حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دعوت شیخ محمد آصف محسنی از شیعیان برای ترضی بر تمامی صحابه برای خوشحالی اهل تسنن و ایجاد وحدت !

یکی از افرادی که به خصوص در سال های اخیر عَلَم پاکسازی و تنقیه ی موروث روائی شیعه را بلند کرده و ادعاهای بعضا گزاف و بعضا شاذی را در بخش های مختلفی از علوم اسلامی مطرح کرده و بسیاری از عقائد مسلم مکتب اهل بیت را با بهانه هایی همچون خرافه بودن یا غیر مستند بودن و مانند آن مردود می داند ، شیخ محمد آصف محسنی می باشد که البته نقد علمی برخی ادعاها و افکار ایشان از امور بسیار ضروری و لازم می باشد.

شیخ محمد آصف محسنی در سخنانی عجیب در مصاحبه با یکی از مجموعه های منسوب به تشیع، از شیعیان درخواست می کند تا برای خوشحال شدن اهل تسنن هنگام نام بردن از صحابه برای آن ها ترضی کنند (رضی الله عنه بگویند) !

در بعد عملی توهین نکردن به مذهب دیگری، نشکستن غرور طرف و بدگویی نکردن به رهبران مذهبی آن ها مهم است.چه می شود اگر در سخنرانی نام یکی از صحابه را که می گوییم، بعد بگوییم رضی الله تعالی عنه.هزار نفر در سخنرانی ما خوشحال می شوند،حسن نظر پیدا می کنند.

آصف محسنی،محمد،تقریب مذاهب از نظر تا عمل،ص 62و63،ناشر: نشر ادیان،نوبت چاپ: دوم،1387 ش.

بدیهی است که این سخن شیخ محمد آصف محسنی به هیچ وجه ناظر به صحابه ی جلیل القدری همچون عمار و مقداد و سلمان و ابوذر و ... رضی الله عنهم اجمعین نمی باشد چرا که شیعیان همواره آنان را تکریم و تجلیل می کنند بلکه سخنان وی ناظر به بسیاری از صحابه ی مورد اختلاف شیعیان و اهل تسنن می باشد.

این درخواست غیر منطقی و غیر معقول و مخالف مبانی قرآنی و روایی، مانند آن است که شیعیان از اهل تسنن بخواهند هنگام نام بردن از حضرت ابوطالب رضوان الله علیه، از ایشان تجلیل و تکریم کنند حال آن که اهل تسنن آن حضرت را خارج از اسلام می دانند.

این که از پیروان مذاهب و ادیان مختلف بخواهیم تا برای شاد شدن یکدیگر، نمادهای اختلافی یکدیگر را تجلیل کنند درخواستی کاملا غیر منطقی و مخالف با مبانی هر دین و مذهبی می باشد.راه حل واقعی، برگزاری گفت و گوهای علمی و نوشتن کتاب ها و مقالات و استفاده از ظرفیت رسانه ای برای حل اختلاف و همزیستی مسالمت آمیز می باشد نه دست برداشتن از مبانی اعتقادی به بهانه ی تقریب مذاهب اسلامی آن طور که شیخ محمد آصف محسنی از شیعیان طلب کرده است.

مطلب مرتبط:

ترحم و ترضی شیخ محمد آصف محسنی بر ابوبکر و عائشة و ابوحنیفه و تجلیل از ایشان

نگاهی مختصر به دو رویکرد افراطی و تفریطی و آسیب زا در باب تقریب مذاهب اسلامی (از مخالفان تقریب تا تقریبی های ضد تقریب!)



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter