حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تعصب و حقد و کینه ی عجیب سیوطی (عالم سرشناس اهل سنت) نسبت به خلافت امیر المؤمنین علیه السلام/حدیث سد الابواب برای امیر المؤمنین دلالت بر خلافت ندارد اما برای ابوبکر دلالت بر خلافت دارد!

خلافت بلا فصل امیر المؤمنین سلام الله علیه بر اساس روایات فراوانی از کتب اهل تسنن قابل اثبات می باشد و یکی از روایاتی که در مباحث امامت و خلافت بدان استناد می شود، حدیث مشهور «سد الابواب» است.

نکته ی جالب توجه آن است که سیوطی - عالم سرشناس مخالفین شیعه - در بحثی پیرامون حدیث «سد الابواب»، در ادعایی برخاسته از تعصب و کینه نسبت به خلافت امیر المؤمنین مدعی می شود که حدیث «سد الابواب» در مورد امیر المؤمنین ارتباطی به خلافت ندارد اما مشابه همان حدیث در مورد ابوبکر دال بر خلافت وی می باشد!

قَدْ ثَبَتَ بِهَذِهِ الْأَحَادِیثِ الصَّحِیحَةِ بَلِ الْمُتَوَاتِرَةِ أَنَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مَنَعَ مِنْ فَتْحِ بَابٍ شَارِعٍ إِلَى مَسْجِدٍ، وَلَمْ یَأْذَنْ فِی ذَلِکَ لِأَحَدٍ وَلَا لِعَمِّهِ العباس وَلَا لأبی بکر إِلَّا لعلی لِمَکَانِ ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِنْهُ، وَمِنْ فَتْحِ خَوْخَةٍ صَغِیرَةٍ أَوْ طَاقَةٍ أَوْ کُوَّةٍ، وَلَمْ یَأْذَنْ فِی ذَلِکَ لِأَحَدٍ وَلَا لعمر إِلَّا لأبی بکر خَاصَّةً لِمَکَانِ الْخِلَافَةِ، وَلِکَوْنِهِ أَفْضَلَ النَّاسِ یَدًا عِنْدَهُ، کَمَا أَشَارَ إِلَى التَّعْلِیلِ بِهِ فِی الْأَحَادِیثِ الْمُبْدَأِ بِهَا، وَهَذِهِ خِصِّیصَةٌ لَا یُشَارِکُهُ فِیهَا غَیْرُهُ ...

السیوطی، جلال الدین أبو الفضل عبد الرحمن بن أبی بکر (المتوفى 911هـ)، الحاوی للفتاوی فی الفقه وعلوم التفسیر والحدیث والاصول والنحو والاعراب وسائر الفنون،ج2، ص16، تحقیق: عبد اللطیف حسن عبد الرحمن، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000 م.

با این احادیث صحیح بلکه متواتر ثابت شد که پیامبر صلی اله علیه [و آله] و سلم از باز کردن درب به مسجد جلوگیری کرد و به هیچ کس اجازه ی این کار را نداد.نه به عمویش عباس و نه به ابوبکر و فقط به علی به دلیل جایگاه دختر رسول الله صلی الله علیه [ و آله] و سلم این اجازه را داد و با این احادیث ثابت شد که پیامبر اجازه داد تا ابوبکر دربی کوچک به مسجد باز کند و این اجازه را به هیچ کس حتی به عُمَر نداد و این به دلیل جایگاه ابوبکر در مساله ی خلافت است و به این دلیل است که وی در نزد پیامبر برترین مردم است همانطور که در احایدث آغازین چنین دلیل آورده شده است و این ویژگی ای است که هیچ کس با او در آن شراکت ندارد ...

این جاست که بایستی از سیوطی بپرسیم چگونه حدیث «سد الابواب» برای امیر المؤمنین دال بر خلافت نیست و از آن خلافت را نمی فهمد اما از حدیث «خوخة» که باز کردن دربی کوچک به مسجد است (با فرض صحت این حدیث جعلی) خلافت ابوبکر ثابت می شود؟!

سیوطی چگونه و با چه دلیلی حدیث «سد الابواب» را به دلیل جایگاه حضرت فاطمة سلام الله علیها می داند در حالی که در هیچ روایت معتبری به آن اشاره ای هم نشده است و دلیلی بر آن نیست؟!

سیوطی به چه دلیل این فضیلت را اختصاصی ابوبکر می داند در حالی که خودش چند خط بالاتر حدیث «سد الابواب» را برای امیر المؤمنین علیه السلام نقل کرده است؟!

آری، وقتی تعصب و بی انصافی و حقد و کینه به درون انسان راه پیدا کند، فردی مانند سیوطی که حتی نسبت به بسیاری از علمای اهل تسنن از اعتدال بیشتری برخوردار است از حدیث «سد الابواب» که باز گذاشتن درب خانه است خلافت امیر المؤمنین علیه السلام را نتیجه نمی گیرد اما از باز کردن دربی بسیار کوچک به مسجد برای ابوبکر (بر فرض صحت این منقبت جعلی) هم خلافت را برداشت می کند و هم یک فضیلت اختصاصی را!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

تعصبات علمای اهل سنت

حدث سد الابواب چیست

حدیث سد الابواب در کتب اهل سنت

حدیث سد الابواب سند صحیح

حدیث سد الابواب متواتر

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب الحاوی للفتاوی سیوطی

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سایت قلم

سایت قلم اهل سنت

سیوطی عالم اهل سنت کیست

سیوطی کیست

شبهات امامت و خلافت

شبهات اهل سنت

شبهات وهابیت

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی برنامه اینترنتی بن بست

فرشید شرفی برنامه بن بست

فضائل اهل بیت با سند صحیح

فضائل اهل بیت در کتب اهل سنت

فضائل حضرت علی با سند صحیح

فضائل حضرت علی در کتب اهل سنت

نظر سیوطی در مورد امامت حضرت علی

نظر سیوطی در مورد حدیث سد الابواب

نظر سیوطی در مورد خلافت حضرت علی

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات امامت و خلافت

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کتابخانه قلم

کتابخانه قلم اهل سنت

نظرات  (۲)

سلام علیکم آقای شرفی عزیز 
آیا در کتب شیعه به سند صحیح روایتی وجود داره که امیرمومنان (علیه السلام ) فرموده باشند که من امامت الهی دارم و معصوم هستم ؟ یا یکی از ائمه دیگه ؟
پاسخ:
وعلیکم السلام والرحمة

یک نمونه روایت معتبر در مورد عصمت به نقل از امیرالمومنین علیه السلام:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عُمَرَ الْیَمَانِیِّ عَنْ سُلَیْمِ بْنِ قَیْسٍ الْهِلَالِیِّ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ص قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى طَهَّرَنَا وَ عَصَمَنَا وَ جَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِهِ وَ حُجَّتَهُ فِی أَرْضِهِ وَ جَعَلَنَا مَعَ الْقُرْآنِ- وَ جَعَلَ الْقُرْآنَ مَعَنَا لَا نُفَارِقُهُ وَ لَا یُفَارِقُنَا. (الکافی ج1 ص191 ح5 ط الاسلامیة)

یک نمونه از روایات معتبر در مورد امامت امیرالمومنین علیه السلام از زبان خود ایشان:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عُمَرَ الْیَمَانِیِّ عَنْ سُلَیْمِ بْنِ قَیْسٍ الْهِلَالِیِّ قَالَ: سَمِعْتُ سَلْمَانَ الْفَارِسِیَّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ یَقُولُ ..... أَخْبَرَنِی رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ إِبْلِیسَ ورُؤَسَاءَ أَصْحَابِهِ شَهِدُوا نَصْبَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِیَّایَ لِلنَّاسِ بِغَدِیرِ خُمٍّ بِأَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وجَلَّ فَأَخْبَرَهُمْ أَنِّی أَوْلَی بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وأَمَرَهُمْ أَنْ یُبَلِّغَ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ.فَأَقْبَلَ إِلَی إِبْلِیسَ أَبَالِسَتُهُ ومَرَدَةُ أَصْحَابِهِ فَقَالُوا إِنَّ هَذِهِ أُمَّةٌ مَرْحُومَةٌ ومَعْصُومَةٌ ومَا لَکَ ولَا لَنَا عَلَیْهِمْ سَبِیلٌ قَدْ أُعْلِمُوا إِمَامَهُمْ ومَفْزَعَهُمْ بَعْدَ نَبِیِّهِمْ فَانْطَلَقَ إِبْلِیسُ لَعَنَهُ اللَّهُ کَئِیباً حَزِیناً. (الکافی ج8 ص343و344 ح541 ط الاسلامیة)
ممنون عالی بود ؛ لطف کردید 
پاسخ:
خواهش میکنم.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter