حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن حبان ( از علمای بزرگ اهل سنت ) و زیارت قبر امام رضا(ع) و برآورده شدن حاجاتش :

 


ابن حبان،یکی از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت است که در کتاب " الثقات " خویش،پس از ذکر نام امام رضا علیه السلام،به بیان منزلت و جایگاه آن امام می پردازد و پس از آن به زیارت قبر آن امام بزرگ اشاره می کند :

عَلیّ بن مُوسَى الرِّضَا وَهُوَ عَلیّ بن مُوسَى بن جَعْفَر بن مُحَمَّد بن عَلیّ بن الْحُسَیْن بن عَلیّ بن أبی طَالب أَبُو الْحسن من سَادَات أهل الْبَیْت وعقلائهم وَجلة الهاشمیین ونبلائهم.

الثقات لابن حبان،ج8،ص456 ط دائرة المعارف العثمانیة


علی بن موسی الرضا از بزرگان و عقلا و نخبگان و بزرگواران اهل بیت و بنی هاشم است.

وَمَات عَلیّ بن مُوسَى الرِّضَا بطوس من شربة سقَاهُ إِیَّاهَا الْمَأْمُون ...


الثقات لابن حبان،ج8،ص456و457 ط دائرة المعارف العثمانیة

و علی بن موسی الرضا در طوس بر اثر نوشیدنی ای که مامون به او نوشانید از دنیا رفت ...

قد زرته مرَارًا کَثِیرَة وَمَا حلت بِی شدَّة فِی وَقت مقَامی بطوس فزرت قبر عَلیّ بن مُوسَى الرِّضَا صلوَات الله على جده وَعَلِیهِ ودعوت الله إِزَالَتهَا عَنى إِلَّا أستجیب لی وزالت عَنى تِلْکَ الشدَّة وَهَذَا شَیْء جربته مرَارًا فَوَجَدته کَذَلِک أماتنا الله على محبَّة المصطفی وَأهل بَیته صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ الله عَلَیْهِ وَعَلَیْهِم أَجْمَعِینَ.

الثقات لابن حبان،ج8،ص457 ط دائرة المعراف العثمانیة


من به دفعات قبر یشان را زیارت کرده ام. زمانی که در طوس بودم، هر مشکلی بریم رخ می داد، قبر علی بن موسی الرضا را ـ که درود خدا بر جدش و خودش باد ـ زیارت می کردم و بری برطرف شدن مشکلم دعا می کردم و دعایم مستجاب و مشکلم حل می شد. این کار را به دفعات تجربه کردم و جواب گرفتم.خداوند ما را بر محبت مصطفی و اهل بیتش ـ که درود خدا بر او اهل بیتش باد ـ بمیراند.

 

ابن حبان این عالم بزرگ اهل سنت،بارها به زیارت قبر امام رضا علیه السلام رفته و در آن جا حاجات خود را گرفته است.آیا وهابیون حاضرند این عالم اهل سنت را نیز اهل بدعت بدانند؟ ما از وهابیون سوال می کنیم که مگر ابن حبان نمی توانست در خانه ی خود بگوید " یا الله ! " و حاجاتش بر آورده شود ؟! آیا ابن حبان نیز قبر پرست بوده است ؟!

ادعای برخی از مخالفین و پاسخ به آن :

برخی از مخالفین وقتی پاسخی در برابر این عمل ابن حبان نمی یابند، به بهانه ای روی می آورند که در نوع خود جالب است ! آن ها می گویند ابن حبان می گوید من در نزد قبر امام رضا (ع) ، خدا را خواندم (دعوت الله) و این بدعت و حرام نیست و او غیر خدا را نخوانده است.

پاسخ به این ادعا : بایستی در پاسخ به این دسته از مخالفین بگوییم که ما هم نگفتیم ابن حبان غیر خدا را خوانده است بلکه سخن ما این است که چرا ابن حبان وقتی مشکلی برایش به وجود می آمده است (بنا به تصریح خودش) به نزد قبر امام رضا (ع) می رفته و در آن جا خدا را می خوانده است ؟ چرا در خانه اش خدا را نمی خوانده و رنج و سختی راه به خود می داده و در نزد قبر امام رضا (ع) خدا را می خوانده است ؟! مگر نه این است که شما می گویید او فقط خدا را می خوانده و از این طریق حاجاتش را می گرفته پس چرا بر آمدن به نزد قبر امام رضا تاکید داشته است ؟! چرا در خانه اش و یا در مکان دیگر این کار را نمی کرده است ؟

نکته ی دیگر این که این حبان می گوید هرگاه مشکلی برایم پیش آید به نزد قبر امام رضا (ع) می روم و در آن جا خدا را می خوانم (وَمَا حلت بِی شدَّة فِی وَقت مقَامی بطوس فزرت قبر عَلیّ بن مُوسَى الرِّضَا صلوَات الله على جده وَعَلِیهِ ودعوت الله إِزَالَتهَا عَنى) و بعد از آن جواب می گیرم. (إِلَّا أستجیب لی وزالت عَنى تِلْکَ الشدَّة) سپس ابن حبان می گوید این مساله را بارها تجربه کرده و نتیجه گرفته است. (وَهَذَا شَیْء جربته مرَارًا فَوَجَدته کَذَلِک)

 

نکته ی دیگر این که ابن حبان این مساله را در قالب شرح حال امام رضا و معرفی جایگاه والای ایشان بیان می کند.

در نتیجه از این شیوه ی بیان ابن حبان،این نکته قطعی است :

ابن حبان هرگاه دچار مشکل می شده و حاجت و گرفتاری ای داشته است، به نزد قبر امام رضا (ع) می رفته و در آن جا دعا می کرده و خدا را می خوانده است و این یعنی آن که ابن حبان عقیده داشته دعای او به نزد خدا در نزد قبر امام رضا زودتر و سریع تر و بهتر استجابت می شود و بر این نکته تصریح کرده که بارها این مطلب را تجربه کرده و جواب گرفته است.

اکنون که این مطالب را دانستیم، اهل بدعت بودن ابن حبان از نظر علمای وهابی امری است قطعی و برای این مطلب به چند نمونه اشاره می کنیم :

فهذه أمور عظیمة خطیرة، والجلوس عند القبور، یدعو ربه عند القبور، هذه وسیلة للشرک .....


فتاوى نور على الدرب لابن باز،ج2،ص150

پس این ها اموری خطرناک و بزرگ هستند و نشستن پیش قبور و این که فرد خداوند را در نزد قبور می خواند این ها وسیله ای برای شرک است .....

أما أن یأتی عند القبر، ویظن أن الدعاء عنده محل قبول، یجیء عنده للدعاء، أو للقراءة، أو للصلاة هذا بدعة لا یصلح.

فتاوى نور على الدرب،ج17،ص82

اما این که به نزد قبر می آید و گمان می کند که دعا کردن در نزد قبر محل قبول است و برای دعا یا قرآن خواندن یا نماز به نزد قبر می آید این بدعتی است که شایسته نیست.

 

" محمد بن عبد الله الهبدان " وهابی نیز در وبسایتش می گوید این عمل که کسی برای خواندن خدا به زیارت قبری برود تا در آن جا برای رفع حاجات و مشکلاتش خدا را بخواند ،این از بدعت های حرام و وسائل شرک است !

القسم الثانی: أن یدعو الإنسان ربه لنفسه عند القبر : إن قصد الإنسان القبر من أجل أن یدعو لنفسه عندها من البدع المحرم ...

نوع دوم : این که انسان پروردگارش را در نزد قبر بخواند : این که انسان قبر را به این نیت زیارت کند که پیش آن خدا را برای خودش (رفع حاجات و مشکلاتش) بخواند، از بدعت های حرام است ...

و در ادامه این عمل را از عوامل وقوع در شرک می خواند :

لأنه وسیلة وذریعة إلى الوقوع فی الشرک .....

برای مطالعه ی بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

http://islaamlight.com/alhabdan/index.php?option=content&task=view&id=20723

الثانی: أن یتحرى الدعاء عندها بحیث یستشعر أن الدعاء هناک أجوب منه فی غیره فهذا النوع منهی عنه إما نهی تحریم أو تنزیه وهو إلى تحریم أقرب ...

اقتضاء الصراط المستقیم لمخالفة أصحاب الجحیم،ج2،ص195 ط دار عالم الکتب

{ ابن تیمیة می گوید } دوم : این که شخص به قصد دعا پیش قبر برود در حالی که احساس می کند دعا آن جا بهتر از جاهای دیگر جواب می دهد و این نوع دعا در نزد قبور از آن نهی شده است یا نهی تحریم یا نهی تنزیه و نهی تحریم درست تر است ...

أما الدعاء عند القبور فإنها بدعة، لکنها لا تصل إلى حد الکفر إذا کان الإنسان یدعو الله عز وجل لکن یعتقد أن دعاءه فی هذا المکان أفضل من غیره.


http://www.ibnothaimeen.com/all/noor/article_1275.shtml

{ بن عثیمین می گوید } اما دعا کردن پیش قبور بدعت است اما اگر انسان خدا را بخواند در حالی که اعتقاد دارد دعایش در این مکان بهتر از جاهای دیگر است، به حد کفر نمی رسد.

 














نظرات  (۲)

سلام

شهادت حضرتش بر شما تسلیت....

***
عیون أخبار الرضا علیه السلام ـ به نقل از حسن بن جَهْم ـ :

 از امام رضا علیه السلام پرسیدم : فدایت گردم ! خوش دارم بدانم که نزدت چه جایگاهى دارم . 
حضرت فرمود : «نگاه کن که من چه جایگاهى نزدت دارم [که جایگاه تو در نزد من نیز مانند آن است]» .

عیون أخبار الرضا علیه السلام : 2 / 50 / 192و...
امثال الهبدان و...که بخاطر زیارت با شیعه دشمنی می کنند چرا با بهاییت کار ندارن؟اونا که قبله شون قبر حسینعلی نوری در عکاست و به سمت اون سجده می کنند.یعنی اون شرک نیست یا نه هر دو چون غلامی صهیونیست رو میکنند باید باهم خوب باشند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter