حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

الی کولسنیکف (مورخ): ضعف و ناتوانی دیانت زرتشتی و ناکامی ساسانیان در سیاست خارجی عامل استقرار اسلام در ایران و سقوط ساسانیان شد!

باستان گرایان افراطی و زرتشتیان همواره سعی می کنند تا به منظور پوشاندن ناکار آمدی حکومت زرتشتی ساسانیان و ضعف های پرشمار دیانت زرتشتی و در آمیختن با خرافات فراوان، در فراری رو به جلو، علت اصلی استقرار اسلام در ایران و مسلمان شدن ایرانیان را خشونت معرفی کنند.

فارغ از آن که مسلمان شدن ایرانیان امری تدریجی بوده است و ایرانیان اصلا به واسطه ی لشکر خلیفه ی دوم با اسلام حقیقی آشنا نشدند، الی کولسنیکف (مورخ و ایران شناس) می نویسد:

از سویی دیگر، در همان زمان بود که روشن گردید دیگر دین زرتشتی حاکم، قادر به رقابت با جریان های گوناگون مسیحیت نیست؛ و همین امر بود که پیروزی و استقرار اسلام را نیز آسان کرد.ناکامی های سیاست خارجی و تغییر و تحولات داخلی دولت ساسانیان، زمینه را برای پیروزی تازیان فراهم گردانید.

کولسنیکف، الی ایوانوویچ، ایران در آستانه ی سقوط ساسانیان، ص11و12، مترجم: محمد رفیق یحیایی، ناشر: کند و کاو، چاپ: اول، پاییز 1389 خورشیدی.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter