حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [27]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 216 می نویسد :

لکن لمّا صرّح علیه السلام بکونها معاً لا یتقدّم أحدها على الآخر، ولمّا کانت الأسماء الملفوظة لابدّ أن یکون بعضها مقدَّماً على بعض، نستنتج من ذلک أنّ المراد من هذه الأجزاء، أنّ نسبتها إلى الکلمة التامّة نسبة الخاصّ إلى العامّ، وأنّ معیّتها باعتبار مدلولها، لأنّ کلّ واحد منها عبارة عن الذات مع صفة، ولا تتقدّم صفة على صفة واقعاً وإن کان اللفظ الدالّ على أحدها مقدّماً فى اللفظ. ولا یلزم أن یکون لکلّ جزء من الأجزاء أى لکلّ اسم من الأربعة مظهر متعیّن فى عالم الإمکان نعلمه.

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 68، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با جست و جویی ساده در می یابیم این عبارات از تعلیقات استاد ابو الحسن شعرانی بر شرح ملا صالح مازندرانی بر اصول کافی به سرقت رفته است!

لکن لما صرح الامام (ع) سابقا بکونها معا لا یتقدم أحدها على الاخر و الاسماء الملفوظة لا بد أن یکون بعضها مقدما على بعض وجب ان یستنتج منها ان الجزء بمعنى الخاص الواقع تحت العام و ان معیتها باعتبار مدلولها لان کل واحد عبارة عن الذات مع صفة و لا یتقدم صفة على صفة واقعا و ان کان اللفظ الدال على إحداها مقدما فى التکلم و لا یجب ان یکون لکل جزء من الاجزاء أى لکل اسم من الاربعة مظهر متعین فى عالم الامکان نعلمه.

المازندرانی، مولى محمد صالح (المتوفى1081هـ)، شرح أصول الکافی،ج3، ص 287، محقق / مصحح: ابوالحسن شعرانى/ السید علی عاشور ،‌ الناشر: مؤسسة التاریخ العربی، الطبعة : الثانیة، 1429 هـ - 2008 م.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

افشای دروغ های سید کمال حیدری

افشای سرقت های علمی سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب اللباب فی تفسیر الکتاب

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری از ابوالحسن شعرانی

سرقت های علمی کمال حیدری در اللباب فی تفسیر الکتاب

سید کمال حیدری سرقت علمی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کیست

شبهات سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۱)

سلام علیکم
دوست عزیز خیلی از این چیزهایی که به عنوان سرقت علمی به ایشان نسبت داده اید را خودشان در فهرست مصادر کتابشان ذکر کرده اند مانند شرح اصول و الروضه ملا مازندرانی و تفسیر البیان آیت الله خویی و تفسیر المنار و تفسیر قرآن ملاصدرا و بحوث فی علم الاصول آیت الله صدر و تفسیر آلوسی و تفسیر فخر رازی و احیا علوم الدین غزالی و ...

اگر وقت کردید یک نگاهی به فهرست مصادر کتابهای ایشان بیندازید.
پاسخ:
وعلیکم السلام.

اولا : مصادری وجود دارد که حتی در فهرست پایانی کتاب نیز اصلا ذکر نشده و به برخی از آن ها در متون مربوط به سرقت های علمی کمال حیدری اشاره کرده ایم.

ثانیا : صِرفِ ذکر در مصادر پایانی رد کننده ی سرقت علمی نیست و در قوانین و قواعد مربوط به سرقت های علمی هم در دانشگاه و هم در حوزه و هم در کتاب نویسی بایستی در همان صفحه پس از ذکر کامل و علاوه بر قرار دادن داخل گیومه مصادر در پاورقی ذکر شوند!

نکته ای که ثابت می کند این سرقت های علمی عامدانه است این مساله ی مهم هست که در برخی موارد دقیقا در پاورقی ذکر شده که این پاراگراف یا این جملات از چه مصدری نقل شده اما در همان کتاب از کمال حیدری در مواضع متعدد این کار نشده است ! البته علت هم مشخصه ! چون اگر قرار بود همه جا مصادر ذکر شود تقریبا به جز عبارات و جملاتی اندک، اکثر عبارات از مصادر دیگر بود و کسی که کتاب را میخواند به این نکته پی میبرد که کمال حیدری از خود تحلیلی نداشته و همه را از دیگران گرفته و کپی کرده و برای این که این مساله پیش نیاید، در اکثر موارد نه در پاورقی اشاره شده و نه در گیومه قرار داده اند!

نکته ی دیگر این که در بسیاری از کتب کمال حیدری - همانطور که در بالا هم اشاره ای کردم - در پایان اصلا اشاره ای نشده و مواردی در گذشته قرار داده شده اما مواردی هم هست که هنوز قرار داده نشده است! مثلا حتی از دروس صوتی جناب شیخ معین دقیق العاملی هم کلمه به کلمه شرح حلقه ی ثالثه را سرقت کرده اند! تا جایی که بنده پرسیده ام شرح حلقه ی ثالثه ی ایشان به صورت مکتوب هنوز چاپ نشده است! حتی از کیفیت و علت سرقت از دروس شیخ معین دقیق العاملی هم بنده خبر دارم.علت اصلی آن است که آقای یعقوبی که نامشان به عنوان مقرر بر روی کتاب شرح حلقه ی ثالثه ی کمال حیدری درج شده است از شاگردان شیخ معین دقیق هم بوده اند! همچنین از طریق یکی از شاگردان شیخ معین دقیق که از دوستان بنده هست جویا شدم و متوجه شدم که شیخ معین دقیق العاملی هم از این مساله که کمال حیدری دروس ایشان را به عنوان شرح حلقه ی ثالثه ی خودش سرقت کرده کاملا مطلعند و حتی به صورت خصوصی هم به کمال حیدری اعتراض کرده اند!

به هر جهت کوتاه سخن این که تمام مواردی که ما ذکر کرده ایم دقیقا مصداق سرقت علمی بر اساس تعاریف و قوعد حوزه و دانشگاه است و حتی موارد متعددی وجود دارند که از ذکر مصدر در پایان کتاب هم خودداری شده! حتی مواردی وجود دارد که مثلا فرد مسروق منه گفته «ما چنین و چنان می گوییم» و کمال حیدری حتی همین عبارت را هم سرقت کرده است!!!

نسال الله حسن العاقبة ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter