حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

فرار احمد بن حنبل از پاسخ به حدیث " فئة باغیة " !


یکی از احادیثی که جهنمی بودن و باغی بودن معاویة و اتباعش را به اثبات می رساند،حدیث معروف " فئة باغیة " است که در صحیح بخاری و سایر کتب نقل شده است و پیامبر خطاب به عمار بن یاسر (رض) می فرمایند که تو را گروه سرکش و باغی خواهند کشت و آن ها تو را به آتش دعوت می کنند و تو آنان را به بهشت دعوت می کنی.
از آن جا که این حدیث،یکی از احادیثی است که چهره ی پلید معاویة و اتباعش را بر ملا می سازد،محبین معاویه سعی کرده اند تا به هر روشی که شده از پاسخگویی و بحث در مورد آن فرار کنند! و اکنون ببینید فرار احمد بن حنبل را از این حدیث نبوی :

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَازِمٍ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَبَّاسِ الطَّیَالِسِیُّ، أَنَّ إِسْحَاقَ بْنَ مَنْصُورٍ حَدَّثَهُمْ، أَنَّهُ قَالَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ: قَوْلُ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ لِعَمَّارٍ: تَقْتُلُکَ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ . قَالَ: لَا أَتَکَلَّمُ فِیهِ . زَادَ الطَّیَالِسِیُّ: تَرْکُهُ أَسْلَمُ.

السنة لابی بکر بن الخلال،ج2،ص462،ح720 ط دار الرایة

اسحاق بن منصور می گوید که از احمد بن حنبل در مورد سخن پیامبر خطاب به عمار که " تو را گروه سرکش می کشند " سوال کردم.احمد بن حنبل گفت : در این مورد صحبت نمی کنم.طیالسی در متن روایت اضافه کرده است که : ترک سخن در مورد این روایت بهتر است.














* سند روایت صد در صد صحیح است و محقق کتاب سعی کرده تا با تدلیس،از تصحیح سند روایت فرار کند اما برای شما تصحیح روایت را قرار می دهیم.
در اصل روایت دو سند دارد به این شکل :

1. اخبرنا احمد بن محمد بن حازم عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل ...

2. اخبرنا عبد الله بن العباس الطیالسی عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل


سند اول به دلیل وجود " احمد بن محمد بن حازم " که مجهول است فاقد اعتبار خواهد بود ولی جالب آن که محقق کتاب خواسته تا با استفاده از مجهول بودن ابن راوی،از تصحیح سند فرار کند اما در کنار این راوی مجهول، " عبد الله بن العباس الطیالسی " هم این روایت را از اسحاق بن منصور نقل کرده و با این حساب سند دوم کاملا معتبر است و روایت تصحیح می شود.














به راستی چرا احمد بن حنبل از توضیح در مورد این حدیث ثابت قطعی فرار کرده است؟




نظرات  (۲)

 

چرا در روایات اهل سنت صحابه از روایت غدیر میترسیدند واز گفتن : من کنت مولاه فعلی مولاه، برای نقل آن ترس داشتند وکتمان میکردند ؟!  :

فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل (2/ 569)
959 -
حدثنا عبد الله قال: حدثنی أبی، قثنا محمد بن جعفر قال: نا شعبة، عن سلمة بن کهیل قال: سمعت أبا الطفیل یحدث، عن أبی سریحة، أو زید بن أرقم، شعبة الشاک، عن النبی صلى الله علیه وسلم أنه قال: «من کنت مولاه فعلی مولاه» . فقال سعید بن جبیر: وأنا قد سمعت مثل هذا عن ابن عباس، قال محمد: أظنه قال: فکتمته.


چرا علمای بزرگ مقدم مثل ابن حنبل وقتی از معنای من کنت مولاه از او میپرسند میگوید: حرف نزن! فقط لفظ حدیث را بگو!:

السنة - الخلال - (1 / 488)
466 -
وأخبرنی زکریا بن یحیى، أن أبا طالب حدثهم، أنه سأل أبا عبد الله عن قول النبی صلى الله علیه وسلم لعلی: «من کنت مولاه فعلی مولاه» ، ما وجهه؟ قال: «لا تکلم فی هذا، دع الحدیث کما جاء»

 

کسی ازاحمدبن حنبل درباره حدیث غدیر پرسید واو گفت: فقط آن را حفظ کن اما لزومی ندارد در آن تعقل و گفتگو کنی !!!!!!!

عجیبه که احمد بن حنبل در موضوعاتی مثل حدیث غدیر و منزلت و فئة باغیة که همشون هم از صحیح ترین حدیث هاست سکوت میکنه اما حاضره در مورد مساله خلق قرآن تا پای جونش شلاق بخوره
دلیلش چی میتونه باشه در صورتی اینها به تقیه هم به این شکلش اعتقادی هم ندارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter