22 ایشان کت و شلوار و یک کراوات تیره رنگ و پیراهن سفید رنگ پوشیده‌اند، اما اینجا اصلاً کت و شلوار نیست، لباس‌شان در  8َ:43ً تغییر می‌کند


حسینی:

در همان مناظره دیگه؟


شرفی:

در همان شب، یعنی همه این مواردی که دارم خدمت شما عرض می‌کنم مربوط هست به شب اولی که از شبکه‌‌‌های فارسی زبان پخش شد. در دقیقه 18َ:14ً ایشان کت‌شان همان کت هست که در ابتداء بود، اما رنگ کراوات تغییر می‌کند! یعنی یک لباس دیگر، یعنی تا 3 لباس متعدد را ما دیدم که ایشان عوض کرده‌اند.


حسینی:

در حالی که توی برنامه معقول نیست که کراوات تعویض بشود


شرفی:

قطعاً همینطور است و تغییر پیدا نمی‌کند. و در 1:11َ:22ً، باز هم لباس ایشان تغییر می‌کند، کت مشکی رنگ با پیراهن سفید و یک کراوات دیگر! یعنی در یک مناظره‌ای که پخش شد در شب اول آقای الهاشمی ‌‌‌به‌ عنوان مجری و مدیر مناظرات چهار لباس متفاوت پوشیده‌اند! همچنین چیزی معقول نیست. خب این به چه شکل بود؟ چه کار کردند شبکه‌‌‌های وهابی؟ آمدند و از شب‌‌‌های مختلف که لباس‌‌‌های متعدد و مختلف و متنوعی ایشان پوشیده‌اند، اینها کلیپ‌‌‌ها را کنار هم قرار دادند و بریدند و به این شکل تغییر پیدا کرد.


حسینی:

یعنی مناظره از چند شب ساختند؟


شرفی:

بله یک مناظره جدیدی را تدوین و ایجاد کردند. اما تصویر دیگری هم داریم، ببینیم همین موضوع برای افراد دیگری هم که حاضر بودند در آنجا در استودیو صادق هست، در همان مناظره شب اول، یکی از کارشناس‌‌‌ها آقای ابوشوارب، یک وهابی مصری که آنجا در استودیو حاضر بودند، در 3َ:32ً، ما می‌بینیم که ایشان کت مشکی رنگ و پیراهن صورتی و یک کراوات خاکستری رنگ تن‌شان هست. در 11َ:46ً کت ایشان تغییر پیدا می‌کند رنگش و کت خاکستری رنگ، از کت مشکی به کت خاکستری و پیراهن ایشان از رنگ صورتی تبدیل می‌شود به رنگ سفید، کراوات ایشان هم رنگش و شکل و ظاهرش تغییر پیدا می‌کند. و وقتی که می‌رویم به ساعت اول مناظره از شب اول، 10َ:23ً، ایشان دوباره لباس‌شان بر می‌گردد تقریباً مشابه همان لباسی که اوائل برنامه پخش شده ‌‌‌به‌ عنوان مناظره شب اول بود. یعنی یک کت و شلوار مشکی رنگ و یک پیراهن صورتی رنگ و یک کراواتی که شباهت دارد البته به همان کراواتی که ابتداء ایشان استفاده می‌کردند.

این هم یکی دیگر از افرادی که در آنجا حاضر بودند و لباس‌شان به چند شکل در همان یک شب تغییر پیدا می‌کند، یعنی در یک شب ایشان یا باید چند لباس پوشیده باشند که این معقول نیست و غیرممکن است و یا اینکه ما وقتی که مراجعه می‌کنیم می‌بینیم بله در شب‌‌‌های متعدد اینها این لباس‌‌‌ها را استفاده کرده‌اند که اینها این را از شب‌‌‌های متعدد بریده‌اند و ‌‌‌به‌ عنوان یک شب کنار هم گذاشته‌اند.

و یک تصویر دیگری هم باز ما به بینندگان عزیز نمایش بدهیم، از همان قسمت اول، از قسمت اول ما اگر دقت بکنیم، در این تصویر 2َ:40ً، می‌بینیم که آقای حسن الحسینی، آنجا نشسته‌اند و در کنار ایشان یعنی در سمت چپ آقای حسن الحسینی، یک فردی نشسته‌اند با آن کت و شلوار که بنام آقای محمد الخزاعی بودند. وقتی می‌رویم به 9َ:22ٌ ، آقای الهاشمی را در آنجا داریم، آقای حسن الحسینی هم هستند و آن آقای محمد الخزاعی هستند و آقای ابوشوارب هم هستند. حالا برویم تصویر بعدی، 23َ:23ً  می‌بینیم که وضعیت لباس آقای الهاشمی تغییر پیدا می‌کند، وضعیت نشستن‌‌‌ها هم تغییر پیدا می‌کند. یعنی ما در تصویر اول داشتم که آقای الحسن الحسینی در سمت چپ‌شان آقای محمد الخزاعی بود، اما در تصویر سوم سمت چپ آقای حسن الحسینی اصلاً کسی وجود ندارد چون ایشان ابتدای این میز نشسته‌اند. یعنی ببینید خیلی عجیب هست، وضعیت نشستن‌‌‌ها بطور کلی تغییر پیدا می‌کند، آقای ابوشوارب که در تصویر دوم از سمت راست ابتدای میز هستند، از سمت راست در استودیو، ایشان می‌آیند وسط و سرشان هم پایین هست و لباس‌شان هم رنگش تغییر کرده است.

و تصویر چهارم را هم دقت کنیم، 25َ:56ً سمت راست آقای حسین الحسینی آقای ابوشوارب نشسته‌اند، در حالی که در تصویر دوم در سمت راست آقای حسن الحسینی همان آقای ابوشوارب هست اما با یک رنگ دیگری، یعنی لباس ایشان یک رنگ دیگری دارد.

و تصویر بعدی را اگر دقت کنیم، 1:02َ:56ً می‌بینیم که در سمت راست آقای حسن الحسینی آن آقای صباح الخزاعی نشسته‌اند، در حالی که در تصویرهای قبلی ما داشتیم که در سمت راست آقای حسن الحسینی آقای ابوشوارب هم نشسته بودند. یعنی طریقه نشستن به دفعات متعددی ما می‌بینیم تغییر پیدا می‌کند و عوض می‌شود و این یک دلیل خیلی واضحی است که اینها از شب‌‌‌های متعدد آمده‌اند مناظرات را بریده‌اند و کنار هم قرار داده‌اند.

و تصویر دیگری هم ‌‌‌به‌ عنوان تصویر پایانی بنده خدمت بینندگان اینجا ارائه بدهیم که از شب دوم مناظرات هست که در 25ً از مناظره‌ای که ‌‌‌به‌ عنوان مناظره شب دوم پخش شد در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان، در ً25 آقای الهاشمی کت رنگ روشن پوشیده‌اند با کروات قرمز و رنگ با پیراهن سفید و آقای ابوشوارب هم همانطوری که در 3َ:33ً کت مشکی رنگ و کروات سفید رنگ داریم. اما وقتی که همان مناظره را می‌رویم 1:34َ:10ً، می‌بینیم اصلاً آقای الهاشمی کتی به تن ندارند! خب این خیلی عجیب هست. اول مناظره ایشان کت دارند، بعد می‌بینیم عوض شد. یا مثلاً رنگ پیراهن آقای ابوشوارب تغییر پیدا می‌کند!

اینها را ما به صورت اختصار خدمت بینندگان عزیز عرض کردیم که خیلی مختصر هم بود و الا تصاویر بسیار بیشتری هم وجود دارد، اما همین‌قدر فکر می‌کنم کفایت می‌کند در اثبات تحریف شدن و تقطیع شدن این مناظراتی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد و ان شاءالله دوست داریم از شما ادله دیگری را مبنی بر تحریف مناظره بشنویم


حسینی:

یکسری نکات دیگری هست در مورد مناظره، فقط ما یک درخواست از شما بینندگان عزیز داریم، در طول مناظره به رنگ لباس‌‌‌ها دقت بکنید و ببینید از اول تا آخر مناظره چقدر رنگ لباس‌‌‌ها تغییر می‌کند، و همین مناظراتی که دارند پخش می‌کنند جای نشستن‌‌‌ها به چه صورت تغییر می‌کند.

یک نکته دیگر اینکه قسمت سوم مناظره که قسمت نهایی و خیلی مهم مناظره است اصلاً پایان مشخصی ندارد. شما مناظره شب سوم را نگاه بکنید، پایان مناظره را ببینید به چه صورت هست، به یک باره برنامه تقریباً تمام می‌شود. همین موارد را در شب‌‌‌های اول و دوم هم می‌بینیم، چون از انتهای برنامه هم اینها سانسور کرده‌اند، مواردی که به پایان برنامه نزدیک می‌شویم مبهم هست و به یک باره تقریباً برنامه تمام می‌شود و یا اینکه از وسط مناظره کات خورده و به یک باره خداحافظی مجری را گذاشته‌اند که اینها خودش تحریف در این مناظره هست. در برخی از زمان‌های مناظره ما می‌دیدیم که به شب‌‌‌های اشاره می‌کردند در حالی که مثلاً آیت الله قزوینی همان موقع روی خط تشریف دارند، و آن شخصی که جلوی آیت الله قزوین دارد پاسخ می‌دهد می‌گوید آیت الله قزوینی در شب گذشته چنین گفتند.


شرفی:

یعنی در ابتدای مناظره حضرت آیت الله قزوینی استدلالات‌شان را آورده‌اند و آنهایی که می‌خواهند جواب بدهند می‌گویند در شب گذشته شما اینطور فرمودید.


حسینی:

بله و این نشان دهنده این است که این بحثی که اینها داشتند در پاسخ به آیت الله قزوینی ضبطی است که در شب بعدی که آیت الله قزوینی حضور نداشته است، این انجام شده است!

یک نکته دیگر بحثی است که برخی از موضوعات در شب‌‌‌های حضور آیت الله قزوینی مطرح شده بود، که اینها آمدند و آن موضوعات را به صورت کلی حذف کردند اما اشاره به آن مباحث را یادشان رفته از مناظره حذف کنند! مثل بحث کتاب و عبارتی که در یکی از کتابهای که چاپ ابحاث العقائدیه بوده، که در سایت مؤسسه ابحاث مطلبی را آوردند که آیت الله قزوینی پاسخ آن را دادند، اینها موضوع را چون آیت الله قزوینی پاسخ دادند و پاسخ واقعاً قانع کننده بود، کلاً این موضوع را از مناظره حذف کردند. منتها جایی که مجری مناظره اشاره می‌کند به موضوع ابحاث العقائدیه را یادشان رفته حذف بکنند. بیننده وقتی که این مناظره تحریف شده را می‌بیند، به این بخش می‌رسد برایش سؤال می‌شود که خب این موضوع چه چیزی بود که شما به آن اشاره کردید؟ چرا همچنین چیزی در قسمت‌‌‌های قبلی مناظره وجود نداشت؟

 یک نکته این هست که در شب سوم جناب آقای خزاعی ‌‌‌به‌ عنوان یکی از شرکت کننده‌‌‌ها در مناظره در استودیو نشسته است، ابتدای برنامه‌ای که اینها ترجمه کرده‌اند هم معرفی می‌شود جناب آقای خزاعی، ولی در تمام مناظره که شب سوم پخش می‌کنند، کلامی از آقای خزاعی شما نمی‌شنوید! چون تمام سخنان ایشان سانسور و تحریف شده و حذف شده است. واقعاً اینها با این مناظره چه کار دارند می‌کنند؟ چه اتفاقی در المستقله با حضور آیت الله قزوینی افتاده بود که اینها را اینقدر مستأصل کرده است که بیایند اینگونه مناظره‌ای را بسازند و ‌‌‌به‌ عنوان مناظره المستقله پخش بکنند؟ واقعاً چه بلای در آنجا سر وهابی‌‌‌ها آمده بود؟

اما من یک نکته‌ای را خدمت‌‌تان عرض بکنم این را باید دقت بکنید که مواردی را که اینها حذف کرده‌اند، چه نکات و چه مواردی بوده است؟ بعد بهتر برای‌مان قابل شناخت هست که چرا اینها آمدند و این موضوعات را از مناظره حذف کردند. یکی بحث مطالبی بود که از آیت الله قزوینی حذف کردند. سانسورهای اینها چند بخش داشت، برخی از موارد بر می‌گشت که به سانسورهای که از کلام آیت الله قزوینی بود. مثلاً اینها آمدند بررسی روایات شیعه در کلام آیت الله قزوینی را به صورت کامل حذف کردند! یعنی آیت الله قزوینی روایاتی را که در کتب دال بر هجوم و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است، را بررسی سندی کردند، شما در مناظره این بررسی‌‌‌ها را نمی‌بینید. چون پاسخی نسبت به این بررسی‌‌‌ها داده نشد. اگر اینها را پخش می‌کردند، خب مخاطب می‌گفت پاسخی که طرفین در مناظره دادند به آیت الله قزوینی چه بود؟ پاسخی وجود نداشت. مجبور بودند کلاً عبارات آیت الله قزوینی را حذف بکنند.

یا اقوال علمای اهل سنت، بعد از اینکه آیت الله قزوینی روایات را در مورد هجوم آوردند از کتب ‌‌‌اهل‌ سنت و اثبات کردند صحت سندش را، اقوالی از علمای ‌‌‌اهل ‌سنت آوردند که تأییدی بود بر آن روایات یا استنادی بود به روایات هجوم، به صورت کلی این اقوال حذف شده است.

در جای دیگر ما می‌بینیم که اعتراض‌‌‌های آیت الله قزوینی نسبت به تقسیم وقت و اینکه چرا صحبت‌‌‌های ایشان مدام دارد قطع می‌شود را کلاً حذف کردند. چون به خصوص در شب سوم دیگر اصلاً اجازه نمی‌دادند آیت الله قزوینی بخواهد استدلال‌‌‌های خودش را مطرح بکند، از ترس اینکه بر رسوایی وهابی‌ها افزوده بشود. آمدند تقطیع‌‌‌های که در مورد سخنان آیت الله قزوینی بود را به صورت کامل از مناظره استخراج کردند و حذف کردند.

یک نکته دیگری، برخی قسمت‌ها مسائلی را که در مورد آیت الله قزوینی بود را هم سانسور کردند. مثال: جایگاه علمی آیت الله قزوینی را حذف کردند! در ابتدای مناظره رئیس شبکه وهابی المستقله معرفی کردند آیت الله قزوینی را و گفتند ایشان حایز درجه اجتهاد هستند از مراجع عظام تقلید، ایشان در سطوح عالی حوزه علمیه تدریس می‌کنند، و جایگاه ایشان در خصوص اظهار نظر در این موارد کاملاً واضح و مشخص است. شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان وقتی که آمدند و این مناظره را پخش کردند، این قسمت را حذف کردند. یعنی اینکه آیت الله قزوینی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه است که بر کسی پوشیده نیست، حتی نتوانستند این واقعیت را در مورد آیت الله قزوینی بپذیرند و آمدند حذف کردند. دیگر وقتی شبکه‌‌‌های می‌آید این موارد را حذف می‌کنند، خودتان قضاوت بکنید که با بقیه مناظره دیگر چه کار می‌خواهند بکنند.

یک نکات دیگری که از این مناظره حذف شد، تحریف خود سخنان وهابی‌‌‌ها بود و خود سانسوری بود که برخی از وهابی‌‌‌ها در مورد مناظره داشتند. مثال در جاهایی آمدند اینها استدلالهای داشتند، اینقدر استدلال‌‌‌ها در شبکه المستقله ضعیف و سخیف بود که شبکه‌‌‌های فارسی زبان آمدند و اینها را حذف کردند. جاهای به کرات از روی قرآن، قرآن را غلط می‌خواندند. حالا غلط قرآنی ممکن است هر کسی قرآن بخواند و غلط باشد، اما اینهایی که این همه وهابی‌‌‌ها ادعا می‌کنند که ما حافظان قرآن هستیم، ما قرآن را به هرحال ارج می‌نهیم ولی شیعیان قرآن خواندن بلد نیستند، خودشان در این مناظره بارها قرآن را غلط خواندند و بعد مجبور شدند موقع پخش مناظره به صورت زبان فارسی و زیرنویس این غلط‌‌‌های قرآن را حذف بکنند و سانسور بکنند.

نکته دیگر برخی از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان ما می‌بینیم که اصرار می‌کنند که اصلاً چیزی تحت عنوان وهابیت وجود خارجی ندارد. در این مناظره چندین بار اعتراف شد که وهابی‌‌‌ها وجود خارجی دارند اما اینها از مناظره آمدند و حذف شد و به صورت کامل سانسور شد و اعترافی بود که در وجود وهابیت در شبکه وهابی المستقله بود. برخی جاها هم که به صورت کامل آمدند جابجا کردند، یعنی شب‌‌‌های که آیت الله قزوینی حضور نداشتند، 8 شب مناظره بود، شب اول، دوم و سوم آیت الله قزوینی حضور نداشتند، در شب چهارم حضور داشتند، شب پنجم حضور نداشتند، در شب ششم دوباره آیت الله قزوینی در مناظره به صورت تلفنی حضور داشتند، شب پنجمی که آیت الله قزوینی حضور نداشتند و شب بعد شب چهارم بود که آیت الله قزوینی مطالبی را گفتند، اینها برنامه ضبط کردند و نکاتی را که گفته بودند را گنجاندند در شب چهارم و پخش کردند!

و یک تحریف دیگری که آن هم باز حائز اهمیت است، تحریفی بود که در زیر نویس مناظره بود. بارها ما دیدیم عباراتی گفته شد که زیر نویس شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مطابق با متن عربی و عبارات عربی نبود. و این به هرحال یک گزارشی بود که من به صورت مختصر عرض کردم، چند دقیقه طول کشید که من فقط عناوین این تحریف‌‌‌ها را بگویم، دیگر ببینید چه کار کرده‌اند با این مناظرات؟


شرفی:

دقیقاً همینطور هست و ما کلیپ‌‌‌های را ‌‌‌به‌ عنوان مصداق همین مطالبی که شما فرمودید، مصادیق تحریف آماده کردیم. ‌‌‌به‌ عنوان نمونه یکی از مسائلی که خیلی خیلی مشهود بود در زمان پخش مناظرات از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان، پرش تصویر بود. یعنی جاهای متعدد ما می‌بینیم که تصاویر پرش داشتند و هر کسی که هم حتی با امور تدوین آشنا نباشد، این را تشخیص می‌دهد که این پرش است، یعنی قطعاً یک بریدنی اینجا رخ داده است، یعنی کلیپ را بریده‌اند، تصویر را از فایل اصلی بریده‌اند. خب چرا اینها تصاویر را بریده‌اند؟ مشخص خواهد شد در ادامه که چه مطالبی آنجا مطرح شد که اینها در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند تصاویر را ببرند و از شب‌‌‌های دیگر بیاورند تا یک مناظره جدیدی را بسازند. ‌‌‌به‌ عنوان نمونه یک کلیپی هست که می‌خواهیم با همدیگر ببینیم، صحبت‌‌‌های یکی از افرادی هست ‌‌‌به‌ عنوان کارشناس آنجا حاضر شده بود، اما پرش تصویر در این کلیپ خیلی واضح است. اول کلیپ را با هم ببینیم و ان شاءالله توضیحاتش را خدمت شما عرض خواهیم کرد.


پخش کلیپ:

پرش تصویر


شرفی:

بسیار خوب پرش تصویر خیلی واضح بود، اما حالا سؤالی مطرح می‌شود که علت بریدن این کلیپ و پرش تصویر چه بود؟ وقتی ما مراجعه می‌کنیم به فایل اصلی مناظره که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان آن را پخش نکردند، خیلی واضح می‌شود و دلیل برای ما مشخص می‌شود که چرا اینها بریدند؟ برویم کلیپ را با هم ببینیم!


پخش کلیپ:

کارشناس شبکه المستقله: برادران عزیزم! برادران! مشکل این شبکه این است که در این موضوع رعایت حقوق نمی‌شود و چون شبکه متعلق به خودشان است. آقای الهاشمی به هرشکلی بخواهد صحبت می‌کند، این شبکه حق ما را رعایت نمی‌کند.

الهاشمی: یوسف یوسف! الآن یک فرصت تبلیغاتی سریع بدهید تا هیچ کس فرصت پیدا نکند. چون ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسی را در شبکه‌ای المستقله صحبت کند و فرصت کامل در اختیارش باشد و گفتگو کند، و به وسیله آن یکی از بزرگترین رهبران انسانیت را متهم کند!!


شرفی:

کلیپ خیلی جالبی هم بود کار به جای رسید که مجبور شدند برنامه‌شان را که یک مناظره زنده‌ای هم بود، متوقف کنند، میان برنامه بروند، بخاطر اعتراض یک فردی که آنجا حاضر بود در مورد وقت! که اعتراض هم کاملاً به جا بود. یعنی ما آمار خواهیم داد در جلسات بعدی که بعضی جاها اینها چقدر ظلم کردند در مورد تقسیم وقت و چقدر بی عدالتی کردند. خب این آقای محمد الخزاعی بود که در آنجا حاضر بود و گفتند حق ما اینجا رعایت نشد و این کلیپ هم کلیپ سانسور شده بود. همانطوری که عرض کردیم.


حسینی:

یعنی پرش تصویر مربوط به همین سخنان بود


شرفی:

مربوط به همین صحبت‌‌‌های تقسیم وقت ایشان بود.


حسینی:

این تقطیع و این پرشی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان در طول مناظره بود خیلی مشهود بود. یکی دیگر از کلیپ‌‌‌های که پرش تصویر کاملاً در آن مشهود هست را با هم ببنییم، منتها بینندگان عزیز باید یک مقدار این کلیپ را با دقت بیشتری نگاه بکنند، متوجه خواهند شد که چگونه بریده می‌شود؟ بعد بر می‌گردیم و ان شاءالله در مورد این کلیپ هم توضیح خواهیم داد


پخش کلیپ:

ابوشوارب: فی الثناء الصحابه، و فی الثناء ابی بکر و عمر و فی الثناء علی صحابۀ النبی علیه الصلوۀ و السلام اجمعین...


حسینی:

ملاحظه فرمودید چقدر واضح و مشخص بود این پرشی که در کلیپ وجود داشت، اینجا هم باز سانسور کرده بودند. حالا جالب این است که این آقای ابوشوارب که الآن کلیپش سانسور شده بود کارشناسی بود که در آن مناظره مدعو بود، حتی شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان سخنان رئیس شبکه المستقله هم سانسور کردند!


شرفی:

خیلی عجیب هست!


حسینی:

بله دیگر به رئیس شبکه رحم نکردند چه برسد به کارشناسان شیعه رحم بکنند. با همدیگر کلیپ را ببینیم و پرش مشهود را ببینیم، در این پرش هم یکسری نکاتی هست که بعد از آن ان شاءالله خدمت‌‌تان عرض خواهم کرد


پخش کلیپ:

پرش تصویر


حسینی:

همینطور که ملاحظه فرمودید پرش تصویر در سخنان آقای الهاشمی رئیس شبکه المستقله بسیار مشهود و واضح بود. نکته‌ای که در این موضع حائز اهمیت است این است که تا آقای الهاشمی اسم محمد ابن عبدالوهاب را آورد، کلیپ بریده شد و سخنان الحسینی پخش شد! چرا این اتفاق افتاد؟ و چرا شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند، حتی سخنان رئیس شبکه المستقله را از این مناظره تحریف بکنند، سانسور و قیچی بکنند؟ بعد از دیدن این کلیپ فکر می‌کنم برای همه مشخص و واضح بشود. نگاه بکنید چه نکاتی در این بخش از مناظره و سخنانی بود که شبکه‌‌‌های وهابی آن را سانسور کردند؟


پخش کلیپ:

الهاشمی: برای همین در دانشگاه تونس در دروس فرهنگ اسلامی وهابیت تدریس می‌شود، حرکت وهابیت را (حرکت شیخ محمد ابن عبدالوهاب) می‌دانند که آغاز کننده حرکت‌‌های اصلاح و احیاء اسلامی در عصر جدید بود‌‌ه‌ است.


حسینی:

ملاحظه فرمودید چه سخنانی را جناب آقای الهاشمی گفته بود؟ ایشان صراحتاً گفته بودند وهابی‌‌‌ها پیروان محمد ابن عبدالوهاب هستند! شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان صبح تا شب می‌گویند اصلاً وجود خارجی ندارد و وهابی‌ای وجود ندارد. خیلی واضح رئیس یک شبکه وهابی اعتراف کرد بابا پیروان محمد ابن عبدالوهاب را وهابی می‌گویند.

اما یک نکته دیگر هم در سخنان آقای الهاشمی بود که این شبکه‌‌‌ها مجبور شدند از خلال مناظره این را حذف بکنند و سانسور بکنند. آن هم توضیحی است که آقای الهاشمی در مورد دیدارش با وهابی‌‌‌ها گفته است. اگر وهابی‌‌‌ها وجود خارجی ندارند، آقای الهاشمی چطوری رفته با وهابی‌‌‌ها صحبت کرده است؟ و این نکته‌ای بود که باعث شد این سخنان هم از این مناظره حذف و سانسور بشود. کلیپ را با هم ببینیم


پخش کلیپ:

الهاشمی: من از وهابی‌ها، داخل پرانتز علمای دعوت در عربستان سعودی شنیدم که می‌گفتند اگر محمد بن عبدالوهاب در کتاب‌هایش اشتباه بگوید ما از او نمی‌پذیریم. فقط این کلام اشتباه او را برای ما بیاورید؟


حسینی:

دیدید این قسمت سانسور شده هم مربوط به خاطره‌ای بود از جناب آقای الهاشمی که ایشان رفته بودند با وهابی‌‌‌ها صحبت کرده بودند. بابا وهابی‌‌‌ها وجود خارجی دارند و می‌خواهند اسم ‌‌‌اهل ‌سنت را بدنام بکنند و برگزاری مناظرات در المستقله هم توسط وهابی‌‌‌ها بوده است. شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان نباید تعارف بکنند. چرا آمدند این عبارت‌‌‌ها را سانسور کردند که در مناظره پخش نکنند؟


شرفی:

اما یکی دیگر از سانسورهای که اعمال شد در مناظرات پخش شده از این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی، این بود که آمدند و معرفی حضرت آیت الله قزوینی را حذف کردند. همانطوری که شما هم به صورت عنوان وار و تیتروار اشاره داشتید. یعنی خود آقای الهاشمی آمدند و گفتند که مهمان تلفنی ما حضرت آیت الله قزوینی هستند و ایشان چه درجه‌ای دارند، چه جایگاه علمی دارند؟ حالا برویم کلیپ را با همدیگر ببینیم، معرفی ایشان را، ان شاءالله در خدمت‌‌تان خواهیم بود.


پخش کلیپ:

الهاشمی: مهمان این قسمت از برنامه جناب دکتر سید محمد حسینی قزوینی هستند. دکتر سید محمد حسینی قزوینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و رئیس گروه حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه جهانی آل البیت و دارای درجه اجتهاد از مراجع تقلید می‌باشند، مشخصاتی که از ایشان ارائه شد، شایستگی کامل ایشان را برای اظهار نظر در این موضوعات می‌رساند.


شرفی:

بسیار خوب معرفی حضرت آیت الله قزوینی در شبکه وهابی المستقله که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را برنتافتند و تحمل نکردند که صلاحیت علمی حضرت آیت الله قزوینی در آنها پخش بشود و هرگز در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش نشد. چون می‌دانند اگر پخش بشود دیگر نمی‌توانند مثلاً با حضرت آیت الله قزوینی ادعای مناظره بکنند. چون آقای الهاشمی شبکه المستقله گفتند درجه اجتهاد دارند و همینطور صلاحیت کامل را دارند، و هیچ کسی در این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان نیست که اصلاً صلاحیت علمی داشته باشد


حسینی:

واقعاً بعد از بررسی این عباراتی که آقای الهاشمی گفت می‌توانیم به یک نتیجه‌ای برسیم و یا می‌توانیم حق بدهیم به اینکه این عبارات را این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان بیایند و سانسور بکنند. خب رئیس این شبکه در خصوص آیت الله قزوینی فرمودند که ایشان استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم هستند. همه می‌دانند شخصی که استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم باشد، چه جایگاه علمی رفیعی دارد و ما در طرف مقابل آیت الله قزوینی در هیچ یک از شبکه‌‌‌های وهابی یک همچنین جایگاهی را نمی‌بینیم. همچنین ایشان گفتند، اعتراف کردند که آیت الله قزوینی رئیس گروه حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه جهانی آل البیت هستند. خیلی از این افرادی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان هستند اصلاً رنگ دانشگاه را ندیده‌اند.


شرفی:

حتی مؤسسه‌‌‌های دروغین می‌سازند می‌گویند ما مسئول این مؤسسات هستیم


حسینی:

که یک جایگاهی برای خودشان می‌خواهند درست کنند، درحالی که حضرت آیت الله قزوینی عضو هیئت علمی دانشگاه جهانی آل البیت بوده و رئیس شبکه المستقله هم اعتراف کرده بود که این قسمت هم سانسور شد.

نکته دیگر این بود که ایشان اعتراف کردند آیت الله قزوینی اهلیت کامل دارند که در خصوص این مسائل بخواهند اظهار نظر بکنند. اگر آیت الله قزوینی اهلیت کامل برای مناظرات و این مباحث را دارند، اگر شخصی بخواهد در این موضوعات با ایشان گفتگو حتی بکند، باید ثابت بشود که آن شخص هم اهلیت کامل برای اظهار نظر دارد نه یکسری وهابی‌‌‌های که خلاصه از یک سطح علمی خیلی افتضاحی برخوردار هستند و بخواهند بیایند ادعای مناظره با آیت الله قزوینی را بخواهند مطرح بکنند.

نکته بعدی‌ای که از سخنان رئیس شبکه المستقله سانسور و حذف شده بود، این بود که ایشان هم دارای درجه اجتهاد از مراجع عظام تقلید هستند. خب ما در جلسه اول هم گفتیم که حضور آیت الله قزوینی در شبکه المستقله به دستور مراجع عظام تقلید بوده است. مراجع عظام تقلید هم به خوبی می‌دانند چه کسی را باید بفرستند تا هم زیبا دفاع بکنند از اعتقادات تشیع و هم صحیح و از اعتقادات شیعیان درست دفاع بکنند. اما شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند که این بخش از مناظره را تحریف، حذف و سانسور بکنند. اما سانسورها به همین‌جا ختم نمی‌شود. این سانسور در مورد جایگاه علمی آیت الله قزوینی بود

نکات دیگری هم هست که اینها سانسور و حذف کردند. مثلاً یکی از مواردی که ما برایش اصرار داریم در مواجهه با مسائل علمی و گفتگوهای علمی این است که ما مباحث وموضوعات علمی را اگر به صورت مؤدبانه و شفاف مطرح بکنیم، این سب و شتم خدای نکرده در خصوص ‌‌‌اهل‌ سنت و یا علمای ‌‌‌اهل‌ سنت و یا بزرگان و مقدسات اهل سنت نمی‌باشد، صرفاً مطرح کردن مباحث و موضوعات علمی است. یکی از افرادی که در مناظرات المستقله بودند، بعد از اینکه روش مواجه آیت الله قزوینی را دیدند، دیدند هم ایشان منطقی صحبت می‌کنند و هم شفاف و واضح بدون اهانت و جسارت سخنان خودش را مطرح می‌کنند، اعتراف کردند که این مباحثی که ما داریم مطرح می‌کنیم سب و شتم نیست. این کلیپ حذف نشد از پخشی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان هست، اما در ترجمه و زیرنویس مناظره ما به هیچ عنوان ترجمه عباراتی شخصی را که دارد این اعترافات را می‌کند را در زیرنویس و ترجمه این مناظرات نمی‌بینیم. کلیپ را با همدیگر ببینیم، با دقت نگاه بکنید، زیر نویس را هم دقت بکنید، بعد ان شاءالله باز هم در این خصوص توضیح خواهم داد.


پخش کلیپ

کارشناس شبکه المستقله: من ‌‌‌به‌ عنوان یک مسلمان امروزی نتیجه می‌گیرم که خیلفه اول و دوم با ارتکاب این عمل و جنایت زشت، افرادی بر باطل بودند. هی لیس السب و لیس الطعن


حسینی:

ملاحظه فرمودید ایشان تصریح کردند که من ‌‌‌به‌ عنوان یک مسلمان یک نتیجه می‌گیرم، "هی لیس السب و لیس الطعن" این نه سب است و نه طعن است و نه شتم است، گفتگو و بحث علمی است که ما داریم مطرح می‌کنیم. ولی ما ندیدیم که این عبارت ایشان در زیر بخواهد ترجمه بشود. این زیرنویس‌ها به همین‌جا هم ختم نمی‌شود، حتی وقتی که یکی از کارشناسانی که اینها دعوت کرده بودند و در استودیو حاضر بود، در مورد شیعه و اهل سنت، گفت بابا هم شیعه خوب است و هم ‌‌‌اهل ‌سنت خوب است! اینها هدف‌شان از برگزاری مناظرات این بود که بگویند شیعیان ‌‌‌اهل ‌سنت را تکفیر می‌کنند و ‌‌‌اهل ‌سنت شیعیان را تکفیر می‌کنند و اعتقادات‌شان اینقدر تقابل دارد که نمی‌توانند با همدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند. اما زمانی‌که همین عبارت که ‌‌‌اهل ‌سنت و شیعیان، خوب هستید، حتی همین را نتوانستند اینها تحمل بکنند و از زیرنویس حذف کردند. با همدیگر کلیپ بعدی را ببینیم، این مربوط می‌شود به جاهای که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان از زیرنویس مناظره سانسور کردند


پخش کلیپ:

کارشناس شبکه المستقله: ای مردم عراق! ای اهل من از شیعیان، من نمی‌دانم شیعه و سنی یعنی چه؟ به خدا قسم نمی‌دانم. به این حرف‌‌ها گوش فرا ندهید، این قصه‌‌ها دروغ است، علمای اهل تحقیق می‌دانند که چه اتفاقی افتاد‌‌ه‌است. (انکم والله والله بخیر!)


حسینی:

ملاحظه فرمودید این شخص گفت شیعه و ‌‌‌اهل ‌سنت والله والله بخیر! هردوی‌‌تان خوبید، یعنی با همدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشید، هر چند که این شخص هم در آنجا آمد و از اعتقادات وهابی‌‌‌ها دفاع کرد، ولی همین یک تکه اعترافش را شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را از مناظره سانسور نکردند ولی توی زیرنویس ما ترجمه‌ای از این عبارت نمی‌دیدیم! و اینها همین را نتوانستند تحمل بکنند و توی زیرنویس آمدند این را سانسور کردند.


شرفی:

بله اما این سانسورها به همین‌جا هم ختم نشد و حتی کار به جای رسید که غلط‌‌‌های قرآنی، ما می‌دانیم این آقایان وهابی ادعا دارند که بهترین حفاظ قرآن هستند، بهترین قراء قرآن هستند، اما یکسری غلط‌‌‌های قرآنی عجیب و غریبی را ما دیدیم در این شبکه المستقله که از رو حتی نمی‌توانستند قرآن بخوانند. و بعد هم از آن‌طرف ادعا دارند که ما بهترین قاریان قرآن هستیم، بهترین حافظان قرآن هستیم، هم آقایان وهابی در شبکه‌‌‌های عرب زبان این ادعا را دارند، هم در شبکه‌‌‌های فارسی، حالا برویم و کلیپ را ببینیم که همین آقای که حرف‌های‌شان را هم سانسور کرده بودند، وقتی که می‌خواهند قرآن بخوانند چطور قرآن خواندند که مجبور شدند این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف بکنند؟ با همدیگر این کلیپ را ببینیم
پخش کلیپ:

یکی از کارشناسان: بسم الله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و السباقون الاولون لقد رضی الله علی المؤمنین.
شرفی:

دیدیم که این آقای که داشت قرائت قرآن را در آنجا انجام می‌داد به گمان خودش به بهترین شکل ممکن، از رو هم داشتند می‌خواندند، از حفظ هم نبود، حالا ممکن است کسی در حفظ قرآن یک بار دو بار اشتباه بکند، یک آیه‌ای را جابجا بخواند، اما وقتی که ایشان دارند از برگه‌ای که جلوی‌شان هست قرآن را می‌خوانند، یک جا گفتند "و السباقون الاولون"! یعنی "والسابقون الاولون" را که آن آقای الهاشمی برای‌شان تصحیح کردند. یا جای دیگر ایشان گفتند "رضی الله علی المؤمنین"! "رضی الله عن المؤمنین" هست و این حتی کسی آیه را هم نداند و عرب زبان باشد یا عربی کار کرده باشد می‌داند که اینجا کلمه علی اصلاً معنا ندارد و درست نیست.


حسینی:

چرا آقای شرفی، چرا این غلط‌‌‌های قرآنی را سانسور کردند؟ خب پخش می‌کردند، چه ایرادی داشت، که از مناظره شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان سانسور کردند؟


شرفی:

علت اصلی یکی این ادعاهای آقایان وهابی هست که خودشان را بهترین قاریان قرآن می‌دانند، همانطوری که چند بار هم بنده اشاره کردم. و یکی اینکه چند بار وقتی اینها از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش می‌شد، بیننده می‌گفت این کسانی که نمی‌توانند قرآن را قرائت کنند و از رو هم نمی‌توانند بخوانند، بعد از آن طرف هم آنها ادعا کرده بودند که ما افراد کارشناس را می‌آوریم برای مناظره و این دروغ شبکه المستقله در حقیقت ثابت می‌شد و حتی غلط‌‌‌های صرفی و نحوی هم داشتند اینها که بنده یکی دو موردش را فقط اشاره می‌کنم و کلیپ‌هایش را ما داریم ولی چون فرصت ما محدود هست نمی‌توانیم آنها را دیگر پخش بکنیم. ‌‌‌به‌ عنوان نمونه در یک جا همین آقای صباح الخزاعی که غلط قرآنی هم داشتند، ایشان می‌خواستند بگویند من شیعه نیستم، ایشان گفتند "انا لیس شیعی"! اگر کسی بخواهد به زبان عربی فصیح بگوید، باید بگوید "انا لست شیعیاً"، اما ایشان گفتند "انا لیس شیعی"! یا جای دیگر ایشان گفتند، خطاب به حضرت آیت الله قزوینی گفتند "حفظک الله و رعاه"! باید می‌گفتند "حفظک الله و رعاک"، یعنی حتی در این حد زبان عربی را نمی‌توانستند صحبت بکنند و ادعای این را هم داشتند که عرب هستند و می‌خواهند از حقوق عزیزان عرب دفاع بکنند.


حسینی:

اگر فقط یک مورد دو مورد بود قابل اغماض بود که مثلاً گفتند "ان ابابکر و عمر ضرب فاطمۀ" در حالی که "ضرب"ا و مثنی ‌‌‌به‌ کار می‌بردند، چون دو نفر را ‌‌‌به‌ عنوان فاعل در اینجا مشخص کرده بودند. موارد دیگری هم بود، خیلی عجیب، علاوه بر غلط‌‌‌های قرآنی، این ایرادها را هم داشتند و حتی اینها در گفتگو و محاوره عادی خودشان به زبان مادری خودشان مشکل داشتند.


شرفی:

اصلاً مسلط نبودند


حسینی:

این ادعاهای خیلی عجیب و غریب را در شبکه‌‌‌های وهابی آمدند و مطرح کردند. حالا از تحریف این سخنان نکات دیگری هم هست، یکی از نکاتی که در این مناظره خیلی بارز بود، این بود که در پاسخ دادن به سخنان آیت الله قزوینی حرف‌‌‌ها کاملاً بی ربط بود. یعنی ما برخی از اوقات می‌دیدیم که آیت الله قزوینی یک بحث %100 علمی را مطرح می‌کنند، بررسی سند، چقدر دقیق و چقدر متقن، اما طرف وهابی که توی استودیو نشسته حالا برای اینکه بحث را منحرف بکند یا برای اینکه متوجه نشده است که این بحث چه هست، یا می‌خواهد فرار بکند، به هر دلیلی یک بحث کاملاً بی ربط را مطرح می‌کرد. در این مناظرات‌شان از نتایج مسابقات فوتبال گفتند، مسابقات باشگاهی و ملی و غیره، آمدند در مورد یکسری موارد، یکسری خاطره‌‌‌ها و موضوعاتی که شخصی بود و برای خودشان پیش آمده بود، آمدند گفتند، یکسری مثال‌‌‌های که نتیجه‌اش حتی عکس بود در مورد استدلال خودشان


شرفی:

و جالب اینکه در وقت مناظره هم بود همه اینها!


حسینی:

در تایم مناظره، دیگر یک جورایی خیال‌شان راحت بود که در تایم خودشان زمان برای‌شان آزاد هست و می‌توانند هر آنچه که بخواهند مطرح بکنند. یک جا یکی از این افرادی که در استودیو حاضر بود، اعتراف کرد که بابا حرف‌‌‌های من ربطی به مناظره ندارد. البته برای این موضوع عذرخواهی کرد ولی اینجا در پاسخ به آیت الله قزوینی دیگر اینقدر حرف‌های‌شان بی ربط بود، مجبور شدند اعتراف بکنند که بابا حرف‌‌‌های من بی ربط است. و همین قسمت را هم شبکه‌‌‌های فارسی زبان حذف کردند! چون اگر پخش می‌کردند دیگر واضح بود، بیننده می‌گفت بابا همین شخصی که در استودیو نشسته است، در پاسخ به آیت الله قزوینی دارد خودش می‌گوید من حرف‌‌‌های بی ربطی می‌زنم. خود این شخص وهابی می‌گوید من آقای قزوینی شما آمدید مطالب علمی را مطرح کردید، من حرف هایم به موضوع شما بی ربط است. بخاطر همین آمدند این بخش را هم سانسور کردند. با همدیگر این بخش را می‌بینیم، بعد ان شاءالله بر می‌گردیم و باز در خدمت‌‌تان خواهیم بود.


پخش کلیپ

کارشناس شبکه المستقله: حالا که در سخنان من ربط و ارتباطی وجود ندارد و از این بابت می‌خواهم که عذر من را بپذیرید، دوست دارم تا از فرصت استفاده کرده و در باره موضوعی دیگر نیز سخن بگویم!!


حسینی:

چقدر واضح بود، چقدر مشخص بود، آن شخصی که در استودیو بود اعتراف کرد که سخنان من ربطی به همدیگر ندارد و من را ببخشید اگر دارم در جواب آیت الله قزوینی حرف‌‌‌های نامربوط می‌زنم و همین بخش را شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند که از مناظره کاملاً حذف بکنند و بیرون بکشند. و ما دیدیم یکی از مواردی که علاوه بر حرف‌‌‌های نامربوط وجود داشت، قطع کردن سخنان همدیگر بود به خصوص طرف شیعی و آیت الله قزوینی که اعتراض هم کردند افرادی که در آنجا بودند، در استودیو حاضر بودند، اعتراض اینها هم سانسور شده بود. که ما اشاره کردیم در ابتدای برنامه که اعتراض اینها به جا بود که اینها خودشان حرف‌‌‌های نامربوط این چنینی می‌زنند، زمان را برای خودشان در مناظره باز گرفتند، اما وقتی که نوبت به طرف شیعی می‌رسد، اینجا شروع می‌کنند بله اینقدر از فرصت ماند، 30 ثانیه باقی مانده، و سریع حرفش را قطع می‌کنند.


شرفی:

بله کاملاً صحیح است و یک آماری را هم بنده یادداشت کردم از همان تایمی که خودشان داشتند تقسیم می‌کردند. مثلاً در همان مناظره‌ای اول که از شبکه‌‌‌های وهابی هم پخش شد، در مناظره اول دقیقه 42َ:21ً، مجری که همان آقای الهاشمی هست، و مدیر مناظره هست، 2 دقیقه به هر کسی زمان می‌دهد، یعنی می‌گوید شما 2 دقیقه فرصت داری، شما هم 2 دقیقه، و شمای آیت الله قزوینی هم 2 دقیقه فرصت دارید که استدلال‌‌‌های و احادیث را بیاورید و اثبات کنید و دفاع کنید. اما وقتی که آقای ابوشوارب که ‌‌‌به‌ عنوان کارشناس در آنجا حاضر هستند، یک وهابی مصری، ایشان از دقیقه 44َ:58ً شروع می‌کنند در آن مناظره‌ای که از شبکه‌‌‌های وهابی عرب زبان پخش هم شده و تا دقیقه 52َ:20ً صحبت می‌کنند! در حالی که قرار بود ایشان فقط 2 دقیقه صحبت کنند اما 7َ:50ً پشت سر هم صحبت می‌کنند.


حسینی:

و مجری که رئیس شبکه بود اعتراضی هم نمی‌کنند


شرفی:

هیچ اعتراضی هم نمی‌کنند. ایشان راحت صحبت می‌کنند، بیشتر از 7 دقیقه اما وقتی که به حضرت آیت الله قزوینی می‌رسد، حتی وقت ایشان را هم تضییع می‌کنند، حق‌شان را تضییع می‌کنند
حسینی:

در وسط کلام‌شان بارها ورود پیدا کردند و اجازه ندادند


شرفی:

بله قطعاً همینطور هست و ما کلیپش را هم در آینده پخش خواهیم کرد. اما این آماری بود که خواستم خدمت شما و بینندگان عزیز عرض بکنم


حسینی:

خیلی ممنونیم از شما، متشکرم از شما جناب آقای شرفی، ممنونم از شما عزیزان و بزرگوارانی که با ما همراه بودید، ان شاءالله با دیدن این برنامه قضایا نسبت به قبل برای‌‌تان روشن‌تر شده باشد، ببینید چه کار کردند اینها در شبکه المستقله و با مناظره المستقله چه کار کردند؟ ما با قسمت‌‌‌های بعدی هم در خدمت شما خواهیم بود، موضوعاتی بسیار مهمی باقی مانده که قرار هست برای شما نشان بدهیم و اثبات بکنیم.

ممنون از همراهی‌‌تان یا علی مدد خدا نگهدار!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter